Cinci moduri pentru tracțiunea
adaptivă: de la modul normal la cel pentru noroi și nisip.
Putere acolo unde aveți nevoie:
reglare automată a distribuției cuplului.
Echilibru perfect între aderență și
patinarea roților.
Șoferii
care își doresc un SUV compact (sport utility vehicle)
ce oferă eficiență, în special dacă se confruntă adesea cu teren accidentat și
carosabil alunecos, pot opta pentru noul Opel Grandland X cu sistemul opțional
de tracțiune adaptivă IntelliGrip.
IntelliGrip asigură tracțiune și stabilitate optime pe
orice tip de suprafață. În funcție de condițiile de conducere, modelul
Grandland X cu tracțiune pe puntea față oferă șoferului posibilitatea de a
selecta modul de tracțiune adecvat cu ajutorului butonului rotativ de pe
consola centrală. Apoi, sistemele electronice adaptează imediat distribuția
cuplului către roți și setările ESP (electronic stability program)
la modul selectat.
„Modelul Opel Grandland X oferă numeroase inovații precum
camera cu vedere la 360 de grade, farurile adaptive LED integrale și scaunele
ergonomice certificate, care fac condusul mai sigur și mai plăcut. Datorită
tehnologiei IntelliGrip, șoferii se pot bucura de aceste beneficii pe diverse
tipuri de suprafețe”, a declarat Peter Küspert, Director de Vânzări și
Marketing.
IntelliGrip oferă următoarele cinci moduri:
- Normal / pe șosea: „modul Normal” este activat imediat după ce Grandland X pornește la drum. Tracțiunea și sistemul ESP sunt calibrate pentru condiții normale de conducere în oraș, pe autostradă sau în zone rurale.
- Zăpadă: „modul Zăpadă” asigură tracțiune optimă pe carosabil acoperit cu polei sau cu zăpadă, la viteze de până la 50 km/h. Controlul tracțiunii adaptează patinarea roților din față, reducând viteza roții care patinează și transferând cuplul către cealaltă roată față.
- Noroi: modul permite o patinare mai mare a roților. Această patinare intenționată a roții cu cea mai mică tracțiune atunci când autovehiculul pornește permite îndepărtarea noroiului de pe pneu, putând fi restabilită tracțiunea. În acest timp, mare parte a cuplului este distribuită către roata cu cea mai bună aderență. Acest mod este activ la viteze de până la 80 km/h.
- Nisip: acest mod permite o patinare redusă, simultană a ambelor roți conduse din față, asigurând înaintarea autovehiculului și reducând riscul de scufundare.
- ESP oprit: acest mod dezactivează sistemul ESP și tracțiunea la viteze de până la 50 km/h. Din motive de siguranță, IntelliGrip revine automat la „modul normal” la viteze mai mari de 50 km/h.
Astfel,
IntelliGrip adaptează distribuția cuplului către roțile din față în funcție de
modul selectat, permițând patinarea atunci când este necesară și creând
echilibrul optim între aderență și patinare.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii