Hyundai
Motorsport a terminat cu trei modele din Noua generatie i20 WRC in top patru,
doua dintre ele fiind pe podium.
Dani
Sordo a incheiat cursa de casa pe locul secund, fiind urmat de Thierry
Neuville, colegul sau de echipa, aflat la cel de-al cincilea podium din 2016.
Hayden
Paddon s-a clasat pe patru, iar Kevin Abbring pe sapte, acesta fiind cel mai
bun rezultat pentru pilotul olandez in WRC.
Hyundai
Motorsport a terminat Raliul Spaniei cu doua masini pe podium, ajungand in
total la zece clasari indiviuale in top trei in editia din 2016 a Campionatului
Mondial de Raliuri FIA (WRC).
Dani Sordo a inceput ziua de duminica la 5,8 secunde in spatele Sébastien
Ogier si in final a terminat cursa de casa pe pozitia secunda. Pentru spaniol
acesta a fost cel de-al doilea podium din 2016, dupa cel din Germania, si o
imbunatatire fata de evolutia de anul trecut din Spania cand a terminat pe
locul trei.
Thierry Neuville s-a clasat pe 3, acesta fiind al treilea podium
consecutiv, si urca pe locul secund in clasamentul general al pilotilor, la
egalitate cu Andreas Mikkelsen. Hayden Paddon a terminat pe 4, iar Kevin
Abbring, cu modelul i20 WRC din 2015, a sosit al saptelea.
Duminica au fost programate patru probe speciale, iar Dani Sordo
si Marc Marti (#4 Noua generatie i20 WRC) au facut tot posibilul pentru a-l
prinde din urma pe Ogier. Spaniolul nu a reusit sa recupereze diferenta, dar
si-a indeplinit obiectivul si a incheiat cursa de casa pe podium.
“A fost un
weekend incredibil si nu stiu cum sa le mai multumesc fanilor pentru sustinerea
lor. Am facut totul pentru a-l prinde din urma pe Sebastien si il felicit
pentru performanta de aici. Sunt mandru totusi ca am terminat pe doi deoarece muncit mult pentru acest podium”, a spus Sordo.
Neuville (#3 Noua generatie i20 WRC) si Nicolas Gilsoul, copilotul
sau, au avut o abordare prudenta in ultima zi, obiectivul fiind de a termina pe
podium. Cu punctele de aici, Neuville l-a egalat pe Andreas Mikkelsen in
clasament si a urcat pe locul secund.
“Nu avea
niciun sens sa mai riscam. Am scos maximum din masina si este un rezultat
foarte bun pentru noi. Ca echipa este unul dintre cele mai bune raliuri si sper
sa putem obtine aceleasi performante si in Marea Britanie si Australia,
ultimele doua etape ale sezonului. Cu siguranta va fi un final de sezon
interesant”, a spus Neuville.
Paddon (#20 Noua generatie i20 WRC) si John Kennard, copilotul
sau, au facut progrese pe tot parcursul raliului si si-au asigurat cea mai buna
clasare la o etapa pe asfalt din cariera.
“Am avut un
final bun si cred ca intreaga echipa poate fi multumita cu acest rezultat.
Chiar daca nu am urcat pe podium sunt foarte multumit de rezultatul de aici.
Urmeaza doua etape pe macadam si abia astept sa evoluez din nou pe suprafata
mea preferata”, a spus Paddon.
Pentru Abbring (#10 Hyundai i20 WRC) si Seb Marshall, copilotul
sau, Raliul Spaniei a insemnat cea mai buna performanta din WRC.
“Ma bucur ca
am obtinut cel mai bun rezultat din cariera aici in Spania. A fost un weekend
in care am invatat multe si speram sa putem profita mai mult de pozitia noastra
la start pe probele de vineri. As vrea sa multumesc intregii echipe pentru
oportunitatea de a concura aici”, a spus
Abbring.
Hyundai Motorsport are in total 10 clasari pe podium in acest
sezon, iar in Spania echipa a castigat trei probe speciale.
“Am vrut sa
ne luptam pentru victorie, dar nu am putut face mai mult. Totusi, avem doua
masini pe podium si suntem foarte multumiti. Dani a avut un weekend fantastic
si merita din plin acest rezultat. Thierry a venit si el pe podium si acum se
lupta pentru locul secund in campionat, ceea ce este o performanta excelenta. Hayden
a reusit si el cea mai buna performanta pe asfalt, iar Kevin cel mai bun
rezultat al sau din WRC asa ca nu avem cum sa nu fim multumiti. Acum ne concentram
pe ultimele doua etape din calendar pentru ca vrem sa terminam sezonul cu
rezultate cat mai bune”, a spus Michel Nandan,
directorul echipei.
Raliul Marii Britanii, penultima etapa din Campionatul Mondial de
Raliuri FIA (WRC), se va desfasura in perioada 27 – 30 octombrie.
Rezultate Raliul Spaniei 2016
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:13:03.6
D. Sordo /
M. Martí (Hyundai New Generation i20 WRC) +15.6
T. Neuville
/ N. Gilsoul (Hyundai New Generation i20 WRC) +1:15.0
H. Paddon /
J. Kennard (Hyundai New Generation i20 WRC) +1:27.8
M. Østberg / O. Floene (Ford Fiesta RS WRC) +3:24.4
O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +5:24.9
K. Abbring /
S. Marshall (Hyundai i20 WRC) +7:31.3
J. Kopecky / P. Dresler (Škoda Fabia R5) +9:05.1
P. Tidemand / J. Andersson (Škoda Fabia R5) +9:20.4
C. Breen / S. Martin (Citroën DS3 WRC) +9:57.1
Clasament
general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
S. Ogier 222 puncte / A. Mikkelsen 127 / T.
Neuville 127 / H. Paddon 114/ D.
Sordo 111 / J. M. Latvala 104 / M. Østberg 90 / O. Tanak 61 / K. Meeke 54 /
C. Breen 36 / E. Camilli 27 / H. Solberg
14 / S. Lefebvre 12 / E. Lappi 12 / M. Prokop 12 / K. Abbring 10 / T. Suninen 8 / P. Tidemand 8 / J. Kopecky 7 / M.
Ligato 6 / E. Evans 6 / L. Bertelli 4 / N. Fuchs 2 / A. Kremer 2 / V. Gorban 1
/ K. Kruuda 1
Clasament
general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
Volkswagen Motorsport 322 puncte / Hyundai Motorsport 260 / M-Sport World Rally Team 144 / Volkswagen
Motorsport II 136 / Hyundai Motorsport N
124 / DMACK World Rally Team 74 / Jipocar Czech National Team 18 / Yazeed
Racing 4
Sursa: Hyundai Auto
Romania
0 comentarii