Hyundai Motorsport concureaza pentru un loc pe podium in
Raliul Suediei, cea de-a doua etapa a Campionatului Mondial FIA (WRC) 2017.
Echipa a participat in Raliul Monte-Carlo, obtinand
rezultate bune cu noul Hyundai i20 Coupe WRC.
Obiectivul Hyundai Motorsport este clasarea pe podium in
cadrul celei de-a doua etape a Campionatului Mondial FIA (WRC) 2017. Competitia
din Suedia se va desfasura in perioada 9 – 12 februarie 2017.
Noul
Hyundai i20 Coupe WRC a debutat in Raliul Monte-Carlo, echipa castigand sapte
probe speciale, inclusiv victoria in Power Stage obtinuta de Thierry Neuville
si Nicolas Gilsoul. Belgienii au dominat prima parte a acestei etape cu un
avans de peste 50 de secunde.
Echipava
participa cu trei echipaje pe probele din Suedia si Norvegia. Hayden Paddon /
John Kennard, Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul si Dani Sordo / Marc Martí vor
concura cu numere 4, 5 si, respectiv, 6.
Raliul
Suediei presupune temperaturi scazute si speciale acoperite de zapada, fiind
necesara adaptarea noului Hyundai i20 Coupe WRC la aceste conditii. Performantele
aerodinamice pot fi afectate, fiind necesare piese de schimb suplimentare,
protectia filtrelor de aer, precum si o buna suspensie pentru abordarea
sariturilor, inclusiv faimoasa Colin's Crest, de pe speciala Vargåsen.
Din
cauza conditiilor meteo inregistrate in luna decembrie, echipa a fost nevoita
sa renunte la testarea noului Hyundai i20 Coupe WRC, verificarile inainte de
eveniment avand loc in urma cu o saptamana.
„Raliul
Suediei este diferit de cel din Monte-Carlo, in care au fost demonstrate
performantele modelului Hyundai i20 Coupe WRC. Se anunta o competitie stransa
in cadrul Campionatului Mondial FIA“, a
declarat Michael Nandan, directorul echipei.
Paddon
si Kennard (#4 Hyundai i20 Coupe WRC) au castigat doua probe speciale in Suedia
anul trecut, obiectivul pentru etapa din acest sezon fiind obtinerea unor
rezultate similare.
„Raliul
Suediei si cel desfasurat in Finlanda sunt printre competitiile mele preferate.
Suedia este o etapa foarte rapida, cu multe sarituri. Am incheiat pe locul
secund anul trecut si speram sa obtinem rezultate mai bune sezonul acesta, prin
intermediul noului Hyundai i20 Coupe WRC“, a
mentionat Paddon.
Neuville
si Gilsoul (#5 Hyundai i20 Coupe WRC) au dominat prima parte a Raliului
Monte-Carlo.
„Suedia
reprezinta un eveniment unic in calendarul competitiilor, fiind singurul raliu
in cadrul caruia masinile sunt echipate cu anvelope corespunzatoare pentru
zapada. Mai mult, este una dintre cele mai rapide curse ale sezonului. Este
necesara o buna experienta din cauza conditiilor meteo, a pneurilor, precum si
a vitezei“, a adaugat Neuville.
Echipa
formata din Sordo si Martí (#6 Hyundai Coupe i20 WRC) a incheiat pe pozitia a
patra in Monte-Carlo, obiectivul pentru Raliul Suediei fiind identificarea unui
ritm cat mai bun cu noul Hyundai i20 Coupe WRC.
„Daca
vom intampina conditii bune pe specialele acoperite de zapada, competitia va
deveni spectaculoasa“, a declarat Sordo.
Competitia
din Suedia include 18 specialedesfasurate pe o distanta de 331,74 kilometri.
Aproximativ 58% dintre probe sunt noi comparativ cu anul 2016, inclusiv cea de
vineri – Hof Finnskog – care nu a mai fost utilizata pana in acest moment. In
plus, parcul de service a fost mutat in Torsby.
Evenimentul va debuta joi cu super speciala Färjestad
Trotting Course , din Karlstad (1,9 km), care va fi repetata sambata
dupa-amiaza, urmand ca vineri concurentii sa ajunga si in tara vecina,
Norvegia. Sambata sunt programate sapte probe, cu doua treceri pe speciala Vargåsen,
care include. Cu aceasta ocazie va fi oferit si premiul Colin's Crest pentru
cea mai lunga saritura. Distinctia a fost castigata de doua ori de Hyundai
Motorsport (2014 / 2015). Etapa din Suedia se va incheia duminica in parcul de
service din Torsby, care va avea si rol de Power Stage.
Sursa: Hyundai Auto Romania
0 comentarii