Perioade scurte de dezvoltare: Bosch este un incubator de electromobilitate.
Noul acumulator de 48 de volți a fost proiectat sistematic pentru a economisi combustibil.
Michael Budde: „Suntem încrezători că acest lucru ne va poziționa ca lideri de piață pentru acumulatorii de 48 de volți.”
Noul acumulator de 48 de volți de la Bosch, pentru vehicule hibride, este solicitat de producătorii de autovehicule din întreaga lume. În mod similar sistemului cu ax electric de la Bosch (e-axle), acest acumulator de 48 de volți este standardizat pentru a fi integrat cu ușurință în noile modele de vehicule. Producătorii consacrați și, deopotrivă, întreprinderile recent înființate, pot astfel elimina procesele îndelungate și costisitoare de dezvoltare. „Bosch este un incubator de electromobilitate. Îi ajutăm pe producători să își reducă perioadele de dezvoltare și să își lanseze produsele mai rapid,” afirmă Dr. Rolf Bulander, președintele sectorului de activitate Soluții de mobilitate Bosch și membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH. Aceasta înseamnă că instalarea acumulatorului Litiu-Ion se va realiza nu doar în beneficiul mașinilor compacte, ci și al mașinilor de dimensiuni mici (de tip minicar și microcar). Producția acumulatorului este programată să înceapă la finalul anului 2018. Anticipând o piață vastă pentru segmentul de vehicule hibrid aflate la început de drum, Bosch oferă alte componente ale grupului motopropulsor pentru aceste modele, în plus față de acumulatorul de 48 de volți. Compania estimează că, până în 2025, aproximativ 15 milioane de autovehicule cu sistem hibrid de 48 de volți vor circula pe șosele.
Noul acumulator de 48 de volți a fost proiectat sistematic pentru a economisi combustibil.
Michael Budde: „Suntem încrezători că acest lucru ne va poziționa ca lideri de piață pentru acumulatorii de 48 de volți.”
Noul acumulator de 48 de volți de la Bosch, pentru vehicule hibride, este solicitat de producătorii de autovehicule din întreaga lume. În mod similar sistemului cu ax electric de la Bosch (e-axle), acest acumulator de 48 de volți este standardizat pentru a fi integrat cu ușurință în noile modele de vehicule. Producătorii consacrați și, deopotrivă, întreprinderile recent înființate, pot astfel elimina procesele îndelungate și costisitoare de dezvoltare. „Bosch este un incubator de electromobilitate. Îi ajutăm pe producători să își reducă perioadele de dezvoltare și să își lanseze produsele mai rapid,” afirmă Dr. Rolf Bulander, președintele sectorului de activitate Soluții de mobilitate Bosch și membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH. Aceasta înseamnă că instalarea acumulatorului Litiu-Ion se va realiza nu doar în beneficiul mașinilor compacte, ci și al mașinilor de dimensiuni mici (de tip minicar și microcar). Producția acumulatorului este programată să înceapă la finalul anului 2018. Anticipând o piață vastă pentru segmentul de vehicule hibrid aflate la început de drum, Bosch oferă alte componente ale grupului motopropulsor pentru aceste modele, în plus față de acumulatorul de 48 de volți. Compania estimează că, până în 2025, aproximativ 15 milioane de autovehicule cu sistem hibrid de 48 de volți vor circula pe șosele.
Arta acumulatorului: standardizat și ușor de utilizat
Producătorii de autovehicule de pretutindeni - indiferent că se află în China, Europa sau America de Nord - se străduiesc cu toții să reducă emisiile de CO2, ceea ce practic înseamnă o reducere a consumului de combustibil al autovehiculelor. Bosch și-a proiectat în mod sistematic noul său acumulator de 48 de volți tocmai pentru acest lucru. De exemplu, celulele Litiu-Ion folosite de Bosch sunt cât se poate de compacte, reușind, în același timp, reducerea consumului de CO2. Acumulatorul de 48 de volți este la mare cerere, în special în rândul producătorilor din China, iar astfel unitatea Litiu-Ion este bine poziționată pentru a deveni un succes pe plan global. Bosch a început deja discuțiile cu mai mult de 12 clienți și și-a asigurat un număr considerabil de proiecte de producție.
Secretul succesului acumulatorului constă în conceptul său sofisticat, care oferă o modalitate comparativ necostisitoare de a reduce emisiile de CO2. Acest lucru se datorează și proiectării produsului, deoarece acumulatorul nu necesită răcire activă, iar carcasa sa este realizată din plastic, nu din metal. Amândoi acești factori reduc și mai mult costurile. Carcasa de plastic reprezintă o provocare reală, deoarece celulele de Litiu-Ion se dilată la încărcarea acumulatorului și pe parcursul duratei de exploatare a unității. Prin urmare, carcasa trebuie să reziste anumitor presiuni. Inginerii Bosch au rearanjat celulele din acumulatorul de 48 de volți, astfel încât chiar și carcasa de plastic să poate face față presiunii.
„Noi, cei de la Bosch, am făcut de mult timp investiții anticipate în
electromobilitate. Acum, acele investiții încep treptat să dea roade,” afirmă
Dr. Mathias Pillin, șeful departamentului de electromobilitate de la Bosch. Pe
șoselele lumii se află deja peste 500.000 de mașini electrice și hibride,
prevăzute cu componente Bosch. Compania investește 400 de milioane de euro
anual în electromobilitate. Bosch a acumulat ani de experiență din peste 30 de
proiecte de producție, inclusiv în producția de acumulatori, iar aceste
cunoștințe dau roade acum. După cum afirmă Michael Budde, șeful departamentului
de Sisteme pentru acumulatori Bosch, „Demonstrăm că o baterie înseamnă mai mult
decât performanțe mai rapide, mai puternice, mai îndelungate; în schimb,
găsirea unei soluții ușor de utilizat este o artă.”
Cu noul său acumulator, Bosch îndeplinește un rol esențial în accesibilizarea hibridului de 48 de volți pentru piața de masă. Astfel, grupul motopropulsor ar putea să devină rapid un hibrid pentru toată lumea - și nu doar în China: pe măsură ce piața de masă pentru hibrizi se extinde, Bosch estimează că acumulatorul său va avea succes și în Japonia și în Europa. „Suntem încrezători că acest lucru ne va poziționa ca lideri de piață pentru acumulatorii de 48 de volți,” afirmă Budde.
Cu noul său acumulator, Bosch îndeplinește un rol esențial în accesibilizarea hibridului de 48 de volți pentru piața de masă. Astfel, grupul motopropulsor ar putea să devină rapid un hibrid pentru toată lumea - și nu doar în China: pe măsură ce piața de masă pentru hibrizi se extinde, Bosch estimează că acumulatorul său va avea succes și în Japonia și în Europa. „Suntem încrezători că acest lucru ne va poziționa ca lideri de piață pentru acumulatorii de 48 de volți,” afirmă Budde.
Întrebări și răspunsuri - Informații suplimentare despre bateria de 48 de volți
Cum economisește combustibil un sistem hibrid de 48 de volți?
Un sistem hibrid de 48 de volți reduce considerabil consumul de combustibil, prin utilizarea unui sistem de recuperare suplimentară a energiei (Boost Recuperation System - BRS). Iată cum funcționează: o mașină convențională pierde energie ori de câte ori șoferul frânează. BRS stochează această energie de la frânare într-un acumulator de 48 de volți și o utilizează ulterior, când șoferul accelerează (putere suplimentară electronică) Acest lucru necesită mai puțin combustibil - și produce mai puține emisii de CO2.
De ce este China considerată pionier în materie de electromobilitate?
Cu peste o jumătate de milion de modele vândute, China este de departe cea mai mare piață din lume pentru autovehiculele electrice. De asemenea, este lider în producția de vehicule electrice. Vehiculele electrice și hibrid urmează să preia chiar mai mult din piața chinezească, în special cu sprijin din partea statului.
De ce este eficient noul acumulator când este vorba de emisiile de dioxid de carbon?
Dintre toate țările lumii, China emite cel mai mult dioxid de carbon în atmosferă. Aceasta și-a stabilit ca obiectiv privind emisiile parcului de autovehicule 117 g/km până în 2021, iar producătorii de autovehicule din China contează pe ajutorul sistemului hibrid de 48 de volți pentru îndeplinirea acestui obiectiv. Noul și mai puțin costisitorul acumulator de 48 de volți de la Bosch va face sistemul mai convenabil pentru o piață mai vastă și astfel îi va ajuta pe producătorii de autovehicule din China să reducă într-o măsură considerabilă emisiile de CO2.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii