Premieră mondială: VISION E, primul prototip electric de la ŠKODA, va fi
prezentat la Salonul Auto Shanghai din 2017.
O privire în viitor: VISION E oferă o primă impresie
asupra strategiei de electro-mobilitate a mărcii ŠKODA.
Gamă largă: cinci automobile în diferite segmente,
până în 2025.
Start: ŠKODA SUPERB cu propulsie hibridă plug-in în
2019.
Condus autonom: ŠKODA VISION E îndeplineşte cerinţele
nivelului 3 conform standardelor pentru condusul autonom.
Prezentarea mărcii ŠKODA la Salonul Auto Shanghai din
2017 (19 - 28 aprilie) este caracterizată de noutăţi electrice: odată cu
studiul Vision E, compania îşi prezintă prima perspectivă asupra viitorului
mobilităţii individuale. Coupe-ul SUV cu cinci uşi are un design emoţional, o
autonomie pur electrică de până la 500 de kilometri şi îndeplineşte cerinţele
nivelului 3 conform standardelor pentru condusul autonom. ŠKODA urmăreşte
intens electrificarea gamei sale de modele şi până în 2025, va oferi cinci
modele pur electrice în diferite segmente.
Mobilitatea de
mâine: planificarea şi dezvoltarea în acest sens cunosc un avânt puternic la
ŠKODA. Primul concept-car propulsat pur electric şi autonom din istoria mărcii
întruchipează modul în care compania interpretează autovehiculele electrice.
Cu o lungime de
4.645 mm, o lăţime de 1.917 mm şi înălţimea de 1.550 mm, ŠKODA Vision E este o
prezenţă puternică pe şosea. Graţie ampatamentului mare, de 2.850 mm, precum şi
a consolelor scurte, atât în faţă, cât şi în spate, designerii au creat un
interior extrem de spaţios - după cum ne-a obişnuit deja ŠKODA. La conceptul
orientat spre viitor, poziția ridicată a scaunelor, caracteristică modelelor
SUV, precum şi spaţiul generos, sunt combinate cu caracteristici de coupe:
silueta dinamică şi linia plafonului care coboară uşor spre spate.
Datorită
puterii de 225 kW a sistemului, ŠKODA VISION E accelerează instantaneu şi
dinamic. Viteza maximă este de 180 km/h.
Bateriile litiu-ion puternice şi recuperarea optimă, permit o autonomie de până
la 500 de kilometri. Datorită managementului inteligent, cele două motoare
electrice interacţionează cu eficienţă maximă şi antrenează toate cele 4 roţi
ale prototipului ŠKODA VISION E. Tracțiunea pe faţă şi cea de pe spate sunt
astfel echilibrate încât să asigure un nivel maxim de stabilitate, dinamism şi
siguranţă.
Cu VISION E,
ŠKODA oferă o primă impresie asupra condusului autonom care va urma în curând.
Conform celor mai noi studii, circa 15 % dintre toate maşinile noi s-ar putea
deplasa complet autonom până în 2030. Concept-car-ul ŠKODA VISION E respectă
normele pentru nivelul 3 al condusului autonom:
poate să funcţioneze independent în ambuteiaje, poate auto-pilota pe
autostrăzi, îşi poate menţine banda de rulare sau poate evita obstacole, poate
depăşi, căuta independent locuri libere de parcare şi poate parca şi ieşi de pe
locuri de parcare în mod autonom. Pentru aceasta, diferiţi senzori, cu arii de
acoperire diferite, plus numeroase camere video monitorizează constant situaţia
din trafic.
Strategia de mobilitate electrică
Electro-mobilitatea
joacă un rol principal în strategia de creştere globală a companiei. ŠKODA îşi
dezvoltă propriile concepte auto cu propulsie pur electrică, pornind de la
platforma MEB a Grupului.
Electrificarea
gamei de modele ŠKODA va începe deja din 2019, odată cu lansarea modelului
ŠKODA SUPERB cu propulsie hibridă plug-in. Primul automobil pur electric de
serie al mărcii ŠKODA va fi lansat la scurt timp după aceea, în 2020. Până în
2025, marca îşi va extinde gama până la 5 automobile pur electrice, în diferite
segmente.
Sursa: Patricia Zegreanu, Marketing & Communication Manager Skoda
0 comentarii