Hyundai Motorsport
a terminat pe pozitiile trei si patru in Raliul Poloniei, etapa a saptea din Campionatul
Mondial de Raliuri FIA, si a adunat 27 de puncte in clasamentul constructorilor.
Hayden Paddon
s-a clasat pe 3, acesta fiind al treilea podium pentru neozeelandez in sezonul 2016
din WRC.
Thierry Neuville
a incheiat pe locul 4, la doar 0,8 secunde in spatele colegului sau, dar a
adunat un punct suplimentar in Power Stage.
Hyundai
Motorsport a obtinut al cincilea podium din acest sezon dupa o evolutie
competitiva in Raliul Poloniei, etapa a saptea din Campionatul Mondial de
Raliuri FIA (WRC).
Ploaia si suprafa foarte alunecoasa au influentat evolutia
pilotilor din ultima zi la cele doua treceri pe specialele Baranowo (21,25 km)
si Sady (8,55 km). Din pacate, Dani Sordo a abandonat cand se afla in top zece,
dupa ce a lovit un banc de pamant pe penultima proba. In schimb, Neuville a
terminat Power Stage, ultima proba a raliului, pe locul 3 si si-a asigurat un
punct suplimentar in clasamentul pilotilor.
La jumatatea sezonului, Hyundai Motorsport se afla pe locul 2 in
clasamentul constructorilor cu un total de 135 de puncte, Paddon urca pe trei
in clasamentul pilotilor, iar Sordo si Neuville sunt in top sase.
Pentru Paddon (#4 Noua generatie i20 WRC) si John Kennard, copilotul
sau, acesta a fost al treilea podium din 2016, dupa locul doi din Suedia si
victoria din Argentina. Paddon a rezistat presiunii pe ultimele probe si a
terminat in fata colegului sau de echipa.
“A fost o
lupta stransa. Ploaia a facut ca probele sa fie foarte alunecoase si mi-am
pierdut toata increderea. Obiectivul a fost sa ne aparam pozitia a treia si nu
cred ca puteam face mai mult. Este un rezultat bun, foarte strans si sunt
multumit de modul in care s-a terminat acest weekend. Am revenit dupa doua
raliuri fara puncte si ma simt fantastic acum ca am urcat din nou pe podium.
Felicitari tuturor celor din echipa si sper sa mergem la fel de bine si in
Finlanda”, a spus Paddon.
Neuville (#3 Noua generatie i20 WRC) si Nicolas Gilsoul, copilotul
sau, au pierdut timp vineri din cauza dictarii si in final au terminat raliul
la doar trei secunde de pozitia secunda. Belgienii si-au asigurat insa un punct
suplimentar dupa performanta din Power Stage.
“A fost o
dimineata dificila pentru toata lumea. Am incercat sa mergem cat mai curat
posibil si sa terminam raliul in top patru. Am pierdut timp vineri si daca nu
s-ar fi intamplat asta am fi obtinut un rezultat mult mai bun pentru noi. Sunt
multumit insa ca Noua generatie i20 WRC s-a comportat excelent in aceste
conditii si cred ca putem fi optimisti in ceea ce priveste evolutia noastra din
Finlanda”, a spus Neuville.
Sordo (#20 Noua generatie i20 WRC) se afla in lupta pentru un loc
in top 10 cand a facut o greseala si a a fost nevoit sa abandoneze pentru prima
oara in acest sezon.
“Nu a fost
un weekend foarte bun pentru mine si sunt dezamagit ca am abandonat atat de
aproape de finalul etapei. A fost pur si simplu ghinion. Pe a doua proba de
duminica am lovit un balot de paie in sicana, dar mecanicii au rezolvat
situatia in parcul de service. Apoi, la a doua trecere pe Baranowo am lovit un
banc de pamant si am decis sa ne intoarcem in parcul de service. Mi-au placut
probele de aici chiar daca rezultatul nu este unul care sa ne multumeasca”, a spus Sordo.
Cu rezultatul lui Paddon, Hyundai Motorsport a obtinut al doilea
podium in Raliul Poloniei, dupa performanta lui Neuville din 2014. Noua
generatie i20 WRC si-a demonstrat potentialul si are doua victorii, o clasare
pe locul secund si doua pe trei in cele sapte etape desfasurate pana acum in
Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC).
“A fost o
dimineata intensa si sunt incantat de rezultate obtinute de Hayden si Thierry. Conditiile
au fost foarte dificile si am rasuflat usurat cand s-a terminat totul. Am avut
un weekend bun pentru echipa si pilotii nostri au adunat puncte importante
aici. Din pacate, Dani nu a reusit sa termine acest raliu, mai ales ca avea si
el sanse sa intre in top 10. Am invatat multe aici si
este important ca am facut progrese cu Noua generatie i20 WRC. Asteptam acum cu
interes urmatorul test din Finlanda, un alt raliu cu probe speciale foarte
rapide”, a spus Michel Nandan,
directorul echipei.
CLASAMENT
FINAL RALIUL POLONIEI
A. Mikkelsen / A. Jaeger (Volkswagen Polo R WRC) 2:37:34.4
O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +26.2
H. Paddon /
J. Kennard (Hyundai New Generation i20 WRC) +28.5
T. Neuville
/ N. Gilsoul (Hyundai New Generation i20 WRC) +29.3
J. M. Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +33.8
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +40.3
C. Breen / S. Martin (Citroën DS3 WRC) +2:01.4
M. Østberg / O. Floene (Ford Fiesta RS WRC) +3:04.6
E. Camilli / B. Veillas (Ford Fiesta RS WRC) +5:23.1
T. Suninen / M. Markkula (Škoda Fabia R5) +5:53.3
Clasament
general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
S. Ogier 143 puncte / A. Mikkelsen 92 / H. Paddon 72 / J. M. Latvala 68 / D. Sordo 68 / M. Østberg 62
/ T. Neuville 61 / O. Tanak 52 / K. Meeke 26 / E. Camilli 24 / H. Solberg 14 / M. Prokop 12 / S.
Lefebvre 10 / C. Breen 10 / T. Suninen 8 / E. Evans 6 / M. Ligato 6 / L.
Bertelli 4 / P. Tidemand / E. Lappi 2 / N. Fuchs 2 / K. Abbring 2 / A. Kremer 1 / V. Gorban 1 / J. Kopecky 1
Clasament
general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
Volkswagen Motorsport 196 puncte
/ Hyundai Motorsport 135 / M-Sport
World Rally Team 100 / Volkswagen
Motorsport II 99 / Hyundai Motorsport N
78 / DMACK World Rally Team 58 / Jipocar Czech National Team 18 / Yazeed
Racing 6
Sursa: Hyundai Auto
Romania
0 comentarii