Hyundai Motorsport
Hyundai Motorsport a terminat cu trei modele din Noua generatie i20 WRC in top patru, doua dintre ele fiind pe podium.
Dani Sordo a incheiat cursa de casa pe locul secund, fiind urmat de Thierry Neuville, colegul sau de echipa, aflat la cel de-al cincilea podium din 2016.
Hayden Paddon s-a clasat pe patru, iar Kevin Abbring pe sapte, acesta fiind cel mai bun rezultat pentru pilotul olandez in WRC.

Hyundai Motorsport a terminat Raliul Spaniei cu doua masini pe podium, ajungand in total la zece clasari indiviuale in top trei in editia din 2016 a Campionatului Mondial de Raliuri FIA (WRC).

Dani Sordo a inceput ziua de duminica la 5,8 secunde in spatele Sébastien Ogier si in final a terminat cursa de casa pe pozitia secunda. Pentru spaniol acesta a fost cel de-al doilea podium din 2016, dupa cel din Germania, si o imbunatatire fata de evolutia de anul trecut din Spania cand a terminat pe locul trei.

Thierry Neuville s-a clasat pe 3, acesta fiind al treilea podium consecutiv, si urca pe locul secund in clasamentul general al pilotilor, la egalitate cu Andreas Mikkelsen. Hayden Paddon a terminat pe 4, iar Kevin Abbring, cu modelul i20 WRC din 2015, a sosit al saptelea.

Duminica au fost programate patru probe speciale, iar Dani Sordo si Marc Marti (#4 Noua generatie i20 WRC) au facut tot posibilul pentru a-l prinde din urma pe Ogier. Spaniolul nu a reusit sa recupereze diferenta, dar si-a indeplinit obiectivul si a incheiat cursa de casa pe podium.

“A fost un weekend incredibil si nu stiu cum sa le mai multumesc fanilor pentru sustinerea lor. Am facut totul pentru a-l prinde din urma pe Sebastien si il felicit pentru performanta de aici. Sunt mandru totusi ca am terminat pe doi deoarece muncit mult pentru acest podium”, a spus Sordo.

Neuville (#3 Noua generatie i20 WRC) si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, au avut o abordare prudenta in ultima zi, obiectivul fiind de a termina pe podium. Cu punctele de aici, Neuville l-a egalat pe Andreas Mikkelsen in clasament si a urcat pe locul secund.

“Nu avea niciun sens sa mai riscam. Am scos maximum din masina si este un rezultat foarte bun pentru noi. Ca echipa este unul dintre cele mai bune raliuri si sper sa putem obtine aceleasi performante si in Marea Britanie si Australia, ultimele doua etape ale sezonului. Cu siguranta va fi un final de sezon interesant”, a spus Neuville.

Paddon (#20 Noua generatie i20 WRC) si John Kennard, copilotul sau, au facut progrese pe tot parcursul raliului si si-au asigurat cea mai buna clasare la o etapa pe asfalt din cariera.

“Am avut un final bun si cred ca intreaga echipa poate fi multumita cu acest rezultat. Chiar daca nu am urcat pe podium sunt foarte multumit de rezultatul de aici. Urmeaza doua etape pe macadam si abia astept sa evoluez din nou pe suprafata mea preferata”, a spus Paddon.

Pentru Abbring (#10 Hyundai i20 WRC) si Seb Marshall, copilotul sau, Raliul Spaniei a insemnat cea mai buna performanta din WRC.

“Ma bucur ca am obtinut cel mai bun rezultat din cariera aici in Spania. A fost un weekend in care am invatat multe si speram sa putem profita mai mult de pozitia noastra la start pe probele de vineri. As vrea sa multumesc intregii echipe pentru oportunitatea de a concura aici”, a spus Abbring.

Hyundai Motorsport are in total 10 clasari pe podium in acest sezon, iar in Spania echipa a castigat trei probe speciale.

“Am vrut sa ne luptam pentru victorie, dar nu am putut face mai mult. Totusi, avem doua masini pe podium si suntem foarte multumiti. Dani a avut un weekend fantastic si merita din plin acest rezultat. Thierry a venit si el pe podium si acum se lupta pentru locul secund in campionat, ceea ce este o performanta excelenta. Hayden a reusit si el cea mai buna performanta pe asfalt, iar Kevin cel mai bun rezultat al sau din WRC asa ca nu avem cum sa nu fim multumiti. Acum ne concentram pe ultimele doua etape din calendar pentru ca vrem sa terminam sezonul cu rezultate cat mai bune”, a spus Michel Nandan, directorul echipei.

Raliul Marii Britanii, penultima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), se va desfasura in perioada 27 – 30 octombrie.

Rezultate Raliul Spaniei 2016
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:13:03.6
D. Sordo / M. Martí (Hyundai New Generation i20 WRC) +15.6
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai New Generation i20 WRC) +1:15.0
H. Paddon / J. Kennard (Hyundai New Generation i20 WRC) +1:27.8
M. Østberg / O. Floene (Ford Fiesta RS WRC) +3:24.4
O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +5:24.9
K. Abbring / S. Marshall (Hyundai i20 WRC) +7:31.3
J. Kopecky / P. Dresler (Škoda Fabia R5) +9:05.1
P. Tidemand / J. Andersson (Škoda Fabia R5) +9:20.4
C. Breen / S. Martin (Citroën DS3 WRC) +9:57.1

Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
S. Ogier 222 puncte / A. Mikkelsen 127  / T. Neuville 127 / H. Paddon 114/ D. Sordo 111 / J. M. Latvala 104 / M. Østberg 90 / O. Tanak 61 / K. Meeke 54 / C. Breen 36 / E. Camilli  27 / H. Solberg 14 / S. Lefebvre 12 / E. Lappi 12 / M. Prokop 12 / K. Abbring 10 / T. Suninen 8 / P. Tidemand 8 / J. Kopecky 7 / M. Ligato 6 / E. Evans 6 / L. Bertelli 4 / N. Fuchs 2 / A. Kremer 2 / V. Gorban 1 / K. Kruuda 1

Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
Volkswagen Motorsport 322 puncte / Hyundai Motorsport 260 / M-Sport World Rally Team 144 / Volkswagen Motorsport II 136 / Hyundai Motorsport N 124 / DMACK World Rally Team 74 / Jipocar Czech National Team 18 / Yazeed Racing 4

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii