Jackie Chan DC Racing câștigă cursa la LMP2 și locul secund la general.
Aston Martin câștigă la clasa GTE Pro.
Multiple recoduri doborâte de anvelopele Dunlop.
Cursa
de 24 de ore de la Le Mans 2017 este una memorabilă pentru Dunlop, cu numeroase recorduri doborâte pe pistă, cu poziția de
lider în majoritatea tururilor de pistăși cu podiumuri la general în plus față
de victoriile și podiumurile obișnuite de la clase, într-o cursă cu mașini și
piloți testându-și abilitățile în condiții de temperaturi foarte ridicate.
Temperaturile pe pistă au depășit 50 de grade până la sfârșitul cursei în
regiunea Sarthe a Franței.
Previzionarea câștigătorului cursei LMP2 a fost o sarcină
imposibilă, cu peste jumătate din concurenți ca favoriți la glorie. Cei mai noi
câștigători, piloții bolidului cu numărul 38, cei de la Jackie Chan DC Racing, nu
au ieșit niciodată din top-șase, iar cei de la Jotanul Oreca-Gibson au fost în
top trei după cea de-a șaptea oră de cursă. O cursă de uzură a fost cea de la
clasa LMP1, unde abia în a 22-a oră, în turul 319, Thomas Laurent cu bolidul 38
a preluat conducerea la general. Ultimile două ore au văzut Porsche-ul de la
LMP1 recuperând treptat terenul, dar a fost nevoie de 28 de tururi de pistă
pentru a relua locul fruntaș, cu 65 de minute rămase pe ceas înaintea finalului
de cursă. Ho-Pin Tung a trecut linia de sosire al doilea la general la calsa
LMP2, dar a câștigat etapa la această clasă după ce a condus în clasament 28 de
tururi de pistăși a fost în fața tuturor în 187 de tururi din cele 366 de la
clasa LMP2. A treia la general și a doua în cursă la clasa LMP2 a fost mașina cu numărul 13 a celor de la
Vaillante Rebellion care s-a dovedit tenace în a-și rezolva câteva probleme.
Podiumul LMP2 a fost completat de mașina soră a celor de la Jackie Chan Oreca.
Primii zece finaliști la LMP2 au ales să concureze pe anvelopele Dunlop.
La clasa LM GTE Pro, ambele mașini Aston Martin Vantages
echipate cu anvelope Dunlop și-au schimbat locurile în frunte, schimbându-și
lidershipul 210 tururi de pistă din cele 340. Poate că aceasta a fost clasa cu
lupta cea mai strânsă, primele șase mașini schimbându-și poziția de top de 51
de ori în total. O manevră de depășire a mașini cu numărul 97 condusă de Jonny
Adam în ultimul viraj a fost de ajuns ca să treacă linia de sosire și să ia
victoria în această cursă.
Aston Martin Racing a fost de asemenea liderăîn cursă la
clasa LM GTE Am, cu patru din cei șapte alergători Dunlop favoriți pentru
podium în această cursă, incluzând aici și bolidul Aston Martin cu numărul
98 și Porsche-le celor de la
Dempsey-Proton Racing. În cele din urmă cel mai înalt loc ocupat de o mașină
echipată Dunlop a fost bolidul Aston Martin al celor de la Beechdean AMR, care
a terminat cursa pe patru.
Alegerea
anvelopelor
Noua gamă de anvelope a fost proiectată pentru a se
potrivi unei game variate de temperaturi, iar selecția este bazată pe
compatibilitatea individuală pilot/șasiu. Temperaturile de la nivelul pistei au
variat de la 25 la 51 de grade. Toți cei trei compuși au fost utilizați la
toate temperaturile de-a lungul curselor de LMP2 și GT. Echipele de la LMP2 au
ales să meargă pe o resticție triplăși chiar cvadruplă (la peste trei ore și
668 km). La cursa de GT, strategia optimăîn condițiile prevăzute de regulament
a fost să fie doar o restricție dublă.
Recorduri
Dunlop în 2017 Dunlop și cele mai rapide tururi de pistă
- Record
pentru cel mai rapid tur la LMP2 (în calificări) - 3:25.352 (cu șapte
secunde mai rapid față de recordul din 2008 și cu 11 secunde mai rapid
decât în 2016)
- Record
pentru cel mai rapid tur de pistăîn cursă la LMP2 - 3:28.632 (cu opt secunde mai rapid față
de recordul din 2015)
- Record
pentru cel mai rapid tur de pistă la clasa GTE Pro lap (calificări) –
3:50.837 (cu 0,35 secunde mai rapid față de recordul din 2016)
- Record pentru cel mai rapid tur de pistăîn cursă la clasa GTE Pro – 3:50.950 (cu 0,9 secunde mai rapid față de recordul din 2016)
Xavier
Fraipont, Managing Director, Dunlop Motorcycle & Motorsport EMEA
“Aceasta a fost cursa secolului date fiind condițiile.
Temperaturi atât de ridicate, atingând până la 51 de grade, la o viteză medie
de 235kmph, se traduc în condiții esxtrem de dure pentru anvelope, iar noi am
demonstrat ce poate tehnologia noastrăși am livrat performanță de top pentru
partenerii noștri. Victoriile și podiumurile obținute în acest an se datorează
performanței excelente a anvelopelor noastre care au livrate rezultate în condiții
extreme pentru toate opțiunile noastre slick care au fost supuse unor restricții
de trei, patru sau cinci ori. Acest lucru a demonstrat că Dunlop și cursele de
anduranță sunt același lucru.”
Mike
McGregor, Dunlop Manager Testing & Track Support
“Un podium la general este un rezultat fantastic. Este un
testament pentru ACO în această nouă eră a clasei LMP2 – a fost o cursă
fantastică. Noi am avut acordul final pentru mașinile de la LMP2 abia în
decembrie anul trecut, ceea ce a făcut sarcina Dunlop și mai dificilă; să
concurezi cu restricții de trei, patru și cinci ori mai mari cu prima noastră
generație de anvelope dedicate sezonului 2017 și să fim pe podiumul la general în
numai șase luni este o mare recompensă pentru munca grea depusă de echipele
noastre. Anul viitor va fi unul foarte interesant dat fiind faptul că aceasta a
fost prima fază de dezvoltare pentru
noile reglementări.”
Pentru mai multe informații despre Dunlop Europa, vizitați
www.dunlop.ro.
Sursa: Izabella Ghita, PR Managing
Partner INKCOMM PR
0 comentarii