Foto: Auto-Piesa.ro |
La sfarsitul anului 2016, Parcul Auto National numara putin
peste 7 milioane de unitati, 7.010.608 de unitati mai exact, din care peste 5.4
milioane de unitati erau numai autoturisme” (sursa: DRPCIV).
Pentru o populatie de aproape 20 de milioane de
locuitori, 5.4 milioane de autoturisme sunt destul de multe, reprezentantand o
medie de o masina la 4 locuitori.
Acest parc national de autoturisme presupune o industrie
auto conexa de mari dimensiuni care sa asigure buna intretinere a acestor
autoturisme, pentru a circula in conditii de siguranta pe strazile din Romania,
strazi putine la numar si destul de uzate.
Mai exact, vorbim despre unitati service care sa execute
constatarea si inlocuirea reperelor defecte dar si de furnizori de piese auto si
consumabile (ulei motor, filtre, placute de frana, etc.) fara de care reparatiile
masinii nu se pot face.
Conform cu Regulamentul nr. 461/2010 al Comisiei
Europene, “piesele de schimb” reprezinta bunurile care urmeaza sa fie instalate
in sau pe un autovehicul, pentru a inlocui componente ale acestuia. Iar la
ora actuala exista mai multe clasificari ale acestor piese de schimb, cele mai
reprezentative fiind cele folosite de organismele europene si CLEPA (Asociatia
Europeana a Furnizorilor de Piese Auto).
Conform Comisiei Europene,
piesele auto se clasifica in:
- piese de origine - piesele fabricate in
conformitate cu specificatiile si standardele de productie prevazute de
constructorul autovehiculului;
- piese de calitate echivalenta - piesele care trebuie sa aiba o calitate suficient de ridicata astfel incat utilizarea acestora sa nu puna in pericol reputatia retelei autorizate care le foloseste.
Conform CLEPA (Asociatia
Europeana a Furnizorilor de Piese Auto), piesele auto se clasifica in:
- OEM (Original Equipment Manufacturer) - piesele
care echipeaza masinile pe liniile de asamblare ale constructorilor auto
si care sunt folosite in general si la reparatiile si intretinerile masinilor
din cadrul retelei de dealeri ai acestora, sub „brandul” constructorilor
auto;
- OES (Original Equipment Services)
- piesele produse de catre producatori independenti de piese
auto, destinate proceselor de reparatii sau intretineri, atat pentru
reteaua autorizata de dealeri si pentru service-urile autorizate cat si
pentru reparatorii independenti, dar care sunt in principal comercializate
sub „brandul” producatorilor auto neafiliati;
- IAM (Independent Aftermarket Manufacturer) - piese auto produse de catre producatori independenti, certificate de organismele abilitate, dar care nu echipeaza masinile pe liniile de asamblare ale constructorilor auto.
Pentru a simplifica putin
lucrurile si pentru ca posesorii de autoturisme sa inteleaga mai bine aceasta
clasificare a pieselor auto de schimb, Autovital.ro clasifica piesele auto in 3
mari categorii:
- piese originale de schimb, ce se comercializeaza sub
codurile si sub siglele constructorilor auto;
- piese producatori calitate de fabrica, produse de
catre producatori ce fac echipari de fabrica pentru constructorii auto;
- piese producatori calitate normala, produse de catre producatori ce nu fac echipari de fabrica pentru constructorii auto.
Atunci cand dorim oferte variate si consultanta
specializata pentru alegerea piesei potrivite masinii
noastre magazinele online ne pot veni in ajutor. Un astfel de magazin online de
piese auto de schimb este Auto-Piesa.ro, ce comercializeaza piese auto pentru
cele mai vandute marci de autovehicule din Romania, din toate categoriile mai
sus mentionate. Ulei motor si filtre, kit distributie, kit ambreiaj, bielete directie, capete de
bara, bucse brate, pivoti, amortizoare, discuri si placute de frana etc., toate
se pot comanda doar din cateva click-uri de mouse.”
0 comentarii