Până la
14 octombrie, The Petersen, unul din cele mai faimoase muzee de automobile din
lume, va găzdui o expoziţie specială cu unele dintre cele mai importante modele
de serie şi de curse ale BMW.
Pentru a
sărbători cei 100 de ani de istorie a BMW Group, BMW of North America şi The
Petersen Automotive Museum vor prezenta "BMW: 100 Years of Performance" între 1 septembrie şi 14
octombrie. Expoziţia va prezenta cinci dintre cele mai memorabile maşini de
curse şi de serie BMW, inclusiv ALPINA 2002ti (model de curse din 1970), 320i
Turbo (un model IMSA din 1977) - pilotat de David Hobbs, BMW M1 clasic din
1979, FW22 (monopost de Formula 1 din 2000) pilotat de Ralf Schumacher şi
emblematicul roadster BMW 507. În plus, foarte apreciatul M3 GT2 BMW Art Car al
lui Jeff Koons se va alătura, pentru o perioadă scurtă, expoziţiei existente
BMW Art Cars a muzeului. Accesul la expoziţie se face pe baza biletelor de
intrare obişnuite la muzeu.
De la început BMW a fost o companie care a pus accentul pe
inovaţie şi performanţă. De la prezentare Neue Klasse, în 1961, şi impunerea
ulterioară a BMW Seria 3 ca lider de piaţă al sedanurilor sport, până la
modelele ce au dominat în curse precum E30 M3 şi 3.0 CSL, BMW a fost mereu
apreciat pentru experienţa de condus şi performanţă.
"BMW şi-a creat reputaţia pentru performanţe pe circuite şi
străzi prin automobile precum cele pe care le vom expune la The Petersen",
a spus Trudy Hardy, vicepreşedinte de marketing la BMW of North America.
"Totuşi, mai important, această colecţie de modele BMW legendare
demonstrează nu doar unde ne aflăm, ci arată şi ceea ce evidenţiază marca BMW -
şi va continua să se remarce - când ne îndreptăm spre următorii 100 de
ani."
BMW 507 este unul din cele mai emblematice modele BMW şi, în
acelaşi timp, este considerat unul din cele mai frumoase. Modelul a fost
desenat de Contele Albrecht von Goertz şi se distinge printr-o linie foarte
sportivă, cu lina faţă plojantă spre înainte şi grilele de aersire laterale
care în prezent, după aproape 60 de ani, sunt un element distinctiv al
modelelor BMW M într-o linie asemănătoare. Modelul este propulsat de un V8 cu
bloc de aluminiu care dezvoltă 150 CP. Chiar dacă nu a fost un succes
comercial, modelul s-a bucurat de un statut special, cu celebrităţi precum
Elvis Presley, actriţa Ursula Anderss sau faimosul pilot Hans Stuck cumpărând
un astfel de model.
ALPINA 2002ti din 1970 a suferit o restaurare în 2014 şi a primit
vopseaua originală. Mare parte din timpul pe circuit l-a petrecut în mâinile
unor piloţi precum Nick Craw, John Morton, Danica Patrick, Boris Said, Bill
Auberlen şi Tommy Milner. Este propulsat de un motor SOHC de 2,0 litri, cu
patru cilindri, alimentat de carburatoare Solex, cu alimentare laterală dublă.
Modelul de curse din 1977, 320i Turbo în specificaţie IMSA, este
una dintre maşinile BMW cu cel mai excentric aspect, mai mult şi decât
faimoasele "Batmobile" 3.0 CSL BMW E9. BMW 320i Turbo era propulsat
de un motor turbo M12 puternic, bazat pe cel de Formula 2, despre care s-a
vehiculat că avea o putere de peste 650 de cai-putere şi care ulterior a fost
utilizat şi în Formula 1. Acolo, puterea maximă a urcat la peste 1000 CP. Acest
model special 320i Turbo a fost pilotat de britanicul David Hobbs.
Prezentat la Salonul Auto de la Paris din 1978, M1 a fost desenat
de Giorgetto Giugiaro şi a fost primul automobil de serie BMW cu motor dispus
central. Propulsat de un motor de 3,5 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie,
accelera de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde. BMW M1 a fost eroul uneia din cele
mai spectaculoase competiţii mono marcă din istorie - Procar, când în timpul
week-end-urilor de Mare Premiu de Formula 1, cei mai buni piloţi din Marele
Circ concurau alături de cei mai buni piloţi de turisme BMW. Eroii competiţiei
aveau să fie nume precum Niki Lauda, Hans-Joachim Stuck, Clay Regazzoni, Nelson
Piquet, Carlos Reutemann sau Marc Surer.
FW22, monopostul de F1 din 2000, reprezintă una dintre cele mai
importante ere ale Formulei 1, cea a motoarelor V10 atmosferice. Aceast boild a
fost pilotat de Ralf Schumacher şi, chiar dacă nu a câştigat nici o cursă, a
reuşit să asigure locul al treilea pentru echipă în clasamentul sezonului.
Maşina a fost proiectată de faimoasa echipă Williams F1 şi dispunea de şasiu
din fibră de carbon şi motor BMW V10 E41 de 2,9 litri.
Prezentat în 2010, M3 GT2 BMW Art Car by Jeff Koons a fost cel
de-al 17-lea automobil intrat în faimoasa colecţie BMW Art Car şi cel mai
recent exemplar dinaintea celor două proiecte din acest an semnate de Cao Fei
şi John Baldessari. M3 GT2 era bazat pe modelul de serie M3 (E92). M3 GT2 a
fost înscris de numeroase echipe atât în SUA, cât şi pe alte meridiane, iar
maşina lui Koons a participat la ediţia 2010 a cursei de 24 de ore de la Le
Mans. În palmares, modele similare BMW M3 au cursa de 24h de la Nürburgring în
2010 şi două titlururi conscutive la piloţi, echipe şi constructori în American
Le Mans Series.
"The Petersen este onorat să fie gazda acestor automobile
incredibile şi să aibă un partener fantastic precum BMW", a declarat Adam
Langsbard, director executiv de marketing pentru Petersen Automotive Museum.
Acest grup de automobile este rareori văzut în afara evenimentelor specifice
sau a colecţiei proprii BMW şi prin urmare această expoziţie pe o perioadă
limitată la Petersen nu trebuie ratată indiferent dacă eşti un fan BMW sau al
maşinilor de cursă în general. "Suntem mândri că putem lucra cu o companie
atât de dedicată şi cu un grup de oameni la fel de implicaţi."
Pentru mai
multe informaţii despre expoziţie sau despre Muzeul Petersen, vă rugăm să
vizitaţi www.Petersen.org şi http://petersen.org/bmw-100-years-of-performance/
Sursa: BMW Romania
0 comentarii