Hyundai Motorsport a terminat pe podium in Raliul
Australiei, ultima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), cu Thierry
Neuville pe locul trei.
Hayden Paddon s-a clasat pe locul patru, iar Dani Sordo pe
cinci, la doar 1,6 secunde in spate. Neuville si Sordo au terminat pe locurile
doi si trei in Power Stage, adunand astfel puncte suplimentare in clasamentul
pilotilor.
In urma rezultatului, Neuville si-a asigurat pozitia a
doua in clasamentul general al pilotilor, iar echipa si-a trecut in cont al
12-lea podium individual din 2016.
Hyundai Motorsport s-a clasat pe podium in ultima etapa
din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) 2016, Thierry Neuville reusind sa
termine pe pozitia a treia, dupa un final dramatic in Raliul Australiei.
Toate cele trei echipaje
care au concurat cu Noua generatie i20 WRC au terminat in top cinci. Hayden
Paddon s-a clasat pe pozitia a patra, iar Dani Sordo pe 5, la o diferenta de
doar 1,6 secunde. Neuville si Sordo au mai adunat si punctele suplimentare
acordate pentru clasarea pe locurile 2, respectiv 3, in Power Stage.
In urma acestui
rezultat, Neuville si-a asigurat pozitia a doua in clasamentul general al
pilotilor. Pentru belgian acesta a fost al cincilea podium consecutiv, al
saptelea din acest sezon, si a adunat in total 160 de puncte, cu sase mai mult
decat Andreas Mikkelsen, castigatorul din Raliul Australiei.
In acest sezon echipa Hyundai
Motorsport a reusit sa urce pe podium in zece din cele 13 etape incluse in
calendar. Avand deja locul secund la constructori asigurat inaintea acestei
etape, echipa a terminat cel mai competitiv sezon din WRC cu doua victorii, 12
clasari individuale pe podium, 47 victorii de proba speciala si 24 de puncte
adunate in Power Stage.
Duminica, in ultima zi a
raliului, au fost programate 5 probe speciale cu o lungime totala de 57,18km. Pentru
Neuville (#3 Noua generatie i20 WRC) si Nicolas Gilsoul a fost un final
excelent de sezon, care le-a adus si pozitia a doua in clasamentul pilotilor si
copilotilor, dupa un podium in Monte-Carlo, o victorie in Sardinia si apoi
clasari consecutive pe podium din Germania pana in Australia.
“Sunt incantat de modul in care s-a desfasurat acest
raliu. Prima zi a fost mai dificila, dar am incercat sa ramanem concentrati pe
obiectivul nostru si in final totul s-a terminat asa cum ne-am propus. Masina
s-a comportat excelent in aceasta etapa si ma bucur ca finalul de sezon este intr-o
nota atat de pozitiva. Multumesc echipei pentru tot si abia astept sa inceapa
sezonul 2017”, a
spus Neuville.
Paddon (#4 Noua
generatie i20 WRC) si John Kennard, copilotul sau, au avut un final frustrat.
Cu intentia clara de a lupta pentru victorie, Paddon a iesit in decor pe cea
mai lunga proba a zilei si a retrogradat pana pe pozitia a cincea. In final,
echipajul neozeelandez a reusit sa revina si a incheiat etapa din Australia pe
locul 4.
“Nu vroiam sa renuntam la victorie asa ca am inceput ziua
in forta. Nu stiu daca puteam castiga, dar sigur eram pe podium. Sunt suparat
ca am facut o greseala si am fost nevoiti sa mergem cam 20 km pe pana. Am
rezolvat problema la finalul probei, dar nu am putut face mai mult. Am avut un
sezon cu suisuri si coborasuri, dar in care am invatat foarte multe si anul
viitor vom fi si mai puternici ca pana acum”, a spus Paddon.
Sordo (#20 Noua
generatie i20 WRC) si Marc Martí, copilotul sau, au pus capat sezonului 2016 cu
o clasare pe locul 5, la doar 16 secunde fata de un loc pe podium, si un punct
castigat in Power Stage.
“Am vrut sa mergem la limita pana la final pentru a
obtine un rezultat cat mai bun. A fost un duel interesant cu Hayden si ma bucur
ca am obtinut un punct in plus in Power Stage. Fara penalizarea de vineri am fi
avut o sansa mai mare la un loc pe podium, dar asta a fost. Vreau sa multumesc
echipei pentru acest sezon si cu siguranta vom avea un sezon si mai bun in 2017”,
a
spus Sordo.
Raliul Australiei a fost
ultima etapa din Campionatul Mondial pentru Noua generatie i20 WRC, tinand cont
ca de anul viitor se va aplica noul regulament tehnic. Cu doua victorii si
locul secund in clasamentul constructorilor, 2016 a fost cel mai bun sezon pentru
Hyundai Motorsport de la debutul in mondialul de raliuri.
“Stiam ca ne asteapta o zi nebuna. Vreau sa-i felicit pe Thierry
si Nicolas pentru performanta lor in clasamentul pilotilor si copilotilor. Au
avut un sezon fantastic, in special dupa victoria din Sardinia. Pacat pentru
greseala facuta de Hayden dimineata, iar Dani cu siguranta ar fi fost pe o
pozitie mai buna fara acea penalizare de vineri. Ca
echipa, am avut un sezon cu rezultate bune, iar Noua generatie i20 WRC si-a
demonstrat competitivitatea pe cele mai dure probe speciale din lume. Le
multumesc tuturor din echipa pentru rezultatele obtinute de Hyundai Motorsport anul
acesta, dar si celor de la Volkswagen Motorsport care au setat foarte sus
nivelul din WRC. Ne va lipsi lupta impotriva lor, dar vom fi in continuare
inspirati de performantele lor”, a spus Michel Nandan, directorul echipei.
Rezultate Raliul Marii Britanii 2016
A. Mikkelsen / A. Jager (Volkswagen Polo R WRC) 2:46:05.7
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +14.9
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai New Generation i20 WRC) +1:12.6
H. Paddon / J. Kennard (Hyundai New Generation i20 WRC) +1:26.7
D. Sordo / M. Martí (Hyundai New Generation i20 WRC) +1:28.3
M. Østberg / O. Floene (Ford Fiesta RS WRC) +1:41.5
O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +3:04.3
E. Lappi / J. Ferm (Škoda Fabia R5) +7:32.3
J. M. Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +7:56.9
L. Bertelli / S. Scattolin (Ford Fiesta RS WRC) +8:00.1
A. Mikkelsen / A. Jager (Volkswagen Polo R WRC) 2:46:05.7
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +14.9
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai New Generation i20 WRC) +1:12.6
H. Paddon / J. Kennard (Hyundai New Generation i20 WRC) +1:26.7
D. Sordo / M. Martí (Hyundai New Generation i20 WRC) +1:28.3
M. Østberg / O. Floene (Ford Fiesta RS WRC) +1:41.5
O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +3:04.3
E. Lappi / J. Ferm (Škoda Fabia R5) +7:32.3
J. M. Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +7:56.9
L. Bertelli / S. Scattolin (Ford Fiesta RS WRC) +8:00.1
Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri
FIA (WRC)
S. Ogier 268 puncte / T. Neuville 160 / A. Mikkelsen 154 / H. Paddon 138 / D. Sordo 130 / J. M. Latvala 112 / M. Østberg 102 / O. Tanak 88 / K. Meeke 64 / C. Breen 36 / E. Camilli 28 / E. Lappi 16 / S. Lefebvre 14 / H. Solberg 14 / M. Prokop 12 / K. Abbring 10 / T. Suninen 8 / P. Tidemand 8 / J. Kopecky 7 / M. Ligato 6 / E. Evans 6 / L. Bertelli 5 / N. Fuchs 2 / A. Kremer 2 / V. Gorban 1 / K. Kruuda 1
S. Ogier 268 puncte / T. Neuville 160 / A. Mikkelsen 154 / H. Paddon 138 / D. Sordo 130 / J. M. Latvala 112 / M. Østberg 102 / O. Tanak 88 / K. Meeke 64 / C. Breen 36 / E. Camilli 28 / E. Lappi 16 / S. Lefebvre 14 / H. Solberg 14 / M. Prokop 12 / K. Abbring 10 / T. Suninen 8 / P. Tidemand 8 / J. Kopecky 7 / M. Ligato 6 / E. Evans 6 / L. Bertelli 5 / N. Fuchs 2 / A. Kremer 2 / V. Gorban 1 / K. Kruuda 1
Clasament general constructori – Campionatul Mondial de
Raliuri FIA (WRC)
Volkswagen Motorsport 377 puncte / Hyundai Motorsport 312 / Volkswagen Motorsport II 163 / M-Sport World Rally Team 162 / Hyundai Motorsport N 146 / DMACK World Rally Team 98 / Jipocar Czech National Team 18 / Yazeed Racing 4
Volkswagen Motorsport 377 puncte / Hyundai Motorsport 312 / Volkswagen Motorsport II 163 / M-Sport World Rally Team 162 / Hyundai Motorsport N 146 / DMACK World Rally Team 98 / Jipocar Czech National Team 18 / Yazeed Racing 4
Sursa: Hyundai Auto
Romania
0 comentarii