ŠKODA KAROQ oferă o excelentă
siguranță activă și pasivă.
Protecția ocupanților adulți a
primit un calificativ de 93% în cadrul testului.
ŠKODA KAROQ devine al doilea model
al mărcii care primește cinci stele Euro NCAP în 2017.
Toate cele șapte modele ŠKODA au
obținut cinci stele la acest test.
Programul european independent de evaluare a mașinilor
noi (Independent European New Car Assessment Program - Euro NCAP) a testat
modelul ŠKODA KAROQ. SUV-ul compact este ultimul model al producătorului ceh
care primește punctajul maxim, KAROQ devenind astfel unul dintre cele mai
sigure SUV-uri compacte în circulație astăzi.
"Suntem încântați că noua ŠKODA KAROQ a trecut cu
succes testele Euro NCAP," a declarat Christian Strube, membru pentru
dezvoltare tehnică al Consiliului Director. "Lucrăm permanent pentru a
optimiza siguranța pasivă și activă a modelelor noastre și a dezvolta atât
sisteme de protecție a ocupanților și pietonilor, cât și sisteme de asistență.
KAROQ este dotat cu mai multe sisteme de asistență la condus care de obicei pot
fi găsite numai la mașini din clase superioare," spune Strube.
Euro NCAP a atribuit protecției pasagerilor adulți un
excelent scor de 93%. În plus, Euro NCAP a remarcat protecția oferită coloanei
cervicale în caz de coliziune posterioară. Sistemul de frânare de urgență al
SUV-ului compact a funcționat corect la viteze reduse în mediu urban și a
prevenit aproape toate coliziunile. Euro NCAP a atribuit scorul maxim și pentru
protecția picioarelor pietonilor. SUV-ul compact oferă protecție inclusiv
pentru capul pietonilor în caz de coliziune.
După ŠKODA KODIAQ, ŠKODA KAROQ este a doua mașină a
mărcii care primește cinci stele în 2017. ŠKODA este, în prezent, unul dintre
puținii producători auto a căror întreagă gamă de modele a primit scorul maxim
la testul Euro NCAP.
KAROQ își datorează remarcabila siguranță pasivă unei
rigidități torsionale înalte, zonelor generoase de deformare din habitaclul
extrem de sigur și utilizării de oțeluri de înaltă și foarte înaltă rezistență
în zone precum montanții laterali. În plus, SUV-ul compact are șapte airbaguri
în echiparea de serie: pentru șofer și pasager, laterale, pentru cap și pentru
genunchi. Scaunele pentru copii pot fi ancorate folosind sistemul Top-Tether
sau Isofix, care este disponibil și pentru scaunul pasagerului din față. În
cazul unei coliziuni din spate, tetierele speciale (WOKS = Whiplash Optimized
Headrests) reduc riscul de traumă a zonei cervicale a șoferului și pasagerului
față. De asemenea, sistemul de protecție proactivă a ocupanților tensionează
centurile de siguranță față în cazul unei coliziuni iminente și închide
geamurile și trapa din plafon. Acest sistem este oferit standard în multe țări.
ŠKODA KAROQ este echipată cu un număr mare de camere și
cu sisteme de asistență pe bază de radar sau de senzori. Asistentul radar
frontal, care include funcția de frânare de urgență în oraș cu recunoașterea
siluetei persoanelor, previne accidentarea pietonilor. Funcțiile de asistență
la manevră și la plecarea cu spatele ajută șoferul în condiții de vizibilitate
redusă și avertizează asupra pericolelor ascunse.
Alte funcții de siguranță la bordul ŠKODA KAROQ includ
sisteme precum cel adaptiv de păstrare a distanței, de avertizare la părăsirea
benzii de rulare, de recunoaștere a indicatoarelor auto, de apel de urgență, de
asistență în caz de ambuteiaj și de detectare a oboselii.
Euro NCAP este o asociație a ministerelor de transport
europene, cluburilor auto şi federațiilor companiilor de asigurări şi are
sediul în Belgia. Organizația efectuează teste de impact cu modele auto actuale
și evaluează siguranța acestora folosind sistemele de siguranță disponibile.
Euro NCAP a fost înființată în anul 1997. În ultimii ani, procedurile de crash
test au devenit tot mai restrictive, incluzând acum mai multe scenarii posibile
de coliziune. Deși, inițial, erau evaluate numai rezultatele testelor de
impact, calificativ final include acum și eficiența sistemelor de siguranță
activă.
Sursa: Patricia Zegreanu, Marketing & Communication
Manager Skoda
0 comentarii