Excelenţa
dinamică, aspectul estetic şi funcţionalitatea inteligentă sunt atributele
pentru care BMW Seria 5 Touring este renumit. Iar noua generaţie a modelului
duce această combinaţie la un nivel superior. Alături de acestea, noul model
BMW Seria 5 Sedan preia conceptul excepţional de afişaj şi operare,
sisteme de asistenţă ce deschid drumuri şi evoluţii remarcabile în
conectivitatea digitală.
"BMW Seria 5 Touring a fost dezvoltat special pentru
piaţa europeană, unde s-a bucurat de un mare succes de-a lungul ultimilor 25 de
ani. Sunt sigur că versatilitatea acestei noi generaţii - a cincea a modelului
- se va dovedi şi mai populară în rândul clienţilor care apreciază spaţiul şi capacitatea
de încărcare variabilă caracteristice Seria 5 Touring combinate cu aspectul său
distins şi - bineînţeles - dinamica tipică BMW", declară Dr. Ian
Robertson, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil
pentru vânzări şi marketing.
Noul BMW Seria 5 Touring va avea premiera mondială în
martie 2017, în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Patru motoare din cea mai
nouă generaţie de propulsoare a BMW Group vor fi disponibile pentru comandă
atunci când vor începe vânzările în iunie 2017, în timp ce sistemul inteligent
de tracţiune integrală BMW xDrive va fi disponibil la două modele încă de la
lansarea pe piaţă. Variante suplimentare - cu tracţiunea spate clasică şi cu
tracţiune integrală - se vor adăuga game de-a lungul anului.
Masă redusă, agilitate îmbunătăţită, eficienţă optimizată Caracteristicile
de condus sportiv ale noului BMW Seria 5 Touring sunt rezultatul unei
tehnologii noi a şasiului şi al unui angajament pentru reducerea masei.
Suspensia pneumatică spate cu funcţie de autonivelare automată face parte din
echiparea standard. Totodată, pe lista de opţionale sunt incluse Dynamic Damper
Control (controlul dinamic al amortizoarelor), sistemul Adaptive Drive cu
stabilizare activă a ruliului, Integral Active Steering (direcţie adaptivă
integral, acum disponibilă şi în combinaţie cu xDrive) şi suspensia M Sport cu
o scădere cu 10 milimetri a gărzii la sol.
Componentele laterale ale suspensiei şi hayonul sunt
realizate acum din aluminiu, care este utilizat, alături de oţeluri de înaltă
rezistenţă, şi la multe alte componente ale şasiului şi pentru caroseria cu
rigiditate torsională foarte mare. Această utilizare a materialelor, împreună
cu tehnologia eficientă a sistemului de propulsie - menţionată anterior - şi cu
aerodinamica optimizată, are ca rezultat o reducere a consumului şi a emisiilor
cu 11% faţă de datele înregistrate de predecesorul noului Seria 5 Touring.
Design atletic pentru un automobil sport versatil Cu o conturare a
suprafeţelor care creează o alură atletică bine definită şi linii alungite
dinamic, designul exterior al noului BMW Seria 5 Touring exprimă cu claritate
combinaţia de sportivitate şi versatilitate pentru care modelul este renumit.
Contururile precise marchează partea frontală a noului Touring, iar farurile
LED, disponibile standard, se extind până la grila radiatorului orientată spre
înainte. În acelaşi timp, linia laterală combină geometria distinctivă a
automobilului cu proporţiile armonioase. Un alt factor care contribuie la aura
sportivă emanată de noul BMW Seria 5 Touring este linia lungă a acoperişului,
ce se revarsă în montanţii D puternic înclinaţi. Luneta este încadrată de un
spoiler pe acoperiş, cu a treia lampă de stop integrată, şi de deflectoarele de
aer în părţile laterale. Mai jos, o serie de linii orizontale proeminente şi
stopurile în formă L intră mult în flancurile maşinii, accentuând lăţimea
caroseriei.
Spaţiu îmbunătăţit şi funcţionalitate inteligentă În interiorul
noului BMW Seria 5 Touring, designului cockpitului orientat spre conducător
împarte este completat de materiale de calitate şi atenţia pentru detalii.
Panoul de instrumente se ridică mai puţin proeminent decât la actualul Seria 5
Touring, contribuind la crearea unei sentiment generos de spaţiu. Display-ul
central vine acum sub formă de flatscreen, de sine stătător. Toate locurile
beneficiază de spaţiu semnificativ mai mare la nivelul capului, al umerilor şi
al picioarelor, în timp ce contururile optimizate ale spătarului, suprafeţele
mai lungi ale şezutului şi spaţiu extins la nivelul genunchilor extind
confortul pentru pasagerii din spate. Îmbunătăţiri suplimentare pentru izolarea
fonică pentru parbriz, tapiţeria plafonului şi portbagaj, duce confortul
acustic al noului BMW Seria 5 Touring la cel al sedanului. Creşterea lăţimii
interioare permite ca trei scaune pentru copii să fie fixate sigur şi
confortabil pe banchetă.
Capacitatea portbagajului noului BMW Seria 5 Touring a
crescut la 570-1.700 de litri şi o sarcină utilă cu până la 120 de kilograme,
în funcţie de varianta de model (la 720-730 de kilograme). La fel de
impresionant este nivelul înalt de funcţionalitate din zona detaliilor
practice, precum diviziunea/rabatarea banchetei în raport 40:20:40, eliberarea
electrică a spătarului de la distanţă (operată prin apăsarea unui buton din
portbagaj), lunetă cu deschidere separată şi operare automată a hayonului -
care, ca opţiune, permite deschidere/închidere hands-free. Husa
compartimentului de încărcare şi plasa de partiţie a portbagajului se regăsesc
acum în containere separate, care pot fi depozitate în locaşuri potrivite
aflate sub podeaua portbagajului.
Plăcere a condusului, aşa cum îţi place: patru motoare şi
BMW xDrive disponibile de la lansare Toate motoarele noului BMW Seria 5
Touring au tehnologie BMW TwinPower Turbo şi combină performanţele îmbunătăţite
cu un nivel redus al consumului şi emisiilor. Motorul de 2,0 litri pe benzină,
cu patru cilindri, ce se află sub capota noului BMW 530i Touring generează o
putere maximă de 185 kW/252 CP şi un cuplu maxim de 350 Nm. BMW 530i Touring
dispune standard de transmisie Steptronic cu opt trepte şi sprintează de la 0
la 100 km/h în 6,5 secunde. Consumul mediu mixt al modelului variază între 6,3
şi 5,8 l/100 km*, iar emisiile CO2 între 143 şi 133 g/km*.
Motorul de 3,0 litri pe benzină, cu şase cilindri dispuşi
în linie, transmisia Steptronic cu opt trepte şi sistemul inteligent de
tracţiune integrală sunt oferite pe BMW 540i xDrive Touring. Puterea ce ajunge
la 250 kW/340 CP şi cuplul maxim de 450 Nm oferă o acceleraţie de la 0 la 100
km/h în 5,1 secunde. BMW 540i xDrive Touring înregistrează un consum mediu mixt
de 7,7-7,3 l/100 km* şi emisii CO2 de 177-167 g/km*.
Motorul cu patru cilindri din echiparea noului BMW 520d
Touring oferă o putere maximă de 140 kW/190 CP şi cuplul maxim de 400 Nm
dintr-o capacitate cilindrică de 2,0 litri. Acest propulsor diesel este
combinat standard cu o transmisie manuală cu şase trepte, dar opţional poate fi
comandat şi cu transmisia Steptronic cu opt trepte. BMW 520d Touring sprintează
de la 0 la 100 km/h în 8,0 secunde (cu transmisie automată: 7,8 secunde), dar
eficienţa excepţională a motorului îi permite să obţină un consum mediu mixt de
4,9-4,5 l/100 km (4,7-4,3 l/100 km)* şi emisii CO2 de 129-119 g/km (124-114
g/km)*.
Portofoliul de motoare disponibile la lansare este
completat de propulsorul diesel de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în
linie, care produce o putere maximă de 195 kW/265 CP şi un cuplu maxim de 620
Nm. Puterea acestui motor poate fi transferată fie spre roţile spate, fie către
toate cele patru roţi prin intermediul transmisiei Steptronic cu opt trepte.
BMW 530d Touring completează sprintul de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde, în
timp ce BMW 530d xDrive Touring reuşeşte un timp de 5.6 secunde. Consumul mediu
mixt de combustibil este de 5,1-4,7 l/100 km, respectiv 5,7-5,3 l/100 km*, iar
emisiile CO2 sunt de 134-124 g/km, respectiv 149-139 g/km*.
* Date în conformitate cu ciclul de testare EU, pot varia
în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese. Toate datele de performanţe,
consum şi emisii sunt provizorii.
Sistem de operare: extrem de intuitiv, mai versatil ca
niciodată De înaltă rezoluţie şi cu diagonală de până la 10,25 ţoli
(26,04 cm), displayul central utilizat de sistemul de operare iDrive vine sub
formă de touchscreen la noul BMW Seria 5 Touring. Ca şi înainte, funcţiile
automobilului, de navigaţie, comunicare şi infotainment pot fi operate şi prin
intermediul Touch Controller (joystick-ul central), după cum preferă
conducătorul. Noua afişare a meniului, cu casete active, contribuie la
asigurarea unei utilizări intuitive şi a distragerii minime a atenţiei de la
ceea ce se întâmplă pe şosea. Varietatea de opţiuni disponibile pentru operarea
funcţiilor automobilului este oferită de comanda vocală dezvoltată suplimentar
şi de controlul prin gesturi, disponibil acum şi la BMW Seria 5. Cu o suprafaţă
de proiecţie mai mare cu 70%, cea mai nouă generaţie BMW Head-Up Display
reprezintă un alt pas înainte pentru conceptul de operare şi afişare al
automobilului.
Progres continuu spre condus autonom Noul BMW Seria 5
Touring este cel mai recent model care se îndreaptă spre condus autonom prin
intermediul noilor sisteme de asistenţă şi a funcţionalităţii extinse.
Progresul continuu în acest domeniu este susţinut de Crossing traffic warning
(avertizare la trafic transversal) şi Priority warning (avertizare la drumuri
cu prioritate)*, Lane Change Assistant (asistent la schimbarea benzii) şi Lane
keeping assistant (asistent de menţinere a benzii) cu protecţie activă în caz
de coliziune laterală, precum şi Asistentul de evitare prin schimbarea benzii*.
Noile sisteme oferă asistenţă pentru controlul direcţiei şi al benzii de al
viteză redusă până la 210 km/h, asigurând confort suplimentar şi oferind un
ajutor în situaţiile dificile de condus. Cu ajutorul tempomatului activ cu
funcţia Stop&Go activată, conducătorul poate reacţiona la restricţiile de
viteză detectate de sistemul Speed Limit Info (informaţii privind limitele de
viteză) prin simpla apăsare a unui buton.
*Nu sunt disponibile în România.
Sisteme de asistenţă
Steering and lane control assistant Funcţionază între
0 şi 210 km/h. Sistem de asistenţă care menţine automobilul pe bandă în cazul
în care există marcaje clare şi drumul nu are curbe foarte virajate.
Lane change assistant Funcţionează
între 70 şi 180 km/h. Sistem de asistenţă care realizează schimbarea benzii
printr-o apăsarea lungă a schimbătorului (fără a fi fixat în loc). Nu este
disponibil încă în România.
Evasion aid Funcţionează până la 160 km/h. Oferă
asistenţă prin intervenţia direcţiei la manevrele de evitare (de ex. testul
elanului) pentru o ghidare sigură, controlată şi dinamică. Automobilul măsoară
disponibil în timpul manevrei.
Crossroad warning Avertizează vizual şi acustic şi
pregăteşte frânele dacă şoferul nu acordă prioritate, dedectează dacă semaforul
este funcţional şi, în caz că nu, aplică regula semnelor de circulaţie. Nu este
încă disponibil pentru România.
Wrong way assistant Dectează şi
avertizează dacă şoferul a intrat pe sens interzis pe autostradă sau pe stradă
cu sens unic.
Cross traffic warning Senzori radar
monitorizează traficul transversal în intersecţii sau în ieşirea din locurile
de parcare. Atenţionare acustică, vizuală şi cu invervenţia frânelor.
Lane departure warning Funcţionează
între 70 şi 210 km/h. Avertizează conducătorul la părăsirea benzii de rulare
fără semnalizare. Poate opera intervenţii de corectare a direcţiei.
Conducătorul poate oricând dezactiva funcţia de intervenţie a direcţiei sau o
poate bloca.
Lane change warning Funcţionează
între 70 şi 210 km/h. Avertizează conducătorul la părăsirea benzii de rulare,
când un alt automobil se află în „unghiul mort”. Poate opera intervenţii de
corectare a direcţiei. Conducătorul poate oricând dezactiva funcţia de
intervenţie a direcţiei sau o poate bloca.
Side colision warning Funcţionează
între 30 şi 210 km/h. Avertizează conducătorul vizual şi cu un impuls în volan
cu privire la un accident iminent. Dacă sistemul detctează dacă există spaţiu
de manevră în direcţia opusă şi poate ghida automobilul în consecinţă printr-o
intervenţie a direcţiei. Conducătorul poate oricând dezactiva funcţia de
intervenţie a direcţiei sau o poate bloca.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii