In completarea recordului obtinut pe cel mai dificil
circuit din lume (Nurburgring) in luna mai a anului 2014, noul Civic Type R a plecat
intr-un adevarat tur de forta pe circuitele Silverstone, Spa-Francorchamps,
Monza, Estoril si Hungaroring in incercarea de a demonstra ca filozofia „A race
car for the road“ este un deziderat cat se poate de real.
Aventura echipei Honda a
inceput in luna aprilie, pe legendarul circuit Silverstone, acolo unde vremea
tipic britanica l-a impiedicat pe multiplul campion BTCC Matt Neal sa seteze un
timp de referinta. O luna mai tarziu, echipa s-a intors si a obtinut recordul
cautat cu un timp de 2 minute si 31,85 secunde.
In luna mai a venit
timpul circuitului belgian Spa Francorchamps, acolo unde noul membru al echipei
Honda WTCC, Rob Huff, a setat un nou record in categoria masinilor cu tractiune
cu un timp de 2 minute si 56,91 secunde.
Cu doua dintre cele mai
dificile trasee europene bifate de noul Type R a venit randului circuitului
Monza. In spatele volanului s-a aflat Norbert Michelisz, un alt pilot cu
experienta ce activeaza in cadrul echipei Honda WTCC. Ca si in cazul precedentelor
doua circuite, recordul a fost realizat si in Italia cu un timp de 2 minute si
15,16 secunde.
Urmatorul pe lista a
fost circuitul din Estoril, Portugalia, unde a venit randul lui Tiago Monteiro
sa evolueze pe teren propriu. Din pacate pentru pilotul portughez, un accident
survenit in etapa WTCC din Germania l-a impiedicat sa se urce la volan asa ca a
fost inlocuit in ultima zi de Bruno Correia, pilot pe Safety Car-ul din WTCC.
Chiar daca a fost chemat cu doar o zi inainte, Bruno s-a ridicat la inaltimea
asteptarilor, setand un timp de referinta de 2 minute si 4,08 secunde.
Ultimul circuit de pe
lista, Hungaroring, i-a oferit ocazia lui Norbert Michelisz sa urce pentru a
doua oara la volan, de data aceasta pe circuitul unde si-a lansat cariera de
pilot. Dupa cum era de asteptat, pilotul maghiar a confirmat experienta
competitionala printr-un nou record cu un timp de 2 minute si 10,85 secunde.
Cu aceasta ocazie, noul
Type R si-a incheiat aventura europeana cu cinci recorduri pe cinci dintre cele
mai importante circuite europene, ca o demonstratie fara echivoc a faptului ca
ramane masina reper in materie de performante in segmentul hot hatch-urilor cu
tractiune. Merita mentionat faptul ca cele cinci recorduri au fost realizate
folosind o versiune de serie Civic Type R, fara modificari de ordin tehnic.
Desi nu a stabilit inca rezultate cronometrate pe
circuitele din Romania, noul Type R a reusit performante importante in materie
de vanzari, cu 15 unitati livrate de la lansare, din alocarea totala de 20 de
unitati pe piata locala.
Sursa: Bogdan
Stan, Area Sales&PR Coordinator HONDA TRADING ROMANIA
0 comentarii