Ca
parte a activităţilor sale de cercetare şi predezvoltare, BMW Group lucrează,
de mai mulţi ani, la mobilitatea electrică fără emisii, baza fiind reprezentată
de sistemele de stocare cu baterii şi pilele de combustie cu hidrogen. La
ediţia 2017 a Târgului de la Hanovra - cea mai importantă expoziţie industrială
din lume -, care are loc în perioada 24-28 aprilie, compania va prezenta,
alături de parteneri, concepte şi tehnologii sub umbrela
"NewEnergy-4-Mobility2050". Această iniţiativă se concentrează pe furnizarea
de energie pentru mobilitate electrică fără emisii în perspectivă până în 2050.
Calculele bine fundamentate, realizate în colaborare cu
Institutul Fraunhofer pentru Sisteme de energie Solară ISE, vor demonstra
vizitatorilor Târgului de la Hanovra cum o tranziţie progresivă spre surse de
energie regenerabilă poate permite guvernului german să îndeplinească
obiectivele sale de reducere a emisiilor de gaze de seră până în 2050. Într-o
serie de standuri interconectate, partenerii implicaţi în iniţiativă din sectoarele
de producţie a energiei electrice şi furnizare a energiei şi din industrie vor
demonstra tehnologii care pot permite această transformare, precum şi noi
domenii de activitate care ar putea apărea.
BMW Group poate fi găsit la standul B59 din pavilionul 27
şi va prezenta automobile cu emisii zero - modelul electric BMW i3 şi cel
prototip cu pile de combustie cu hidrogen bazat pe BMW Seria 5 GT. La acelaşi
stand, Shell va prezenta o staţie de realimentare cu hidrogen pe care compania
de energie a dezvoltat-o în parteneriat cu Designworks, o subsidiară BMW Group.
Aceasta staţie de realimentare inovatoare ilustrează cât de repede şi uşor pot
clienţii să-şi realimenteze automobilele cu hidrogen, în timp ce oferă şi o
perspectivă asupra mobilităţii viitorului.
Puteţi afla mai multe informaţii despre iniţiativa
NewEnergy-4-Mobility2050 la www.NE4M2050.com sau prin intermediul
aplicaţiei NE4M2050 interactive, ca poate fi descărcată pentru Târgul de la
Hanovra din magazinele obişnuite de aplicaţii.
"Vision Zero" în mobilitatea electrică
În acţiunile şi practicile sale comerciale, BMW Group a urmărit mereu o abordare integrată, centrată în jurul aplicării dezvoltării durabile pe tot lanţul de valori. De exemplu, emisiile CO2 generate la producţia BMW i3 în partea de logistică amonte sunt cu cel puţin o treime mai mici decât pentru un automobil convenţional dintr-un segment comparabil. BMW i3 este singurul automobil din lume al cărui concept de dezvoltare este orientat direct spre reducerea emisiilor CO2. În acelaşi timp, succesul BMW i3, ca cel mai bine vândut automobil electric din segmentul lui, este dovada că dezvoltarea durabilă nu trebuie să însemne compromiterea plăcerii condusului sau a calităţii de a fi dezirabil.
În acţiunile şi practicile sale comerciale, BMW Group a urmărit mereu o abordare integrată, centrată în jurul aplicării dezvoltării durabile pe tot lanţul de valori. De exemplu, emisiile CO2 generate la producţia BMW i3 în partea de logistică amonte sunt cu cel puţin o treime mai mici decât pentru un automobil convenţional dintr-un segment comparabil. BMW i3 este singurul automobil din lume al cărui concept de dezvoltare este orientat direct spre reducerea emisiilor CO2. În acelaşi timp, succesul BMW i3, ca cel mai bine vândut automobil electric din segmentul lui, este dovada că dezvoltarea durabilă nu trebuie să însemne compromiterea plăcerii condusului sau a calităţii de a fi dezirabil.
Datorită obiectivului de a obţine mobilitate electrică
fără emisii prin utilizarea automobilelor electrice cu baterii şi a celor cu
pile de combustie cu hidrogen, BMW Group se angajează să-şi menţină statutul de
cel mai sustenabil constructor auto din lume.
O combinaţie cu rol de pionierat: BMW eDrive şi
tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen
Automobilul demonstrativ cu pile de combustie cu hidrogen, construit pe baza unui model BMW Seria 5 GT şi expus la Târgul de la Hanovra, combină mobilitatea fără emisii cu comportamentul sportiv, un nivel înalt de eficienţă energetică, utilizare cotidiană datorită timpilor rapizi de realimentare, dar şi flexibilitate pentru parcurgerea distanţelor lungi. Pila de combustie transformă hidrogenul din rezervor în energie electrică şi vapori de apă, generând 180 kW/245 CP pentru a propulsa motorul electric. Cu o capacitate netă de aproximativ 1 kWh, bateria de înaltă tensiune a automobilului acţionează ca mecanism de stocare temporară. Parteneriatul strategic semnat în 2013 de BMW Group şi Toyota Motor Company oferă un impuls suplimentar şi creşte capacitatea companiilor de a transforma tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen în realitate.
Automobilul demonstrativ cu pile de combustie cu hidrogen, construit pe baza unui model BMW Seria 5 GT şi expus la Târgul de la Hanovra, combină mobilitatea fără emisii cu comportamentul sportiv, un nivel înalt de eficienţă energetică, utilizare cotidiană datorită timpilor rapizi de realimentare, dar şi flexibilitate pentru parcurgerea distanţelor lungi. Pila de combustie transformă hidrogenul din rezervor în energie electrică şi vapori de apă, generând 180 kW/245 CP pentru a propulsa motorul electric. Cu o capacitate netă de aproximativ 1 kWh, bateria de înaltă tensiune a automobilului acţionează ca mecanism de stocare temporară. Parteneriatul strategic semnat în 2013 de BMW Group şi Toyota Motor Company oferă un impuls suplimentar şi creşte capacitatea companiilor de a transforma tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen în realitate.
Este
obiectivul BMW Group de a impune sistemele de propulsie electrică cu pile de
combustie cu hidrogen ca a doua sursă pe termen lung pentru mobilitate cu zero
emisii, alături de sistemele electrice cu baterie. Rezultatul este un
portofoliu versatil de sisteme de propulsie, care pot fi adaptate flexibil
diferitelor concepte de automobil, cerinţelor clienţilor şi situaţiilor
legislative.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii