3 milioane de
vehicule Suzuki au ieșit în 26 de ani de pe linia de producție a uzinei
maghiare Esztergom. Este o nouă piatră de hotar, care dovedește că Suzuki este
un jucător important pe piața auto la nivel global. Alături de vânzările
domestice impresionante de anul trecut, vehiculele Suzuki produse în Ungaria au
fost exportate în peste 100 de țări din toată lumea.
Vehiculul cu numarul 3 milioane care a
ieșit, pe 19 aprilie, de pe linia de producție a uzinei Suzuki din Esztergom a
fost un Suzuki SX4. Este un număr ce arată contribuția substanțială a uzinei
maghiare la succesul mărcii pe plan european, de la înființarea sa în 1991.
În 1992, 970 de vehicule au fost
produse în uzina de la Esztergom, în 2005, producția a depășit 100.000 de
vehicule (136.311 unități produse), iar în 2008, 281.686 de vehicule Suzuki au
ieșit de pe linia de producție a uzinei.
În ultimii 26 de ani, cele mai
importante modele Suzuki au fost produse la Esztergom: prima generație Swift în
1992, Wagon R+ în 2000, Ignis în 2003; noua generație Swift în 2005, SX4 în
2006, Splash în 2008, noul Swift în 2010, SX4 S-Cross în 2013 și noua Vitara în
2015.
Suzuki Vitara a fost anul trecut,
conform vânzărilor, cel mai popular model din categoriile SUV (sport utility
vehicle) și autoturisme. De altfel, în 2016, pentru prima dată din 2009, Suzuki
s-a aflat pe primul loc al clasamentului vânzărilor de autoturisme în Ungaria,
cu 11.266 unități vândute. 2016 a marcat și un nou record în istoria Suzuki
Ungaria: cota de piață Suzuki, pe segmentul autoturisme, a atins 11,67%.
Modelele Suzuki produse în uzina din
Ungaria rulează pe drumurile din Republica Dominicană, Guatemala sau Vanuatu în
sud vestul Pacificului. Cele 211.266 vehicule produse în Ungaria în 2016 au
alimentat pe de-o parte piața internă, unde s-au înregistrat și vânzări record,
dar și peste 100 de țări din toată lumea.
Anul trecut,
numărul total de vehicule Suzuki înmatriculate în România a fost de 1.995
unităţi, ceea ce înseamnă o creştere de 76% comparativ cu 2015. În 2016, Suzuki
a avut în România o cotă de piață de 2.1%.
Sursa: Berti Panaiot, National
Communication Manager
0 comentarii