Limbajul de design specific mărcii se dezvoltă şi
evoluează constant.
Precizia şi claritatea sunt principiile fundamentale
ale designului automobilelor ŠKODA.
Este un design plin de emoţie, cu un caracter puternic
şi cu elemente inspirate din arta prelucrării sticlei de cristal.
ŠKODA DESIGN îşi subliniază identitatea distinctivă,
dezvoltându-şi constant limbajul de design. Proporţiile armonioase, liniile
precis tăiate, contururile marcante şi elementele cristaline se îmbină pentru a
crea un design care pune accent pe precizie şi claritate. Una dintre sursele de
inspiraţie ale designerilor ŠKODA este arta cehească a prelucrării sticlei,
caracterizată de talent şi de abilităţi ieşite din comun. Astfel ia naştere un
design expresiv, cu un nivel de emoţie foarte ridicat, care se combină armonios
cu estetica şi funcţionalitatea.
"În doar
câţiva ani, noul limbaj de design ŠKODA a generat mai multe concepte
senzaţionale, care au trezit interesul multora şi au indicat viitorul mărcii noastre,"
a spus Karl Neuhold, cel care conduce departamentul de Design Exterior de la
ŠKODA. "Obiectivele noastre sunt clar definite şi acum suntem pregătiţi să
prezentăm următorul pas."
Cu proporţiile
sale armonioase, contururile exacte, liniile clare şi muchiile tăiate cu
precizie, atât la exterior, cât şi la interior, ADN-ul ŠKODA DESIGN dă dovadă
de un stil propriu distinctiv. Acest ADN este expresia eleganţei atemporale şi
a caracterului funcţional modern, specific modelelor ŠKODA. De asemenea caracteristice
sunt contururile pline de forţă, care definesc cadrul optim pentru jocul
senzaţional între lumini şi umbre, sugerând dinamism şi emoţie. Structurile
cristaline pot fi găsite în faruri, blocurile optice spate şi în alte detalii.
Designul lor cristalin, tridimensional le conferă caracterul de înaltă
calitate, confirmat de tehnologia modernă şi rafinamentul deosebit.
Arta cehească a
prelucrării cristalului este o tradiţie îndelungată şi renumită, îmbinând
proceduri clasice de fabricare, cu estetica modernă. ŠKODA DESIGN dovedeşte
respectul mărcii faţă de ţara sa de proveniența şi faţă de artiştii care au
creat sculpturi de o frumuseţe atemporală ieşită din comun, datorită preciziei
muncii lor şi a atenţiei pentru detalii. Abilitatea acestora de a crea lucrări
de înaltă calitate, cu un puternic caracter emoţional, din forme simple şi
clare, corespunde valorilor fundamentale ale mărcii auto ceheşti, a cărei
autovehicule îmbină esteticul cu funcţionalul.
Pornind, astfel, de la tradiţie, ŠKODA a dezvoltat un
limbaj de design care diferenţiază marca şi a fost aplicat deja pentru
numeroase studii de design. Pornind de la studiul ŠKODA VISION D din 2011 şi până la conceptele ŠKODA
VISION C (2014) şi ŠKODA VISION S (2016), limbajul dă dovadă de o evoluţie
continuă, care este, de asemenea, reflectată în aspectul celor mai recente
modele ale mărcii şi va influenţa, totodată, viitorul ŠKODA. În curând, un alt
studiu va permite ŠKODA DESIGN să-şi releve evoluţia sa constantă.
Sursa: Patricia Zegreanu, Marketing & Communication Manager Škoda
0 comentarii