Conectivitatea automobilului, serviciile digitale şi parcarea autonomă.
Legătura
inteligentă între conducător şi automobil este una din temele principale pe
care BMW Group o abordează la Mobile World Congress 2017 de la Barcelona.
Următorii ani vor fi marcaţi de apariţia şi dezvoltarea serviciilor digitale
care oferă conectivitate totală între universurile utilizatorilor - acasă sau
în afara acesteia. Automobilul se transformă într-un dispozitiv inteligent:
conectat, integrat perfect şi adapat la cerinţele personale ale fiecărui
utilizator. Dieter May, vicepreşedinte executiv BMW Group pentru servicii
digitale şi modele de business, va dezvolta toate acestea în cadrul unei
discuţii ce va avea loc la 28 februarie 2017.
De asemenea, BMW Group va utiliza Mobile World Congress
2017 (care are loc în perioada 27 februarie-2 martie) pentru a vorbi despre
viitorul parcării autonome. O demonstraţie de condus activ va include un BMW i3
ce se va parca autonom, cu comanda iniţiată printr-un singur gest.
BMW Connected: personalizare la maximum Serviciul BMW
Connected menţine clienţii BMW la timp, în contact şi în control prin
intermediul mai multor conextiuni, precum smartphone, smartwatch sau asistent
vocal. Facilităţile serviciului, precum funcţiile de planificare a călătoriei
şi transmiterea traseului către automobil, sunt oferite într-o formă
personalizată şi inteligentă, adaptată contextului utilizatorului. Baza
serviciului este Open Mobility Cloud, platformă construită pe Microsoft Azure,
care procesează datele din surse multiple şi prezintă utilizatorului doar
informaţiile relevante în momentul potrivit. După ce a fost lansat în Europa de
Vest, SUA şi China, asistentul personal de mobilitate BMW Connected este
disponibil acum în 29 de ţări.
Dispozitivele care pot fi conectate în prezent la
automobil prin intermediul BMW Connected includ smartphone-uri (iOS sau
Android), dispozitive inteligente precum Apple Watch şi Samsung Gear (S2 şi
S3), dar şi Amazon Echo. Datorită serviciului Alexa de la Amazon, utilizatorii
pot, de exemplu, să afle nivelul de combustibil al automobilului BMW, să-şi
blocheze maşina sau să activeze aerul condiţionat, toate de la distanţă, prin
comenzi vocale din confortul casei lor. De asemenea, Alexa permite
utilizatorilor să verifice următoarele întâlniri pe baza agendei BMW Connected
şi să solicite timpul optim de plecare pentru a ajunge la timp la întâlnire.
Personalizarea şi confortul utilizatorului urmează să fie
îmbunătăţite suplimentar prin apariţia unui nou serviciu ce va fi testat în
premieră în Marea Britanie de la jumătatea acestui an. În viitor, acesta va
permite BMW Connected să avertizeze utilizatorul în momentul în care automobilul
BMW trebuie dus la service şi oferă să ajute şa efectuarea de programări la
dealerul local. Acestea pot fi realizate prin intermediul BMW Connected, după
care sunt adăugate automat în agenda utilizatorului. În acest fel, BMW
Connected menţine utilizatorii informaţi cu privire la necesitatea efectuării
operaţiilor de service ale automobilului şi face rezervările rapid şi uşor.
Automobilul ca parte integrată a stilului de viaţă
digitală din viitor BMW Connected oferă o varietate de servicii digitale şi
este conceput să se integreze perfect în vieţile noastre digitale. În cadrul
Consumer Electronic Show 2017 (CES), BMW a prezentat viziunea de noi soluţii
care, în viitor, ar putea ajuta clienţii să utilizeze optim timpul petrecut în
automobil, în timp ce acestea sunt conduse autonom. Entertainmentul şi
serviciile de productivitate bazate pe comenzi vocale ar putea fi utilizate în
automobilele de mâine pentru a face, de exemplu, o rezervare la cină, aşa cum
s-a demonstrat la CES prin utilizarea unui prototip Microsoft Cortana.
O altă viziune prezentată de BMW la CES 2017 este
efectuarea de comenzi pentru Amazon Prime direct din automobil. Conducătorii
BMW îşi plasează comenzile în timp ce conduc şi apoi acestea se pot livra la o
locaţie aflată pe traseul lor actual. Punctul ideal de livrare este calculat de
Prime Now şi Open Mobility Cloud.
Parcare prin control prin gesturi a unui BMW i3: o
mişcare a mâinii este tot ce trebuie BMW Group prezintă parcare prin
control prin gesturi, o evoluţie tehnică a sistemului de parcare de la
distanţă, la Mobile World Congress 2017. O demonstraţie prezintă cum un BMW i3
se va manevra singur în şi din spaţiul de parcare, cu întregul proces iniţiat
de conducător din afara automobilului prin simpla mişcare a mâinii.
BMW Group se va afla în zona exterioară, la standul
OA3B.36, în faţa Pavilionului 5 de la Mobile World Congress.
Dialogul
"Automobilele ca serviciu" cu Dieter May, vicepreşedinte executiv BMW
Group pentru servicii digitale şi modele de business, are loc marţi, 28 februarie
(între orele 14.00 şi 15.00), în Pavilionul 4, Sala 2.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii