Nokian Tyres, cel mai nordic producător de anvelope din
lume, își extinde strategia de dezvoltare a produselor anunțând inaugurarea în
2017 a unui nou și versatil centru tehnologic. Centrul de dezvoltare modern va fi
amplasat în Santa Cruz de la Zarza, Spania, la sud de Madrid și se va întinde
pe o suprafață de 300 hectare. El va servi în mod special la dezvoltarea și testarea
anvelopelor de vară cu indici de viteză ridicați, dar și la testarea
caracteristicilor anvelopelor de iarnă.
Nokian Tyres, companie
recunoscută ca pionier în tehnologia anvelopelor de iarnă, își va consolida astfel
şi expertiza în domeniul anvelopelor de vară prin intermediul acestui nou
centru tehnologic. Valoarea investiției se ridică la aproape 16 milioane de
euro, iar construcția este programată să debuteze la începutul anului 2017.
Asamblarea finală a centrului se va încheia la sfârșitul lui 2019, însă primul
stagiu va fi finalizat pe parcursul anului 2017. Șoferii obișnuiți vor fi
principalii beneficiari ai facilităților oferite de noul centru tehnologic din
Spania, anvelopele dezvoltate și testate aici putând oferi siguranță sporită și
manevrabilitate ireproșabilă. Testarea se va face pe diferite trasee cu grad de
dificultate ridicat și, în plus, acest nou centru va permite dezvoltarea produselor
pe tot parcursul anului.
Un centru complet cu tehnologie de ultimă generație
Centrul va utiliza
tehnologie de ultimă generație și va include un circuit oval cu o lungime de 5 km,
care va înconjura suprafața acestuia. „Acest
circuit oval are curbe cu înclinare laterală și ne permite să testăm anvelopele
noastre de vară, cât și pe cele de iarnă, cu indici de viteză ridicați la
viteze de până la 300 km/h (186 mph). Există cerere pentru anvelope cu indici
ridicați de viteză în mod special în Europa Centrală și în America de Nord, iar
acestea sunt cele două zone unde în prezent dorim să ne dezvoltăm puternic”,
spune Antti-Jussi Tähtinen,
Vicepreședinte Marketing și Comunicare la Nokian Tyres.
În centrul circuitului
oval se vor construi alte circuite de teste care vor fi folosite pentru
studierea și testarea comportamentului anvelopelor la acvaplanare, frânarea pe
carosabil umed și manevrabilitate. Aceste circuite vor fi adecvate pentru
majoritatea testelor de omologare a anvelopelor, cum ar fi testarea zgomotului.„Am vrut să găsim un loc în Europa de Sud cu
mult soare, vreme frumoasă și temperaturi ridicate. Bineînțeles, acest loc
trebuia să aibă o atmosferă plăcută și să fie conectat la rețeaua rutieră,
astfel încât anvelopele, mașinile, personalul de teste și clienții să ajungă cu
ușurință. Intenționăm să folosim acest centru tehnologic și pentru organizarea
evenimentelor de lansare de produs”, a adăugat Tähtinen.
“Iadul alb”, centrul de testare de la Ivalo – Dimensiunea
nordică a testelor de iarnă
Nokian Tyres investește
mai bine de jumătate din bugetul destinat cercetării și dezvoltării în testarea
produselor. Testarea doar în condiții de laborator de cele mai multe ori nu
oferă rezultate suficiente, astfel că Nokian Tyres își
testează produsele în medii reale pentru a asigura funcționarea ireproșabilă a
anvelopelor în condiții dificile și variate.
Compania are rădăcini
puternice în nord, în urmă cu 80 de ani fiind prima companie din lume care a
dezvoltat și produs anvelope de iarnă. În prezent, Nokian Tyres dedică jumătate
din an testării implacabile a anvelopelor de iarnă la nord de Cercul Polar, în
imensul centru de testare de la Ivalo, denumit „Iadul alb”, care se întinde pe
mai bine de 700 hectare. Compania testează un set de anvelope supunându-l la peste
douzeci de ture de circuit, în condițiile meteorologice extreme ale Laponiei
(Finlanda). Centrul de testare, înființat în 1986, analizează manevrabilitatea
anvelopelor pe zăpadă și pe gheață, cât și caracteristicile la accelerare și
frânare ale acestora.
În orașul finlandez Nokia, unde compania își are
originile, există un circuit de teste suplimentar în vecinătatea sediului
central și a fabricii Nokian Tyres. Acesta dispune de un sistem avansat de
udare a pistei pentru ca testele pe carosabil umed să poată fi efectuate chiar
și în zilele însorite. Centrul este dotat, la acest moment, cu tehnologii
avansate precum High Speed Photography (fotografierea fenomenelor foarte
rapide) și tehnologia de teste pe lapoviță netezită și este într-o continuă
dezvoltare.
Sursa: Olivia Baltatescu, Account
Executive MCCANN PR
0 comentarii