Suzuki vine
cu două noutăți importante la Salonul Auto de la Paris. Prima este prezentarea
în premieră europeană a noului crossover compact IGNIS, un model care combină
un design exterior stilat cu funcționalități versatile, iar a doua noutate este
direcția de dezvoltare a tehnologiilor 4x4 ALLGRIP.
Suzuki expune la Paris
și noul SX4, model care a intrat în producție în uzina din Ungaria în luna
iunie și care este disponibil și în România începând cu luna septembrie a
acestui an.
VÂNZĂRILE SUZUKI ÎN 2016
La nivel global, Suzuki
a comercializat în perioada ianuarie – iulie 2016 un număr total de 1.650.000
de unități, în ușoară scădere față de perioada similară a anului trecut, în
special datorită scăderii pe unele piețe din Asia.
Pe piața europeană,
vânzarea de autovehicule a avut un trend pozitiv. Vânzările pentru ultimul an
fiscal au atins 207.000 de unități, ceea ce înseamnă o creștere de 6,2% de la
un an la altul. Obiectivul pentru anul fiscal curent este de 232.000 de unități,
ceea ce reprezintă o creștere cu 12% față de anul anterior.
Chiar dacă este un
obiectiv ambițios, vânzările Suzuki sunt conform planului. În perioada ianuarie
– iulie 2016, Suzuki a comercializat 133.000 de unități, ceea ce înseamnă o
creștere cu 13% față de perioada similară a anului trecut. Modelul Vitara a
înregistrat cele mai mari vânzări pentru Suzuki pe piața europeană.
SISTEMUL ALLGRIP
Suzuki a depus toate
eforturile pentru a-și perfecționa tehnologia 4x4 de la lansarea modelului
LJ10, primul vechicul japonez din categoria mini cu tracțiune integrală,
propunând modele 4x4 pentru o gamă largă de clienți, cu stiluri de viață
variate, capabile să ruleze în condiții diverse și să se adapteze diferitelor
activități.
După numeroase reușite
în direcția dezvoltării tehnologiilor 4x4, Suzuki a decis să le reunească sub
denumirea ALLGRIP pentru a le evidenția valoarea în fața unui public larg,
incluzând categoriile:
ALLGRIP AUTO, sistemul 4x4 oferă
șoferului liniște și confort în fiecare zi, dar și în condiții de carosabil
acoperit de polei sau zăpada.
ALLGRIP SELECT, sistemul 4x4
electronic dezvoltat de Suzuki oferă plăcere la volan, liniște și un consum
eficient de carburant, permițând șoferului să aleagă între 4 moduri de condus
(auto, sport, snow si lock), în funcție de suprafața de rulare și de condițiile
de drum.
ALLGRIP PRO oferă capacități
off-road pentru a răspunde spiritului aventurier al șoferilor, permițând
acestora să depășească limitele și să exploreze necunoscutul, cu un sistem de
tracțiune integrală cu angrenaj reductor.
NOUL SUZUKI IGNIS
Suzuki are o tradiţie în
dezvoltarea de maşini compacte, unele dintre elementele caracteristice mărcii regăsindu-se
pe noul Ignis. Designul exterior minimalist se caracterizează prin prospețime,
iar elementele clasice Suzuki sunt uşor de identificat.
O serie de tehnologii
noi, inclusiv o platformă mai rigidă şi uşoară, sistemul SHVS (Smart Hybrid
Vehicle by Suzuki), plus motorul 1.2 DUALJET sunt disponibile pe noul Ignis,
ceea ce oferă un consum redus de combustibil, fără a face vreun compromis în
ceea ce priveşte performanţele tehnice ale noului model.
Sistemul SHVS (Smart
Hybrid Vehicle by Suzuki) este un sistem hibrid de tip “mild” dezvoltat de
Suzuki care utilizează un starter generator integrat (ISG – integrated starter
generator), un motor electric și un pachet de baterii lithium-ion. Acest sistem
este optimizat pentru folosirea pe un model compact împreună cu motoarele DUALJET,
ceea ce duce la un consum și mai redus de combustibil.
În Europa, noul Suzuki
Ignis va fi disponibil la vânzare începând din luna ianuarie 2017.
NOUL SUZUKI SX4
Designul noului SX4 este
cel al unui crossover ajuns la maturitate. Partea din față a fost modificată
substanțial și oferă un plus de masculinitate. Grila radiatorului și designul
farurilor se completează perfect și scot în evidență noua linie de design a
modelului, una foarte puternică și dinamică.
Noul SX4 este disponibil
cu trei variante de motorizare, două pe benzină (1,0 l Boosterjet, 1,4 l
Boosterjet) și una diesel (1,6 DDIS).
Noul SX4 este deja
disponibil rețeaua de dealeri Suzuki din România.
STRATEGIA ÎN EUROPA
Conform planului de management pe termen mediu anunțat anul trecut, obiectivul de vânzări pentru Europa în 2019 este de 280.000 de unități, iar pentru a-l atinge, Suzuki intenționează să lanseze mai mult de un model pe an pe piața din Europa.
Conform planului de management pe termen mediu anunțat anul trecut, obiectivul de vânzări pentru Europa în 2019 este de 280.000 de unități, iar pentru a-l atinge, Suzuki intenționează să lanseze mai mult de un model pe an pe piața din Europa.
Suzuki se va concentra
și pe dezvoltarea sistemului hibrid de tip „mild” SHVS și echiparea modelelor
disponibile pe piața europeană cu acesta. Această tehnologie se adresează unui
grup variat de clienți și corespunde strategiei Suzuki în ceea ce privește dezvoltarea
tehnologică din următorii ani.
Sistemul SHVS este
componenta principală pentru ca Suzuki să reducă emisiile de noxe, dar și
consumul de combustibil pe modelele din noua generație.
Sursa: Berti Panaiot,
National Communication Manager
0 comentarii