După
prezentarea în premieră la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt (IAA
2017), noul BMW i3s îşi face debutul e piaţa mondială, inclusiv în România,
unde este disponibil pentru comenzi. Preţul de început fără programul Rabla
Plus este de 35100 Euro fără TVA (41769 Euro cu TVA) pentru versiunea integral
electrică. Deja primii 4 clienţi aşteaptă livrărirea primelor modele până la
sfârşitul acestui an.
Prin extinderea programului „Rabla Plus”, noi clienţi BMW
i pot beneficia acum de cele mai noi versiuni BMW i3 şi BMW i3s în România cu
un o susţinere de 10.000 Euro din preţul cu TVA.
În acest an BMW Group intenţionează să livreze peste
100.000 de modele electrificate la nivel mondial. Unul din trei modele
electrice şi unul din trei modele plug-in hybrid vândute în România aparţin BMW
Group. Până în luna octombire inclusiv au fost livrate 65 de modele BMW i3 şi
32 de modele plug-in hybrid, iar piața a ajuns la un total de 295 de automobile
electrificate (hinride plug-in şi electrice).
„Cel mai important factor în dezvoltarea
electromobilităţii sunt primii clienţi, cu adevărat pionieri ai noii
tehnologii. Avem deja 100 de automobile electrice în piaţă, ceea ce arată că
acest tip de automobile poate funcţiona perfect şi pe piaţa din România.
Rezultatul primelor 10 luni în ceea ce priveşte livările de BMW i3 este aroape
de 2 ori mai mare faţă de întreg anul 2016.
Iniţiativa Guvernului de a sprijini vânzările de
automboile electrice s-a dovedit deosebit de importantă în a susţine lansarea
pieţei. Nu numai că reprezintă un sprijin financiar important la achiziţie, dar
a generat o dezbatere consistentă despre dezvoltarea electromobilităţii.
Pe de altă parte, pe teremen mediu, piaţa riscă să devină captivă acestui
program, iar o reducere bruscă, nu graduală a subvenţiei, poate crea un şoc
masiv în piaţă. Este nevoie de o planificare multianuală strategică a
<<Rabla Plus>>”, explică Dana Popescu, brand manager BMW i Romania.
Noile BMW i3 şi BMW i3s
Lansarea BMW i3s vine o dată cu o actualizare importantă pentru BMW i3 care include un nou sistem de operare BMW iDrive, un design revizuit pentru o imagine mai sportivă şi mai elegantă, dar şi o extindere importantă a sistemelor de asistenţă.
Lansarea BMW i3s vine o dată cu o actualizare importantă pentru BMW i3 care include un nou sistem de operare BMW iDrive, un design revizuit pentru o imagine mai sportivă şi mai elegantă, dar şi o extindere importantă a sistemelor de asistenţă.
Ca element distinctiv de designe xterior, BMW i Black
Belt, care se întinde de la capotă peste acoperiş până în spatele
automobilului, este completată acum de montanţii A şi de benzile de acoperiş,
care au tot o finisare de culoare neagră. Gama de culori pentru restul
caroseriei a fost extinsă pentru a include Melbourne Red metalizat şi Imperial
Blue metalizat. Pe lângă aceste două culori noi, clienţii pot alege şi nuanţele
nemetalizate Capparis White şi Fluid Black, precum şi din Protonic Blue
metalizat şi Mineral Gray metalizat.
Restilizarea barelor faţă şi spate accentuează lăţimea
automobilului, întărind percepţia dinamică. O bandă decorativă cromată, care
acoperă întreaga lungime a spatelui, şi poziţionarea denumirii modelului şi a
emblemei eDrive pe marginile exterioare ale hayonului sunt alte elemente de
desing care întăresc percepţia lăţimii automobilului.
Noile BMW i3 şi BMW i3s sunt echipate standard cu faruri
LED integrale, care folosesc unități LED atât pentru faza scurtă şi cea lungă,
cât şi pentru luminile de zi. Noile indicatoare de semnalizare sunt dotate şi
ele cu tehnologie LED şi sunt integrate în bara frontală sub forma unor benzi
orizontale. Acest lucru înseamnă că LED-urile sunt utilizate acum pentru toate
funcţiile de iluminare în partea frontală a automobilului, aşa cum se întâmpla
deja cu blocurile optice spate, acoperite cu sticlă.
Noul BMW i3s vine echipat standard cu suspensie sport,
care include o reducere cu 10 milimetri a gărzii la sol.
Extinderea cu 40 de milimetri a ecartamentului în comparaţie
cu BMW i3 are un impact suplimentar asupra marginilor negre ale pasajelor
roţilor. Noul BMW i3s este disponibil cu jante exclusive de 20 de ţoli, din
aliaj uşor, cu design "double-spoke", care sunt mai late cu 20 de
milimetri decât versiunile disponibile anterior. Ele pot fi comandate în
variantele de culoare Bicolour şi Jet Black.
Noul BMW i3s oferă o interpretare şi mai sportivă,
dispunând de un motor electric de 135 kW/184 CP care generează un cuplu maxim
de 270 Nm. Trenul de rulare actualizat include controlul modificat al motorului
şi lagăre cu role conice specifice, care au fost utilizate pentru a optimiza
suplimentară a livrării puterii şi a curbei de putere la turaţii mai mari. La
limitele intervalului de turaţii ale motorului, puterea şi cuplul dezvoltate
vin cu o creştere de până la 40% faţă de BMW i3.
În plus, noul BMW i3s este echipat cu suspensie sport cu
arcuri, amortizoare şi bare antiruliu special dezvoltate. De asemenea,
conducătorii pot selecta modul SPORT utilizând comutatorul Driving Experience
Control. Aceasta iniţiază un răspuns mai direct al acceleraţiei şi
caracteristici mai ferme ale direcţiei pentru a accentua suplimentară a laturii
sportive a automobilului.
Doar 6,9 secunde sunt suficient pentru ca noul BMW i3s să
accelereze de la 0 la 100 km/h, în drum spre viteza maximă de 160 km/h.
Rezultatul este un consum de energie electrică combinat de 14,3 kWh/100 km* în
ciclul NEDC. Autonomia electrică ajunge la 280 de kilometri* conform ciclului
NEDC, la 235-245 de kilometri** conform WLTP şi până la 200 kilometri în
utilizarea zilnică.
Un motor pe benzină, cu doi cilindri şi putere de 28kW/38
CP, pentru extinderea autonomiei (range extender) este disponibil ca opțiune
atât pentru noul BMW i3, cât şi pentru noul BMW i3s. Motorul acţionează un
generator care produce energia necesară în timpul condusului pentru a menţine
un nivel constant de încărcare a bateriei de înaltă tensiune. Acest lucru
extinde autonomia generală a automobilului în utilizarea cotidiană cu 150 de
kilometri, mărind-o de la aproximativ 180 de kilometri până la un maxim de 330
de kilometri***. Autonomia electrică a noului BMW i3 cu range extender este de
225 până la 235 de kilometri* conform NEDC şi de 190-200 de kilometri** conform
WLTP. Cifrele corespunzătoare pentru noul BMW i3s cu range extender sunt de 220
de kilometri* în NEDC şi de 185-195 de kilometri** în WLTP.
În ciclul NEDC, datele de consum mixt ale noul BMW i3 cu
range extender sunt de 11,9-11,5 kWh/100 km pentru energia electrică şi de 0,6
l/100 km (emisii CO2: 14-13 g/km)* pentru consumul de combustibil. În acelaşi
ciclu NEDC mixt, noul BMW i3s cu range extender consumă 12,5 kWh/100 km de
energie electrică şi 0,7 l/100 km (emisii CO2: 14 g/km)* de combustibil.
* Datele de consum şi emisii, precum şi autonomie confort
ciclului de testare NEDC pot varia în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese.
** Autonomiile conform ciclului de testare WLTP pot varia
în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese şi de nivelul de echipare.
*** Date conform măsurătorilor BMW de autonomie în
utilizare zilnică în zonele urbane, temperatură exterioară: 20°C, încălzire/aer
condiţionat, precondiţionare, mod de condus COMFORT. Autonomia depinde de
diferiţi factori, în special: stilul personal de condus, caracteristicile
traseului, temperatura exterioară, precondiţionare.
Preţuri BMW i3 şi BMW i3s (fără programul Rabla Plus)
BMW i3 BEV ..... 32.100 Euro fără TVA
BMW i3 BEV ..... 32.100 Euro fără TVA
BMW i3s BEV ... 35.100 Euro fără TVA
BMW i3 REX ...... 35.950 Euro fără TVA
BMW i3s REX .... 39.000 Euro fără TVA
Sursa: BMW Romania
0 comentarii