Andrei
Gîrtofan, Dănuț Budai și Bogdan Vrabie vor lua startul în premieră anul acesta
în Cupa Suzuki la volanul unui model Swift Sport 1,6 l. Alături de ei se va
afla și Radu Necula, vicecampion în sezonul 2016.
O dată cu Tess Rally, prima etapă din
Campionatul Național de Raliuri Dunlop 2017, începe și o nouă ediție a Cupei
Suzuki, competiție în care se concurează cu modelul Swift Sport 1,6 litri. La
fel ca în 2016, participanții se luptă pentru premii totale de 2.000 Euro la
fiecare etapă, care se distribuie în funcție de poziția din clasament.
Principala noutate pentru 2017 este noua
electronică, dezvoltată de Bucur Tuning, noul partener tehnic al Cupei Suzuki,
ceea ce înseamnă un plus de putere și cuplu - 143 CP, 183 Nm - pentru modelul
care corespunde și regulamentului pentru clasa 9.
“De anul acesta singurul model care
mai poate participa în Cupa Suzuki este Swift Sport 1,6 litri, tip MY2012, cu
un motor care dezvoltă la bază 136 CP. Avem o grafică nouă pentru mașinile
înscrise în competiție, oferim un set de combinezoane Sparco în taxa de
înscriere și sunt sigur că va fi din nou o luptă foarte strânsă care va
contribui la creșterea spectacolului pe probele speciale la etapele din
Campionatul Național de Raliuri”, a spus Călin Bucur, reprezentantul
partenerului tehnic al competiției.
La etapa de la Brașov vor lua startul
patru echipaje, trei dintre ele fiind înscrise în premieră în competiția
monomarcă. Radu Necula, vicecampion anul trecut în Cupa Suzuki, va lua startul
alături de Adrian Temeș și este pilotul cu cea mai mare experiență la volanul
modelului Swift Sport. “Anul trecut am fost implicați în lupta pentru titlu
până în ultima etapă. Am învățat foarte multe și sper ca experiența acumulată
să ne ajute să avem un sezon și mai bun în 2017. Vremea este factorul principal
de care trebuie să ținem cont la Brașov și sigur va influența rezultatul final.
Mi-ar plăcea mult să începem sezonul cu o clasare pe podium”, a spus Radu
Necula.
Bogdan Vrabie revine în raliuri după o
pauză destul de lungă, în aceeași formulă în care a debutat, cu Rares Badea în
postura de copilot. Echipajul a mai concurat de două ori la Brașov, în 2012 și
2013, dar de fiecare dată a avut probleme, cel mai bun rezultat fiind locul 4
la clasa la care au luat startul. “Mi-am dorit de mult să trec la o mașină ceva
mai puternică, iar Cupa Suzuki mi s-a părut o variantă bună, după ce am adunat
experiență într-o altă cupă monomarcă. Deși prefer macadamul, la Brașov am avut
parte de una dintre cele mai frumoase probe de până acum, Babarunca pe zăpadă.
Sunt foarte curios cum va fi vremea anul acesta și obiectivul principal este să
parcurgem cât mai mulți kilometri cu noua mașină de curse, dar asta nu înseamnă
că nu ne dorim și să fim cât mai sus în clasament”, a spus Bogdan Vrabie.
După un sezon petrecut în Cupa Dacia, Andrei
Gîrtofan, 20 de ani, a trecut și el pe un model Swift Sport și va lua startul
în Cupa Suzuki. La fel ca anul trecut, Andrei Gîrtofan va face echipaj cu Doru
Vrajă. “Am decis să luăm startul în Cupa Suzuki pentru că se merge cu un model
fiabil și chiar dacă suntem un număr mai restrâns de echipaje sunt sigur că
lupta va fi foarte strânsă. Obiectivul principal este să ne acomodăm cu mașina,
dar dacă ne antrenăm și rămânem concentrați până la final, rezultatele vor fi
pe măsură. Abia aștept să înceapă noul sezon mai ales că este cursa de casă și
le mulțumesc tuturor celor care ne-au ajutat să ajungem până aici”, a spus
Andrei Gîrtofan.
Dacă anul trecut nu a avut un sezon
complet în Campionatul Național, Dănuț Budai speră să participe împreună cu Lucian
Budai, tatăl său, la toate etapele din Cupa Suzuki. “Am intrat într-un proiect
nou, mult mai complex decât tot ce am făcut până acum. Este un pas important
pentru cariera mea și voi încerca să profit la maximum de această experiență.
Aștept cu nerăbdare prima etapă și sper să obținem un rezultat cât mai bun”, a
spus și Dănuț Budai.
Tess Rally,
raliul care deschide un nou sezon competițional în România, este prima etapă și
în Cupa Suzuki. Etapa de la Brașov se va desfășura în perioada 30 martie – 1
aprilie, iar piloții vor avea de parcurs un număr de 7 probe speciale cu o
lungime de 100,27 kilometri.
Sursa: Berti Panaiot, National
Communication Manager
0 comentarii