ŠKODA Octavia RS 230 este, oficial, cel mai rapid autoturism
pe celebrul traseu de 12,3 km dintre Bâlea Cascadă și Bâlea Lac.
Vechiul record, omologat de
Federația Română de Automobilism Sportiv, a fost înregistrat în 2015 de pilotul
italian Fabio Barone pe un Ferrari 458 Italia.
Pilotul Andrei Mitrașcă împreună cu
navigatoarea Magda Matei au doborât recordul cu o ŠKODA Octavia RS 230 – model
care nu a avut niciun fel de modificări față de varianta standard
comercializată în România.
În după-masa zilei de 28 septembrie
2016, celebreul traseu de 12,3 km ce leaga Bâlea Cascadă de Bâlea Lac a fost închis
circulației publice pentru tentativa de doborâre a recordului existent de
viteză. Pilotul Andrei Mitrașcă și navigatoarea Magda Matei au reușit să
doboare acest record, parcurgând distanța în doar 8 minute 26 secunde si 160
miimi.
Circulația
a fost închisă între orele 12:00 și 15:00, între Bâlea Cascadă KM 116 + 800 (start)
și Bâlea Lac KM 129 + 100 (sosire). Echipajul românesc a reușit să doboare
recordul stabilit în 2015 de italianul Fabio Barone cu un Ferrari 458 (9,13
secunde 442 miimi), reușind să scadă timpul la sub 9 minute, și anume 8 minute
26 secunde si 160 miimi.
Mașina
cu care s-a reușit această performanță este o ŠKODA Octavia RS 230 CP, 2.0 TSI DSG,
echipată cu anvelope Dunlop SP Sport Maxx. Modelul care a doborat acest record
este un model cu dotări de fabrică echipată stoc, fără a i se fi adus modificări
ulterioare.
Noul
record a fost omologat de Federația Română de Automobilism Sportiv, prezentă la
fața locului. Federația a pus la dispoziție aparatură omologată de cronometrare
TAG Heuer.
„Sunt foarte bucuros că am reușit să luam
recordul. De când am văzut timpul realizat de Ferrari am considerat că este o
invitație pe care nu o pot refuza. Au fost necesare multe avize, multe aprobări
și a fost nevoie ca cineva să aibă încredere în mine și în Magda că putem să
luăm recordul cu o mașină „normală”, destinată publicului larg. Nu am atins
viteze foarte mari, dar am putut să forțăm pe viraje și să ținem un ritm
ridicat. Ne-am simțit foarte bine în mașină, mai ales că am mai concurat
împreuna la Raliul Sibiului în 2014, chiar pe acest traseu. Am avut noroc și cu
vremea care putea să ne dea peste cap toate eforturile”, a declarat pilotul
Andrei Mitrașcă.
„Am ajuns să o facem și pe asta! Ne-am dorit
să revenim pe acest traseu și acum am avut o ocazie perfectă. Am luat un record,
dar eu îmi doresc să fie doborât și acesta. Să avem motiv să ne mobilizăm din
nou. A fost o experiență unică să sțim că Transfăgărășanul se închide doar pentru
noi. A fost totul sau nimic! Am preferat să nu alegem o mașină mai puternică,
ci să doborâm recordul intr-o ŠKODA – mașină la care nu am modificat nimic”, a
declarat navigatoarea Magda Matei.
Vlad
Rusu, Brand Manager ŠKODA România, a declarat: „ŠKODA are Motorsport-ul în sânge și susținem performanța ori de câte
ori putem. Mi-a plăcut de la bun început ideea de a încerca să arătăm ce putem
realiza cu o mașină de familie, și am susținut proiectul fără nicio ezitare.”
Patricia
Zegreanu, Marketing and Communication Manager ŠKODA România a declarat: „După această zi putem declara că ŠKODA
Octavia nu este doar cel mai apreciat model din gama noastra, ci și cel mai
rapid model de pe străzile noastre. Mai mult, este cel mai bine vândut model de
import din ultimii cinci ani în România. Un pachet întreg de performanțe într-o
singură mașină!”
ŠKODA Octavia RS 230 este cea mai
puternică dintre nivelele de echipare ale modelului Octavia. Modelul Octavia RS
230 se comercializează la toți distribuitorii autorizați ŠKODA și poate fi
achiziționată cu un preț începând de la 28.500 Euro (TVA inclus).
0 comentarii