Hyundai Motorsport a terminat Raliul Germaniei pe locul opt cu Hayden
Paddon.
Toate cele trei echipaje au avut probleme in cursa de casa, dar potentialul
masinii pe asfalt a fost demonstrat cu 6 victorii de proba speciala.
Dani Sordo a castigat ultima speciala a raliului si cele 5 puncte bonus
acordate in Power Stage.
Hyundai Motorsport a avut un weekend dificil in Raliul Germaniei, etapa a
zecea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), si se va folosi de pauza de
sase saptamani pentru a pregati cat mai bine finalul de sezon din 2017.
Chiar daca rezultatele obtinute anii
trecuti in cursa de casa din Germania au fost excelente, niciunul dintre cele
trei echipaje nu a avut motive de bucurie in acest weekend.
Hayden Paddon si Seb Marshall au
terminat cursa pe locul 8, fiind cel mai bine clasat echipaj Hyundai Motorsport.
Dani Sordo si Marc Martíau iesit din lupta vineri dimineata si au continuat apoi
conform regulamentului Rally 2, iar Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul au avut
probleme sambata si, la fel, au revenit duminica in cursa conform
regulamentului Rally 2.
Chiar daca rezultatul nu este cel
asteptat, potentialul echipei a fost demonstrat de cele 6 probe speciale
castigate, Dani Sordo fiind cel mai rapid si pe Power Stage, ceea ce i-a adus
un bonus de 5 puncte.
Hayden Paddon si Seb Marshall au
facut doua pene in acest weekend si au pierdut foarte mult timp in primele doua
zile. Finalul a fost unul mult mai bun si au reusit sa termine in puncte la cel
de-al cincilea raliu in aceasta formula.
“In conditii mai normale am avut si noi o evolutie constanta si am reusit
sa ne imbunatatim performantele, comparativ cu anul trecut. Stiam ca acesta va
fi unul dintre cele mai dificile raliuri ale sezonului pentru noi, dar am
invatat multe si sunt multumit ca am ajuns la final. Imi voi petrece pauza de vara
in Noua Zeelanda unde voi participa la cateva raliuri pe macadam. Abia astept
finalul de sezon din Europa unde sper sa termin cu rezultate cat mai bune”, a spus Hayden Paddon.
Pentru Sordo si Marc Martí
sperantele la un loc pe podium s-au spulberat inca de vineri dimineata, dupa o
iesire in decor. Pe final, echipajul spaniol a castigat cinci probe speciale,
inclusiv Power Stage.
“Raliul acesta nu a decurs asa cum ne-am fi dorit, asa ca victoria din Power
Stage ne-a mai ridicat moralul. Imi pare rau ca am facut o greseala vineri si ca
nu am reusit sa ajut mai mult echipa. Acum tot ce pot face este sa ma pregatesc
pentru etapa din Spania unde voi face tot posibilul sa termin pe podium”, a spus Dani Sordo.
Si Neuville a fost implicat in lupta
pentru un loc pe podium, dar greseala de sambata l-a impiedicat sa-si mareasca
avansul in clasamentul general.
“Am facut prea multe greseli in acest weekend. Dupa problemele de sambata
nu am avut un ritm bun nici pe specialele de duminica. Sunt foarte dezamagit de
rezultatul de aici, un raliu in care eram favoriti la victorie. Sezonul inca nu
s-a terminat si voi da totul in ultimele trei etape in lupta pentru titlurile
mondiale”, a spus Thierry
Neuville.
Dupa etapa din Germania, Hyundai
Motorsport se va intoarce la uzina din Alzenau si va intensifica pregatirile
pentru ultima parte a sezonului.
“Trebuie sa invatam cat mai multe din acest raliu si sa revenim in forta.
Credeam ca putem obtine rezultate foarte bune aici, dar dintr-o serie de motive
nu am reusit. Stim cat de competitiv e modelul Hyundai i20 Coupe WRC asa ca ne
este greu sa acceptam acest rezultat. Nu vom renunta fara lupta si cu aceasta
mentalitate vom aborda ultimele trei raliuri ale sezonului”, a spus si Michel Nandan, directorul echipei.
In WRC urmeaza acum o pauza de sase
saptamani, urmatoarea etapa fiind programata in perioada 5 – 8 octombrie.
Raliul Spaniei, etapa a 11-a a sezonului, este singurul care se desfasoara pe
suprafata mixta, macadam si asfalt.
REZULTATERALIUL GERMANIEI
1 O.
Tänak M. Järveoja Ford Fiesta WRC 2:57:31.7
2 A.
Mikkelsen A. Jaeger Citroën C3 WRC +16.4
3 S.
Ogier J. Ingrassia Ford
Fiesta WRC +30.4
4 J.
Hänninen K. Lindström Toyota Yaris WRC +1:49.2
5 C.
Breen S. Martin Citroën
C3 WRC +2:01.5
6 E.
Evans D. Barritt Ford
Fiesta WRC +2:03.4
7 J.M.
Latvala M. Anttila Toyota Yaris WRC +3:58.2
8 H. Paddon S. Marshall Hyundai
i20 Coupe WRC +4:32.4
Clasament general piloti (dupa etapa a 10-a) – Campionatul Mondial de
Raliuri FIA (WRC)
1 S.
Ogier 177 puncte
2 T. Neuville 160 p
3 O.
Tanak 144 p
4 J.M
Latvala 123 p
5 D. Sordo 89 p
6 E.
Evans 87 p
7 C.
Breen 64 p
8 J.
Hänninen 58 p
9 H. Paddon 55 p
10 E.
Lappi 49 p
Clasament general constructori (dupa etapa a 10-a) – Campionatul Mondial de
Raliuri FIA (WRC)
1 M-Sport
World Rally Team 325 puncte
2 Hyundai Motorsport 261
p
3 Toyota
Gazoo Racing World Rally Team 213
p
4 Citroën
Total Abu Dhabi World Rally Team 163
p
Sursa: Hyundai Auto Romania
0 comentarii