Industia
IT este o direcţie tot mai importantă pentru industria auto în general şi în
special pentru BMW Group, o companie cu o tradiţie a inovaţiei şi pentru care
digitalizarea joacă un rol tot mai important.
În acest sens, oficiali ai BMW Group au vizitat România
pentru a explora noi posiblităţi în industria software, pentru a găsi noi
parteneri şi furnizori. Este un proiect care a fost iniţiat în toamna anului
trecut, o dată cu vizita la BMW Group a Prim Ministrului de atunci, domnul
Dacian Cioloş, şi continuă şi acum, cu susţinerea Guvernului României, a Prim
Ministrului, domnul Sorin Grindeanu, a Ministerului pentru Mediul de Afaceri,
Comert si Antreprenoriat si a InvestRomania.
După un proces de selecţie, reprezentanţi BMW Group s-au
întâlnit azi la Bucureşti cu câteva zeci de companii româneşti din industria
IT, având primele discuţii în vederea identificării unor potenţiale
oportunităţi de colaborare.
După ce în 2007 era prezentată strategia care avea să
definească o decadă de dezvoltare a companiei, inclusiv lansarea brand-ului BMW
i sau a programului BMW Efficient Dynamics, compania a aliniat noua strategie
la realităţiile actuale. Lansată în martie 2016, noua strategie pe termen mediu
şi lung, Strategy NUMBER ONE > Next, are digitalizarea în prim plan şi este
construită pe baza conceptului A.C.E.S – Autonomous, Connected, Electrified and
Shared.
Pentru aceasta BMW Group a dezvoltat o serie de
parteneriate strategice importante care să susţină dezvoltarea de tehnologii
noi, precum cea a condusului autonom. Astfel, în parteneriat cu Daimler AG şi
Audi AG, BMW Group a achiziţionat compania Here Maps, pentru a susţine
dezvoltarea de hărţi HD, de calitate foarte bună. Colaborarea cu Mobileye, care
vine cu cea mai bună experienţă în dezvoltarea senzorilor pentru automobil,
Intel, care asigură tehnologie de procesare de înaltă putere, BMW Group a pus
bazele unei platforme deschise pentru condusul autonom şi va susţine lansarea
în 2021 a BMW i Next, primul model de serie al mărcii care oferă aceste
funcţii.
Tot pentru a susţine dezvoltarea condusului autonom, BMW
Group a anunţat în decembrie 2016 deschiderea unui centru de competenţe lângă
München. În prezent, BMW Group are aproape 600 de angajaţi în acest domeniu.
Majoritatea este reprezentată de dezvoltatori de software - iar numărul
acestora este în creştere.
În
afară de serviciile pe care le dezvoltă pe cont propriu, BMW Group investeşte
şi într-o serie de afaceri start-up promiţătoare şi furnizori de servicii prin
intermediul BMW i Ventures. Această entitate permite concernului să identifice
şi să răspundă rapid la tendinţele mobilităţii din toată lumea, un avantaj
crucial, având în vedere ritmul mai rapid al ciclurilor de dezvoltare din
industria IT în comparaţie cu lumea auto.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii