Protecția
adulților a fost evaluată la 92 %.
Punctaj maxim la impactul lateral cu bariera.
Rezultatele subliniază nivelul de siguranţă de top oferit
de SUV-ul de talie mare de la ŠKODA.
Tehnologia modernă reduce consecinţele coliziunilor şi
contribuie la prevenirea acestora.
ŠKODA KODIAQ a obţinut punctajul maxim la testele de
siguranţă. Euro NCAP (European New Car Assessment Programme - Programul
European de Evaluare a Autovehiculelor Noi) a acordat SUV-ului de talie mare al
producătorului auto ceh numărul maxim de puncte, adică 5 stele, certificând
astfel faptul că ŠKODA KODIAQ oferă protecție optimă pentru toţi cei aflaţi la
bord. Testele Euro NCAP evaluează protecția ocupanţilor adulţi şi copii,
protecţia pietonilor şi sistemele de asistenţă pentru siguranţă. Urmând
modelelor ŠKODA OCTAVIA, FABIA, RAPID, CITIGO, YETI şi SUPERB, acum modelul
KODIAQ este al şaptelea model al producătorului auto ceh de tradiţie care a
primit punctajul maxim pentru siguranță. Cele 5 stele reflectă standardul
ridicat al sistemelor de siguranţă dezvoltate de ŠKODA.
“Euro NCAP impune
unele dintre cele mai stricte teste de siguranţă. De aceea suntem deosebit de
mândri că am obţinut punctajul maxim," a declarat Christian Strube, membru
al Consiliului de Administraţie ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică.
"ŠKODA KODIAQ are la bord numeroase tehnologii inovatoare şi soluţii
inteligente.Am ridicat şi nivelul siguranţei pasive, suplimentar faţă de
siguranţa oferită de forma caroseriei, care în sine asigură un nivel ridicat de
siguranţă. Adiţional, am lărgit gama de sisteme avansate de asistenţă, astfel
încât poate fi evitat acum un număr şi mai mare de accidente."
Euro NCAP a acordat
un punctaj excelent, de 92% pentru protecția ocupanţilor adulți. La testul de
impact lateral cu bariera, ŠKODA KODIAQ a primit punctaj maxim pentru protecția
optimă a tuturor zonelor vulnerabile ale caroseriei din punctul de vedere al
riscului de rănire. A fost confirmat, de asemenea, şi cel mai ridicat nivel de
protecție a coloanei cervicale în cazul unei coliziuni în partea din spate a
automobilului. Euro NCAP a apreciat în mod deosebit buna operabilitate a
sistemului de frânare de urgență, care funcționează foarte bine atât la viteze
reduse, specifice deplasării în mediul urban, cât şi la viteze mari, prevenind
cele mai multe coliziuni la viteze de autostradă. Dar ŠKODA KODIAQ nu îţi
protejează doar ocupanţii, ci protejează, de asemenea, pietonii.Euro NCAP a
acordat punctajul maxim şi pentru protecția picioarelor pietonilor, asigurată
de bara de protecţie a maşinii. Punctaje bune au fost acordate şi pentru protecția
zonei pelviene şi a capului.
Dotările de
siguranţă ale modelului ŠKODA KODIAQ satisfac toate cerinţele. Caroseria
extraordinar de rigidă a maşinii şi cele până la 9 airbag-uri (pentru şofer şi
pasagerul din faţă, laterale față, cortină, pentru genunchii şoferului,
laterale spate) asigură protecție excelentă în cazul unui accident. Din dotarea
standard fac parte centurile de siguranță cu prindere în trei puncte şi cu
sistem de tensionare, precum şi sistemul ISOFIX pentru montarea în spate a scaunelor
pentru copii.Printre funcții se numără, de asemenea, activarea automată a
luminilor de avarie la frânarea de urgenţă, deblocarea automată a uşilor,
activarea automată a luminilor de avarie şi întreruperea alimentării cu
combustibil în cazul unei coliziuni. Dacă este detectată iminenţa unei
coliziuni, este activat sistemul de protecţie proactivă a ocupanţilor,
CrewProtect Assist. Acesta închide geamurile şi plafonul panoramic, iar
centurile de siguranţă ale şoferului şi pasagerului din faţă sunt pretensionate
automat. După un accident, sistemul de frânare MultiCollisionBrake previne
continuarea deplasării necontrolate a maşinii.
Adiţional, ŠKODA
KODIAQ este echipată cu numeroase camere video, precum şi cu sisteme pe bază de
radar şi senzori. Sistemul Front Assist inclusiv funcţia City de frânare de
urgenţă ş funcţia de monitorizare a pietonilor ajută la prevenirea accidentelor
cu pietonii. Cele 4 camere video ale sistemului AreaView arată ce anume se
întâmplă în zona din apropierea SUV-ului. Sistemele Manoeuvre Assist
şiRearTraffic Alert oferă asistență când vizibilitatea este redusă şi
avertizează în caz de pericole ascunse.
ŠKODA oferă şi alte
sisteme de asistenţă importante, precum Adaptive Cruise Control (tempomat
adaptiv), Lane Assist (menținere bandă), Blind SpotDetect (monitorizare unghi
mort), Emergency Assist (asistenţă în cazuri de urgenţă medicală), TrafficJam
Assist (asistență în ambuteiaj) şi TrafficSignRecognition (identificare
indicatoare de circulație). Aici se adaugă şi detectorul de oboseală.Acest
sistem monitorizează comportamentul şoferului şi îl avertizează în cazul în
care detectează o conduită care trădează oboseala.
Euro NCAP este o asociaţie a ministerelor de transport
europene, cluburilor auto şi federaţiilor companiilor de asigurări şi are
sediul în Belgia. Asociația efectuează teste de impact cu modele auto actual.
În urma acestora şi în baza sistemelor de siguranţă disponibile, asociația
evaluează siguranţa respectivelor modele. Euro NCAP a fost înfiinţată în anul
1997. În perioada de început, asociația a evaluat doar testele de impact. Acum, în evaluarea totală sunt incluse şi
sistemele active de siguranţă.
Sursa: Patricia Zegreanu, Marketing
& Communication Manager SKODA
0 comentarii