Sedanul de lux va fi pentru prima dată disponibil cu sistem de propulsie
electric standard.
Sistemul electric principal de 48 de volți deschide noi perspective.
Modelul va debuta la Audi Summit în Barcelona pe 11 iulie.
Noul Audi A8 promovează electrificarea auto la scară
largă. Următoarea generație a modelului va avea pentru prima oară un sistem de
propulsie electric standard. Iar motoarele pe combustie vor fi echipate cu
tehnologie mild hybrid. Pentru clienți, asta înseamnă performanță superioară și
eficiență sporită. În premieră, sistemul electric de 48 de volți va avea rolul
principal.
Propulsorul parțial hibrid comprimă două componente
principale: primul, alternatorul de 48V cu curea si racire pe apa (BAS),
care completează pinionul de start convențional. Bateria lithium-ion
funcționează ca un acumulator de energie pentru MHEV (mild hybrid electric
vehicle) cu o capacitate de încărcare de 10 Ah.
Sistemul BAS își dezvăluie avantajele mai ales atunci
când șoferul se apropie de un semafor pe roșu sau intră într-un sens giratoriu.
Dacă semaforul se schimbă pe verde în timp ce mașina decelerează în apropiere
de stop, iar șoferul eliberează frâna, motorul pe combustie pornește imediat.
Mașina accelerează fără nicio întârziere datorită sistemului BAS conectat în
permanență la motorul pe combustie.
Noul sistem combină confortul cu eficiența într-un mod
special: a patra generație A8 poate intra în modul de decelerare silențioasă la
viteze cuprinse între 55 și 160 km/h (34.2 la 99.4 mph). Astfel automobilele
pot decelera cu zero emisii pentru 40 de secunde cu motorul complet oprit. De
îndată ce șoferul apasă pe accelerație, BAS generează un restart rapid. În
plus, operațiunea start/stop este activă de la 22km/h (13.7 mph).
Funcția convenabilă star/stop a noului Audi A8 diferă
marcant față de sistemele predecesoare. Sedanul de lux cu sisteme de înaltă
conectivitate poate distinge diferite situații de trafic. Când drumul din față
este liber, BAS pornește sistemul de combustie, oferind o accelerare rapidă.
După lungi perioade de staționare și dacă șoferul dorește să pornească aerul
condiționat, motorul pe combustie pornește extrem de silențios. De asemenea
dispune și de un sistem care asigură o pornire predictivă convenabilă: de
îndată ce vehiculul din față se pune în mișcare, motorul AUDI pornește chiar
dacă frâna este încă apăsată. În acest scenariu, strategia de control presupune
că șoferul va urma ritmul traficului.
Pentru a atinge un standard înalt de eficiență, noul Audi
A8 vine cu un sistem sofisticat de management al propulsorului: procesează
informațiile de pe drum, datele primite de la senzorii săi extrem de eficienți
și informațiile de la camera frontală. Astfel, sistemul de propulsie decide
dacă A8 aplică modul de decelerare sau de recuperare. Modelul recuperează
energia prin frânare sau decelerare dar și în cazul în care mașina se apropie
prea mult de autovehiculul din față în timp ce decelerează. Toate aceste măsuri
îmbunătățesc nu doar confortul, dar se simt și la stația de alimentare: la
modelul A8, consumul de combustibil este redus cu până la 0.7 litri / 100 km
datorită tehnologiei mild hybrid drive.
Audi
A8 își va face debutul mondial la primul Summit Audi la Barcelona, pe 11 iulie.
Mai multe informați despre sistemul de propulsie sunt disponibile pe Audi Media
Center: www.audi-mediacenter.com/en/techday-combustion-engine-technology.
Sursa: Audi Romania
0 comentarii