68 de echipaje au descoperit cele mai
spectaculoase drumuri din județul Sibiu.
Cel mai vechi model din competiție a cucerit Transfăgărășanul.
Gabriel Stanciu și Costel Cășuneanu marii câștigători din 2016.
Timp de trei zile mașinile istorice care au
luat startul la Sibiu Rally Challenge au fost punctul de atracție pe cele mai spectaculoase drumuri din județul Sibiu. După aproape 430 de kilometri s-a impus echipajul
Gabriel Stanciu / Bogdan Iancu pe un Ford Escort MK 1 din 1975. La categoria
Speed Challenge s-a impus echipajul Costel Cășuneanu / Carmen Poenaru pe un Ford Escort WRC din 1996.
Sibiu Rally Challenge a început joi seara cu startul festiv în Piața
Mare a orașului, după care cele 68 de echipaje au avut programată o sesiune
de teste pe străzile din centrul orașului. „Ediția
din acest an este o competiție de regularitate în care
nu viteza joacă rolul principal, iar traseul special prin centrul orașului
a fost doar prima provocare pentru echipajele înscrise la Sibiu Rally
Challenge”, a spus Sorin Itu, organizatorul evenimentului.
La startul evenimentului au fost 68 de modele, cel mai vechi fiind un Austin
20/4 Sedan Tourer din 1924 cu care au luat startul Lucian-Gabriel Bălan și
Costel Racu.
Vineri, în prima zi a Sibiu Rally Challenge, concurenții
au avut de parcurs un total de 140,31 km. Traseul a trecut prin Ocna Sibiului,
Loamneș, Gusu, Ludoș, Apoldu de Jos, Miercurea
Sibiului, Dobârca, Poiana Sibiului, Rod, Tilișca, Galeș,
Săliște, Vale, Sibiel, Orlat, Gura Râului, Rășinari,
Cisnădioara și retur în Sibiu. „Am ales un traseu care scoate în evidență
cele mai frumoase zone din Sibiu. Unul dintre obiectivele principale ale
evenimentului este să promovăm orașul și
județul la nivel internațional și
cred că am reușit să facem acest lucru
foarte bine”, a spus Sorin Itu.
Sâmbătă, în ziua a doua a Sibiu Rally Challenge, echipajele au cucerit
Transfăgărășanul. Startul s-a dat la ora 08:30 din Piața
Mare a orașului Sibiu, iar piloții au trecut prin localitățiile
Șura Mare, Slimnic, Ruși, Șeica
Mare, Agârbiciu, Axente Sever, Copșa Mică, Târnava, Mediaș,
Brateiu, Saroși pe Târnave, Biertan, Richiș, Pelișor,
Bârghiș, Ighișu Vechi, Alțâna,
Nocrich, Cornățel, Nucet, Săcădate,
Porumbacu de Jos, Scoreiu, Cârțișoara,
Bâlea Cascadă, Bâlea Lac și apoi retur spre Sibiu,
pe un traseu cu o lungime de aproape 290 km.
Sosirea a avut loc în Piața Mare a orașului
unde s-a desfășurat și
festivitatea de premiere. După cele trei zile de competiție,
echipajul Gabriel Stanciu / Bogdan Iancu pe un Ford Escort MK 1 din 1975 a reușit
să câștige, podiumul Sibiu Rally Challenge în Campionatul Raliurilor de
Regularitate pentru vehicule istorice și în campionatul Federației
Internaționale pentru Vehicule Istorice fiind completat de echipajele Dan
Florea / Mădălin Necula cu un Mercedes-Benz 450 SLC din 1973 și
Petros Vasilopoulos / Stamatis Psyloglou cu un Ford Capri GT din 1973.
Câștigători în clasamentul FIVA A sunt BALAN Gabriel - Lucian / RACU
Costel - Austin 20/4 Sedan Tourer 1924 (Clasic C), DUMITRASCU Dinu / POPOVICI
Radu - Triumph TR3 1959 (Clasic E), CSASZAR Levente-Zoltan / ROMER
Renate MGB MKIII 1970 (Clasic F), JICHITU Florentiu-Juliet /
NEMTANU Valentin-Neculae - BMW 316 E21 1975 (Clasic G), FILIP Alexandru / FILIP
Maria - Renault 5 Alpine Turbo 1984 (Clasic H), BUCOVICEAN Mirela / GOLOGAN
Georgiana - Porsche 911 E 1969 (Sport F), STANCIU Gabriel / IANCU Bogdan - Ford
Escort MK1 1975 (Sport G), CONSTANTINESCU Petru / GHEORGEAN Severina - Porsche
928 1984 (Sport H), iar în CRRVI sunt BALAN Gabriel / Lucian RACU Costel -
Austin 20/4 Sedan Tourer 1924 (Clasic C), DUMITRASCU Dinu / POPOVICI Radu -
Triumph TR3 1959 (Clasic E), CSASZAR Levente-Zoltan / ROMER Renate MGB MKIII
1970 (Clasic F), JICHITU Florentiu-Juliet / NEMTANU Valentin-Neculae - BMW 316
E21 1975 (Clasic G), FILIP Alexandru / FILIP Maria - Renault 5 Alpine Turbo
1984 (Clasic H), BUCOVICEAN Mirela / GOLOGAN Georgiana - Porsche 911 E 1969
(Sport F), STANCIU Gabriel / IANCU Bogdan - Ford Escort MK1 1975 (Sport G), CONSTANTINESCU
Petru / GHEORGEAN Severina - Porsche 928 1984 (Sport H). Câștigători
la categoria Youngtimer sunt PAVEL Cosmin / BACHMANN Daniel - Mercedes Benz 300
SL 1987 (Clasic I), SUCIU Flaviu-Adrian / RAITA Stefan - Ford Puma 1999 (Sport
I), iar podiumul la echipe a fost completat de Just Classics, Best Lap și
Old Car Garage.
La categoria Speed Challenge au luat startul 11 echipaje care, vineri și
sâmbătă, au parcurs două probe speciale pe Călugăru și
Transfăgărășan. Victoria i-a revenit echipajului Costel Cășuneanu
/ Carmen Poenaru cu un Ford Escort WRC din 1996, iar podiumul a fost completat
de Călin Bucur / Cezara Balaiita pe un Suzuki Swift Sport din 1993 și
Lorincz Borbely / Horațiu Anghel cu un BMW 2002
TI din 1968.
„Am reușit să atragem încă din primul an în acest format o serie de modele
legendare ale unor constructori precum Ferrari, Porsche, Rolls Royce sau BMW.
Am avut la start o mașină de 92 de ani care a
concurat cu succes și a reușit
chiar să ajungă până sus la Bâlea Lac. A fost un eveniment senzațional
și aș vrea să le mulțumesc
tuturor celor care au fost alături de noi”, a mai spus Sorin Itu.
Sibiu Rally Challenge s-a desfășurat în perioada 18 – 20 august și este un festival dedicat masinilor
istorice si sporturilor cu motor care se desfasoara sub egida Federației Internaționale a Vehiculelor Istorice (FIVA),
Retromobil Club România (RCR) și Automobil Clubul Român (ACR). Sibiu Rally Challenge este un eveniment
cofinanţat de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu prin Agenda
Sport, cu sprijinul Consiliului Județean Sibiu și susținut de Orange.
Sursa: Sibiu Rally Romania
0 comentarii