Automobilul
BMW i3 cu numărul 100.000 a ieşit de pe linia de producţie a uzinei din Leipzig
în această săptămână. BMW i3 a jucat un rol important în transformarea BMW
Group într-unul dintre cei mai de succes furnizori de automobile electrificate
din lume. Harald Krüger, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG,
şi directorul uzinei, Hans-Peter Kemser, au sărbătorit momentul special
împreună cu preşedintele-ministru al Saxoniei, Stanislaw Tillich şi altţi
invitaţi şi angajaţi ai uzinei. La eveniment, Krüger şi Kemser au prezentat şi
următorul membru al familie BMW i, BMW i8 Roadster, ca prototip camuflat.
Producţia de serie a BMW i8 Roadster va începe în 2018. Un alt moment important
al evenimentului a fost punerea în funcţiune a Spaţiului de stocare energie
pe baterii BMW la Leipzig, care va conecta până la 700 de baterii de
înaltă capacitate preluate de la modele BMW i3. Sistemul de stocare pe baterii
la scară largă de la uzina din Leipzig va oferi un al doilea ciclu de viaţă
bateriilor montate anterior în automobile BMW i3 şi le va utiliza în mod
profitabil într-un model de business sustenabil, bazat pe energie.
"Suntem mândri că automobilul BMW i3 cu numărul
100.000 construit a fost produs de uzina din Leipzig. BMW i3 este originalul,
un adevărat pionier tehnologic. Cu BMW i ca vârf de lance, intenţionăm să
rămânem principalul furnizor premium al electromobilităţii viitoare. Acum
privim cu încredere spre următorul membru al familiei BMW i, i8 Roadster, care
va extinde poziţia noastră de lider în domeniul electromobilităţii. În 2025,
vom oferi clienţilor un total de 25 de modele cu tren de rulare
electrificat", a spus Krüger. "În interesul mobilităţii, astăzi
prezentăm şi un concept pentru o a doua utilizare a bateriilor de înaltă
tensiune de la BMW i3. Prin Strategia NUMBER ONE > NEXT, privim dincolo de
automobilul în sine şi determinăm schimbarea în industria noastră prin abordări
şi modele de business total noi."
Preşedintele-ministru al Saxoniei, Stanislaw Tillich, s-a
arătat impresionat de dezvoltarea uzinei BMW din Leipzig: "La două zile
după ce am fost ales preşedinte-ministru pentru prima dată, am venit la Leipzig
pentru a asistat la ceremonia de inagurare a noii secţii BMW de presare. De
atunci am urmărit cu mare atenţie dezvoltările şi constant am avut discuţii cu
Consiliul de Administraţie al BMW. Uzina a început să producă automobile
electrice în 2013 şi, până la finalul mandatului meu, uzina din Leipzig va
produce peste 100.000 de automobile electrice - acum, cu spaţiul de stocare
energie pe baterii, BMW începe un nou capitol al istoriei sale inovatoare.
Vreau să mulţumesc BMW Group pentru faptul că a ales ca Leipzig să fie
principala locaţie de producţie din Germania pentru automobile electrice
premium. Sper că BMW Group, prin puterea sa concentrată de inovaţie şi
competenţa de producţie de la Leipzig, va continua revoluţia auto a secolului
XXI. Sunt încrezător că BMW va contribui în continuare la dezvoltarea economică
pozitivă a regiunii Leipzig şi a Saxoniei ca land producător de automobile,
prin dezvoltările ulterioare în domeniile electromobilităţii şi condusului
conectat".
100.000 de BMW i3 de la Leipzig
Producţia de serie a BMW i3 a început în septembrie 2013.
BMW Group a investit un total de 400 de milioane de euro în producţia modelelor
BMW i la locaţia Leipzig şi a creat peste 800 de locuri de muncă. Producţia
zilnică actuală a BMW i3 este de peste 120 de unităţi, cu un volum anual de
producţie de 26.631 de automobile în 2016. "Suntem mândri de performanţele
echipei noastre, care ne-au permis să sărbătorim producţia automobilului BMW i3
cu numărul 100.000 - toate cu aceeaşi calitate premium şi eficienţă ca şi
modelele noastre convenţionale. Vreau să mulţumesc asociaţilor noştri pentru
această realizare fantastică", a declarat directorul uzinei, Hans-Peter
Kemser. Producţia la Leipzig include realizarea de componente din fibră de
carbon şi din plastic vopsit pentru panourile exterioare ale caroseriei,
atelierul de caroserii BMW i şi pavilionul de asamblare BMW i.
Producţia de serie a BMW i8 a început în mai 2014, iar în
2016 au fost livrat un total de 2.783 de automobile BMW i8. Producţia celui mai
de succes automobil sport plug-in hybrid din lume este, în prezent, de 8-10
unităţi pe zi.
Următorul membru al familiei BMW i, BMW i8 Roadster, va
fi lansat pe piaţă în 2018.
BMW Group – liderul electromobilităţii în România
BMW Group are cea mai variată ofertă de automobile
electrificate, cu încărcare la priză – hibride şi plug-in. Această performanţă
se regăseşte şi în preformanţa de piaţă din România, unde compania este liderul
pieţei generale, nu numai al segmentului premium.
În acest moment au fost livrate până în luna septembrie
78 de automobile electrificate, electrice şi plug-in (o creştere de 129,4% faţă
de aceeaşi perioadă a anului trecut). În primele 9 luni ale anului, aproximativ
1 din 3 modele electrificate au fost astfel BMW sau MINI, cu piaţa totală
ajungând în românia la 239 de unităţi.
BMW i3 a beneficiat de susţinerea programului
guvernamental Rabla Plus şi s-a dovedit un automboil deosebit de atractiv în
special pentru achiziţiile corporate. 49 de automobile BMW i3 au ajuns până
acum la clienţi, dintre care 3 modele range extender. Este deja peste volumul
înregistrat în tot anul 2016, de 37 de unităţi. Având în vedere că programul
Rabla Plus a funcţionat numai din vara acestui an, ultimele trei luni ale
anului au potenţialul să egaleze voluml de livrări obţinut până în luna
septembrie. În plus, prelungirea programului Rabla Plus înseamnă că acum
clienţii pot achiziţiona şi noul model BMW i3s, cu primele livrări programate
în luna decembrie.
În ceea ce priveşte modelele plug-in hybrid, lider rămâne
BMW X5, cu 13 livrări în primele 9 luni ale acestui an, urmat de BMW i8, BMW
Seria 2 Active Tourer 225xe şi MINI Cooper SE Countryman, fiecare cu câte 4
unităţi.
"Battery2ndLife": reutilizare inovatoare a
bateriilor de înaltă tensiune de la BMW i3 pentru un nou model de business -
BMW Group lansează capacitatea de stocare pe baterii la scară largă din Leipzig
Inaugurarea oficială a spaţiului de stocare pe baterii de
pe perimetrul uzinei BMW din Leipzig demonstrează utilizarea inovatoare, sustenabilă
şi profitabilă a bateriilor de la BMW i3 după ce automobilul ajunge la finalul
ciclului de viaţă. Unitatea de stocare pe baterii din Leipzig poate include
până la 700 de baterii de mare capacitate preluate de la modele BMW i3. În
prezent sunt integrate 500 de baterii noi şi utilizate, pentru că astăzi - la
patru ani de la lansarea BMW i3 pe piaţă - cele mai multe pachete de baterii
sunt încă în automobile pe şosele. "Capacitatea celor 700 de baterii de
înaltă tensiune reprezintă unei autonomii electrice de 100.000 de kilometri cu
BMW i3. Abordarea scalabilă înseamnă că unitatea de stocare ar putea fi extinsă
suplimentar pentru a primi mai multe baterii. Este deja compatibilă cu
viitoarele generaţii de baterii, fiind astfel pregătită pentru viitor", a
subliniat Joachim Kolling, director de servicii energetice în cadrul BMW Group.
"Demonstrăm încă o dată că sustenabilitatea conceptului BMW i merge
dincolo de automobil."
Cu turbine eoliene localizate pe terenul uzinei,
Spaţiului de stocare energie pe baterii BMW la Leipzig creează o legătură
directă între producţia energiei şi un consumator industrial - totul într-o
manieră complet unică. Spaţiul de stocare pe baterii este integrat în reţeaua
publică de energie, ceea ce permite ca electricitatea sa să fie comercializată
ca energie primară de echilibrare. În acest fel, BMW Group are o contribuţie la
stabilitatea reţelei publice de energie şi îndeplineşte o funcţie preţioasă
pentru o comunitate mai largă. Când există un surplus de energie din resurse
regenerabile, stocarea pe baterii la scară largă poate detensiona reţeaua prin
absorbirea energiei electrice. Când nu există suficientă energie în reţeaua
electrică, facilitatea poate elibera electricitate pentru a ajuta la
stabilizarea reţelei.
Spaţiul de stocare pe baterii de la uzina BMW Group din
Leipzig va deschide un nou potenţial pentru eficienţă de costuri şi energetică,
precum şi pentru reducerea CO2. Este un alt exemplu al demersurilor pe care BMW
Group îi face pe drumul spre a deveni cea mai sustenabilă companie auto din
lume.
Proiectul spaţiului de stocare pe baterii BMW din Leipzig
este parte din iniţiativa WindNODE, dedicată promovării sistemelor inteligente
de utilizare şi stocare pentru energii regenerabile. Ministerul Federal al Afacerilor
Economice şi Energiei din Germania oferă finanţare pentru proiect prin
programul "Smart Energy Showcases - Digital Agenda for the Energy
Transition" (SINTEG).
Sursa: BMW Romania
0 comentarii