Plăcerea
condusului tradiţională pentru MINI combinată cu emisii zero: prin prezentarea
primului model hybrid plug-in al mărcii premium din Marea Britanie, acest lucru
va deveni realitate în curând. Procesul de dezvoltare de serie pentru acest
automobil este aproape complet. Automobilul dispune de un motor termic şi un
motor electric care, în premieră pentru un model MINI de serie mare, permite
propulsie exclusiv electrică. Aceasta marchează începutul unei noi ere pentru
marcă.
"Prin acest model, vrem să convingem clienţii cu privire la
beneficiile propulsiei hibrid", spune Mackensen, "şi să impresionăm
pe toţi cei care au experimentat deja condusul unui hibrid prin sentimentul
go-kart specific MINI". Cheia pentru a reuşi acest lucru stă în gestiunea
inteligentă a energiei, care este folosită pentru a controla modul în care
motorul termic şi motorul electric cooperează. Din acest motiv, primul model
MINI hybrid plug-in nu este axat exclusiv pe eficienţă, ci caută plăcerea
condusului fără compromisuri.
La prima vedere, nu ai recunoaşte automobilul ca un model hibrid.
Priza de încărcare pentru bateria de înaltă tensiune este integrată discret în
semnalizatorul lateral de pe partea stângă. De asemenea, totul arată familial
în cockpit. Butonul start/stop din centrul bordului luminează galben în loc de
roşu. Ca de obicei, doar trebuie să apeşi butonul pentru a porni automobilul -
totuşi, maşina rămâne silenţioasă pentru că un model hibrid porneşte
întotdeauna în modul electric. Turometrul din tabloul de bord de pe coloana de
direcţie a fost înlocuit cu un afişaj de energie. Menţinerea sub observaţie a
acestui afişaj este deosebit de utilă în primii kilometri pentru că informează
conducătorul despre rezervele de energie ale motorul electric înainte de
pornirea motorului termic. Momentul exact în care motorul termic porneşte
depinde de viteza automobilului şi intensitatea cu care conducătorul apasă
pedala de acceleraţie.
"După scurt timp, conducătorul primeşte un semnal pentru
aceasta", promite Wolf. Iar această nouă experienţă a condusului promite
multă plăcere a condusului. Modelul MINI hibrid foloseşte pe deplin întregul
cuplu al motorului electric, care este valabil din prima clipă, ceea ce permite
o acceleraţie impresionantă. Chiar şi după ce părăseşte ritmul redus din oraş,
acest automobil îşi menţine nivelul zero al emisiilor şi la viteză de
croazieră. Bateria de înaltă tensiune de sub scaunele din spate oferă energia
pentru un condus în regim electric de durată. Modul AUTO eDRIVE standard
permite viteze de până la 80 km/h, în timp ce în modul MAX eDRIVE sunt posibile
viteze de până la 125 km/h. Pentru Mackensen, aceasta este o chestiune de
caracter: "La un model MINI hibrid, condusul în regim electric trebuie să
fie şi o experienţă antrenantă. Cu alte cuvinte, condusul în regim exclusiv
electric nu este limitat la viteze de 30 sau 40 km/h, ci şi la viteze dincolo
de ritmul traficului urban".
Cu puterea combinată a celor două propulsoare, primul model MINI
hibrid demonstrează o acceleraţie de neegalat atunci când este comparat cu
versiunile echipate doar cu motor termic. Cu toate acestea, caracteristicile de
condus go-kart ale MINI înseamnă mai mult decât doar o acceleraţie rapidă. Mai
presus de toate acestea, acest MINI hibrid trebuie să dovedească cât de precis
se manevrează la abordarea virajelor pe cele mai interesante drumuri virajate.
Aceasta este situaţia în care conceptul hybrid plug-in de la MINI îşi joacă
următorul atu. "În ceea ce priveşte şasiul şi suspensia, nimic nu se
schimbă faţă de variantele de model cu propulsie convenţională", spune Wolf,
"iar reglajul beneficiază foarte mult de pe urma conceptului hibrid".
Datorită componentelor eDrive, care sunt poziţionate foarte jos în spate,
centrul de greutate al automobilului este coborât, iar masa este distribuită
egal între puntea faţă şi cea spate - ideal pentru obţinerea unui nivel şi mai
mare al agilităţii tradiţionale pentru MINI.
Conceptul Hybrid oferă şi un alt beneficiu: motorul electric îşi
transmite puterea spre roţile spate, iar motorul termic spre puntea faţă. Cum
gestiunea inteligentă a energiei este conectată la sistemul Dynamic Stability
Control (DSC / controlul dinamic al stabilităţii), tracţiunea şi stabilitatea
sunt optimizate prin intermediul acestui sistem de propulsie. "Imediat ce
există riscul ruperii aderenţei, a doua unitate propulsoare este activată
pentru a oferi tracţiune suplimentară la plecare şi pentru a asigura un nivel
ridicat de precizie a direcţiei în viraje", explică Wolf.
Gestiunea inteligentă a energiei oferă o oportunitate suplimentară
pentru ca cele două surse de putere să conlucreze eficient. La condusul pe
autostradă, se poate activa un al treilea mod cu ajutorul comutatorului
eDrive: SAVE BATTERY. În acest mod, motorul termic propulsează automobilul şi,
în acelaşi timp, bateria de înaltă tensiune poate menţine încărcarea la un
nivel constant sau se poate încărca prin intermediul unui generator. Extinderea
condusului în modul SAVE BATTERY permite generarea unei cantităţi suficiente de
energie care să fie utilizată ulterior pentru condus pur electric.
După ce a
rulat în modul SAVE BATTERY, MINI revine silenţios în oraş la finalul acestui
drive test. Afişajul de stare din cockpit aminteşte conducătorului să reîncarce
bateria prin intermediul unui panou (wallbox) sau a unei surse de curent.
Realimentarea nu este încă necesară pentru că modelul MINI hybrid plug-in a
consumat foarte puţin din rezervor. O nouă dimensiune a MINIMALISM.
Sursa: MINI Romania
0 comentarii