Dinamica
şi fiabilitatea sunt doar două dintre caracteristicile esenţiale ale oricărui
automobil BMW. Pentru a avea siguranţa că un model funcţionează şi
"plăcerea de a conduce" este disponibilă în orice condiţii, BMW
investeşte resurse importante în dezvoltarea şi în testarea noilor automobile.
Cu mult înainte ca un model nou să ajungă pe piaţă, el va trebui să treacă cele
mai dure teste de anduranţă posibile. Acestea includ, de exemplu, teste în
condiţii climatice extreme precum cele zonele deşertice sau cele cu temperaturi
polare.
Mai mult, suprafeţele vaste de gheaţă de pe lacurile îngheţate şi numeroasele trasee lungi acoperite cu un strat consistent de zăpadă oferă condiţii excelente pentru reglajul de fineţe al setărilor activate prin funcţia Driving Experience Control - şi, prin urmare, pentru aplicarea nivelului maxim de plăcere a condusului şi a celei mai bune siguranţe posibile. În consecinţă, inginerii se află în poziţia de a sesiza cu mai mare acurateţe comportamentul dinamic al automobilului şi de a sincroniza şi mai precis controlul sistemelor de asistenţă a conducătorului precum Dynamic Stability Control (DSC) sau Dynamic Traction Control (DTC), pe care să le adapteze la automobil ca ansamblu. Efortul important de dezvoltare şi teste în această direcţie oferă ulterior clientului un şasiu reglat perfect pentru plăcerea condusului specifică BMW.
Condiţii ideale pentru testarea BMW X3 în regiunea polară
În cadrul testelor de iarnă finale, o echipă de testare BMW a încheiat un program elaborat de testare în condiţii de iarnă în nordul Suediei. În peisajul din jurul micului oraş Arjeplog, modelele de preserie ale noului BMW X3 au trebuit să dovedească faptul că sunt capabile să facă faţă frigului, gheţii şi zăpezii. Aflat în regiunea istorică Laponia, la doar 56 de kilometri sud de Cercul Polar, Arjeplog oferă condiţiile ideale pentru aceasta. Abundenţa de zăpadă şi temperaturile de -20o Celsius - şi chiar sub acest nivel - au făcut ca numeroase lacuri din împrejurimi să îngheţe. Suprafeţele rezultate, vaste şi plane, servesc drept poligon de testare în care direcţia, suspensia şi caracteristicile de condus pot fi testate cu meticulozitate, iar diferitele soluţii tehnice comparate unele cu altele. În această etapă, tehnologia inteligentă de tracţiune integrală xDrive poate să-şi demonstreze avantajele nu doar prin asigurarea cele mai buni tracţiuni posibile pe suprafeţe de gheaţă, ci şi prin optimizarea agilităţii de manevrare datorită distribuţiei complet variabile a cuplului - rezultatul este o îmbunătăţire a dinamicii şi a siguranţei active.
În cadrul testelor de iarnă finale, o echipă de testare BMW a încheiat un program elaborat de testare în condiţii de iarnă în nordul Suediei. În peisajul din jurul micului oraş Arjeplog, modelele de preserie ale noului BMW X3 au trebuit să dovedească faptul că sunt capabile să facă faţă frigului, gheţii şi zăpezii. Aflat în regiunea istorică Laponia, la doar 56 de kilometri sud de Cercul Polar, Arjeplog oferă condiţiile ideale pentru aceasta. Abundenţa de zăpadă şi temperaturile de -20o Celsius - şi chiar sub acest nivel - au făcut ca numeroase lacuri din împrejurimi să îngheţe. Suprafeţele rezultate, vaste şi plane, servesc drept poligon de testare în care direcţia, suspensia şi caracteristicile de condus pot fi testate cu meticulozitate, iar diferitele soluţii tehnice comparate unele cu altele. În această etapă, tehnologia inteligentă de tracţiune integrală xDrive poate să-şi demonstreze avantajele nu doar prin asigurarea cele mai buni tracţiuni posibile pe suprafeţe de gheaţă, ci şi prin optimizarea agilităţii de manevrare datorită distribuţiei complet variabile a cuplului - rezultatul este o îmbunătăţire a dinamicii şi a siguranţei active.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii