86 de finaliști din 213 aplicanți au concurat în ultima etapă a competiției
Electro-Mobility.
A 12-a ediție a venit cu un concept nou, cu o viziune pe 5 ani.
Au participat studenți din București, Botoșani, Cluj, Galați, Iași,
Suceava, și Chișinău.
Aflată
la a 12-a ediție, competiția studențească Electro-Mobility s-a reinventat prin
conceptul tehnic pe care l-au avut de realizat finaliștii. 86 de studenți din
București, Botoșani, Cluj, Galați, Iași, Suceava și Chișinău au concurat în
finala din 12 mai. Ei au luat parte la una din cele trei componente ale
competiției: Electro-Mobility Embedded, Electro-Mobility Hardware sau
Electro-Mobility Software.
Participanții din Electro-Mobility Embedded sunt prima
generație care a implementat un concept tehnic nou, primul pas dintr-o viziune
de 5 ani a competiției. Viziunea este clădită în jurul conducerii autonome și a
nivelurilor de automatizare definite de industrie, unde nivelul 0 reprezintă
absența oricărui sistem de asistare la condus, iar nivelul 5 reprezintă
automatizarea maximă, unde nu mai este necesară existența unui subiect uman
pentru a monitoriza sau controla deplasarea vehiculului.
„Etapa Electro-Mobility Embedded din 2018 a introdus
primele elementele ce asigură nivelul 1 spre 2 din conducerea autonomă, anume
concurenții au dezvoltat mașini electrice cu asistare la menținerea benzii de
circulație, oprire/ evitare în caz de obstacole, recunoașterea semnelor de circulație.
În următorii ani vom ridica complexitatea. De exemplu, concurenții din 2019 vor
avea provocarea ca mașinile lor să se conducă singure în elemente de trafic
semaforizat sau cu alți participanți la trafic”, a spus Rareș Antăluț,
președintele juriului Electro-Mobility Embedded.
În paralel au avut loc alte două competiţii:
Electro-Mobility Hardware în care studenţi ieşeni au fost provocați să
construiască pe loc un circuit electric şi Electro-Mobility Software, în care
un alt grup de studenţi a avut sarcini de programare, unde a fost punctată
inventivitatea în a le rezolva.
„Prin competiția studențească Electro-Mobility ne
propunem să ridicăm atenția publicului asupra industriei automotive dezvoltate
în Iași și în România. De asemenea, urmărim să contribuim alături de profesorii
din mediul universitar la ridicarea nivelul de pregătire a studenților în acest
domeniu“, a spus Marian Petrescu, directorul locației Continental din Iași.
Câștigătorii Electro-Mobility Embedded din acest an au
fost: HBFS Robotics Team formată din Diana Biacu, Cristian Dobre, Mihai
Crăciunescu, Maria Cîrciumaru de la Facultatea de Automatică și Calculatoare
din București (locul 1), Bitbit formată din Andrei Codruț Diac, Tudor Andrei
Vrabie, Ionuț Vlad Modoranu de la Facultatea de Automatică și Calculatoare din
Iași (locul 2) și Gost formată din Alexandru Girdianu, Daniel Toma, Gabriel
Sasu, Ionuț Marian Olteanu de la Facultatea de Sisteme Electronice și
Informatice Militare București (locul 3). Echipele Apollo v3.0 și Electro Phantom
au primit premii speciale.
Premiile
au fost următoarele:
Locul I – 1500 euro pentru echipă
Locul II – 700 euro pentru echipă
Locul III – 300 euro pentru echipă
Premii speciale – 200 euro.
Câștigătorii Electro-Mobility Hardware au fost Andrei
Diac (locul 1), Paulet Olimpian Toma (locul 2), Andrei Visan (locul 3), iar cei
Electro-Mobility Software au fost: Alexandru Perietanu (locul 1), Victor Robu
(locul 2), Andreea Postovan (locul 3).
La ediția din acest an s-au înscris 213 studenți, iar 86
s-au calificat și au concurat în finala competiției Electro-Mobility.
Sursa: Continental Romania
0 comentarii