Echipaje, echipe de asistență,
arbitri și organizatori s-au implicat trup și suflet pentru a încheia cu bine
TRANSCARPATIC Rally Raid 2017. A fost o competiție unde strategia a fost
adaptată la specificul terenului, al nevoilor impuse de defecțiunile tehnice
survenite pe parcursul probelor speciale, dar și la ritmul alert al cursei.
TRANSCARPATIC
Rally Raid rămâne o cursă de anduranță care leaga prietenii și șlefuieste
tehnica de pilotaj în condiții de cursă aparent ușoare. Concurenții și
vehiculele lor au rulat în condiții meteo schimbătoare, cu temperaturi
variabile, pe suprafețe cu aderență diferită, pietriș, pământ sau iarbă.
Despre concurs, emoții, frămâtari,
probleme, agonie și extaz în declarațiile participanților:
Mităchescu Ștefan Cătălin -
M+450 - KTM 525 #15:
"Am început
cursa cu o trântă regulamentară de dimineață pe iarba udă... Nu a fost tocmai
ceea ce mi-a dorit dar am reușit să plec mai mai departe. Booon!!! Pe etapa de
legătură constat că s-au spart rulmentii pe roata spate... Suuuper!... Iau
startul în PS2, mă abat din traseu până la Rupea, cumpăr rulmenți de la un nene
de treabă care îmi dă și scule să-mi rezolv necazul. Revin pe traseu și termin PS2.
Eeee, ce să vezi, pe etapa de legătură ne oprește un echipaj de poliție "așa,
de curiozitate!..." PS3 ... Scurt pe doi, mi-a sărit toba de 4 ori... 12 ore
pe motor și termin prima zi.
După un șirag
de înlocuiri ale rulmenților de pe spate am mai avut o surpriză: bătrâna a leșinat,
un furtun de răcire s-a fisurat și am pierdut lichidul de răcire... După 20 kilometri
fără apă motorul a început să se oprească. Am reușit sa iau startul în PS1
(n.r.: ziua a doua) și să forfetez (n.r: potrivit regulamentului de concurs un
sportiv poate întrerupe o etapă specială doar o dată pe durata rally raidului)
... M-am îndreptat spre parcul tehnic pentru a încerca o resuscitare rapidă și
un posibil start în PS2. Acum obiectivul era terminarea raliului, cam 300 kilometri
până la sosire. A fost o cursă în care am meșterit mult la motorul meu. Am reușit
la final să termin și să urc pe podium. Mulțumesc tuturor!"
Claudiu Barbu - UTV+800 Polaris
RZR #721:
"Două
planetare rupte, o casetă de direcție înlocuită, trei cauciucuri tăiate, o
basculă și un amortizor spate făcute franjuri, un mic incediu în prima specială,
un „perete” luat din plin, o probă forfetată, una cu timp depășit; patru probe
speciale cu cel mai bun timp la toate clasele auto și moto, cel mai mare vârf
de viteză al etapei, fără penalizari pentru restricții de viteză și în final locul
III la ediția Transcarpatic 2017. Nu este ceea ce ne-am propus, însă suntem
multumiți că am urcat pe podium în cea mai lungă etapă de rally raid a anului:
peste 800 de kilometri de probe speciale și peste 400 de kilometri de probă de
legatura. Totul după 5.000 de kilometri parcurși pentru etapa Baja Polonia.
Paul Spiridon
devine tot mai experimentat pe navigație, iar pentru tehnicul format din Radu
Costin, Gabriel Radu si Dragomir Cristian, orice problemă de mecanică nu mai
reprezintă nici măcar o provocare.
Oameni minunați,
atat concurenții, cât și organizatorii: Victor Pop, care a găsit puterea de a
nu anula raliul, cat și Leonte Mihai, Șomodean Nelu, Marius Dobrișan, Davidescu
Ioan și alții, fără de care raliul nu s-ar fi putut desfășura. Mii de mulțumiri
sponsorilor, în special ASP Group și Polaris Oficial, care au oferit premii
importante căștigătorilor tuturor claselor, precum și RallyGPS, Best Ride și
Reinvent Consulting, care au făcut posibilă prezența noastră în acest raliu.
Aprecierile
noastre și pentru Ariton Petre, Mircea Micutzu Musat, Florin Dan și Felecan
Radu Mircea care s-au deplasat la Brasov pentru a se asigura că puteam lua
startul la începutul fiecărei zile."
Ionuț Florea - M+450 -
HUSQVARNA #5:
"Am venit
cu lecțiile făcute. Motocicleta a fost pregătită pentru această etapă care și
de această dată a făcut o triere serioasă a echipajelor pe parcursul probelor
speciale. Îmi place această cursă datorită caracterului de anduranță, a zonelor
parcurse, a atmosferei. Am motive de satisfacție și de bucurie. Munca și
efortul meu au fost încununate de succes."
Șomodean Ioan - TH 1.2 -
ISUZU TROOPER #666:
"După o
viață călare pe motor sentimentul care mă încearcă acum este aparte. Alături de
navigatorul meu: David Anca, am debutat la clasa auto în rally raid. Prima etapă
din acest sezon nu a fost de bun augur pentru noi. După un start foarte bun am
abandonat din cauze tehnice. Acestea sunt cursele. Când crezi că totul merge
bine apare neprevăzutul. Am muncit foarte mult în acest sezon și ne-am dorit să
învingem. Rezultatul de la Transcarpatic se datorează muncii de echipă,
strategiei adoptate în funcție de reacția adversarilor și de condițiile din
teren. Mă bucur să văd că există oameni care susțin această ramura sportivă.
Mulțumesc tuturor celor care sunt alături de noi și ne încurajează, mulțumesc
spectatorilor care ne-au vizitat în parcul service. Felicitări organizatorilor,
concurenților! Iar pe dumneavoastră vă invit din sezonul următor să fiți alături
de noi în competițiile de rally raid."
TOP 3 viteze înregistrate
Transcarpatic MOTO / Zile
ziua 1 -
Mitachescu Catalin - 119 km/h, Jerca Andrei 115.2 km/h, Florea Ionut 115km/h
ziua 2 -
Mitachescu Catalin - 108.4 km/h, Florea Ionut 105.7 km/h , Jerca Andrei 100
km/h
ziua 3 -
Florea Ionut 122.9 km/h, Mitachescu Catalin 108.7 km/h, Jerca Andrei 100.6 km/h
ziua 4 -
Florea Ionut 122.1 km/h, Mitachescu Catalin 119.3 km/h, Jerca Andrei 104.5 km/h
TOP 3 viteze înregistrate
Transcarpatic AUTO / Zile
ziua 1 -
Ovidiu Domide - 129 km/h, Somodean Nelu 124 km/h, Mauro Selvatico 113km/h
ziua 2 -
Claudiu Barbu - 130 km/h, Andrei Museteanu 126.3 km/h, Somodean Nelu 126 km/h
ziua 3 -
Museteanu Andrei 129.6 km/h, Somodean Nelu 124 km/h, Barbu Claudiu 109 km/h
ziua 4 -
Andrei Museteanu 116.9 km/h, Mauro Selvatico 114km/h, Hanganu Mihai 112 km/h
Clasament TRANSCARPATIC
Rally Raid
Clasament general auto
1. Somodean
Ioan / David Anca - T.H. 1.2. - Isuzu Trooper #666
2. Berger Dan
/ Stangaciu Alain - T.H. 1.2. - Jeep Cherokee #108
3. Chiparus Mihai
/ Gora Vladimir - T.H. 2.2. - Mitsubishi Pajero #130
Clasament general UTV+800
1. Hanganu
Mihai / Voinea Daniel - Polaris RZR #122
2. Museteanu
Andrei / Belc Andrei - Yamaha YXZ #173
3. Barbu Claudiu
/Paul Spiridon - Polaris RZR #721
Clasament general moto
1. Florea
Ionut - M+450 Husqvarna #5
2. Andrei
Jerca - Q+500 Yamaha Raptor #18
3. Mitachescu
Catalin - M+450 KTM 525 #15
TRANSCARPATIC
Rally Raid a fost organizat de A.S. Clubul Trans Carpatic Brasov și susținut de
Primăria Predeal și Ocolul Silvic
Sacele. Partener principal: ASP Group. Parteneri: Roman S.A., PRO-X,
Medecon SRL, Rally GPS, ART Info Mark, MCN Group transport persoane, euro
4x4parts, Sound Events și Autostiri.ro
Sursa: Dan
Strauti, Senior Editor Autostiri.ro
0 comentarii