Distribuția ocupă
un loc important în angrenajul motorului, iar funcționarea corectă a acestui mecanism
asigură funcționarea perfectă și de durată a motorului.
Înlocuirea
distribuției se operează conform manualului producător (marcă vehicul), cazurile
particulare sunt automobilele utilizate în regim (taxi, curierat, s.a) sau acele
automobile care nu parcurg distanța în km necesară înlocuirii distribuției, dar
au o vechime în timp semnificativă. Dar dacă nu sunteți sigur? Dacă ați cumpărat
o mașină și nu știți dacă distribuția s-a înlocuit sau nu?
Mecanicul de la SKF ne ajută să învățam
mai multe despre kit-urile de distribuție și despre simptomele la care trebuie să
fim atenți.
Zgomot ce
vine de la motor
Atunci când cureaua de distribuție începe să se deterioreze sau când apar particule de praf pe suprafata acesteia, poate produce un zgomot în compartimentul motor.
Atunci când cureaua de distribuție începe să se deterioreze sau când apar particule de praf pe suprafata acesteia, poate produce un zgomot în compartimentul motor.
Fumul de
evacuare
Dacă observați mai mult fum decât în mod obișnuit provenind de la evacuare (motor diesel), acesta poate fi un indiciu că reglajul avansului nu este corespunzător. În funcție de sistemul și generația de injecție, acest reglaj are particularitățile sale și se verifică/reglează la înlocuirea distribuției.
Dacă observați mai mult fum decât în mod obișnuit provenind de la evacuare (motor diesel), acesta poate fi un indiciu că reglajul avansului nu este corespunzător. În funcție de sistemul și generația de injecție, acest reglaj are particularitățile sale și se verifică/reglează la înlocuirea distribuției.
Autovehiculul
se oprește brusc
Acesta este cel mai rău scenariu care va provoca pagube importante motorului. Dacă mașina se oprește brusc, componentele afectate prin ruperea curelei vor fi: supape, culbutori, tacheți, arbore/i cu came, chiulasa, pistoane. Nu se aplică aceleași daune colaterale la toți producătorii auto.
Acesta este cel mai rău scenariu care va provoca pagube importante motorului. Dacă mașina se oprește brusc, componentele afectate prin ruperea curelei vor fi: supape, culbutori, tacheți, arbore/i cu came, chiulasa, pistoane. Nu se aplică aceleași daune colaterale la toți producătorii auto.
Ulei ce se scurge
în zona mecanismului de distribuție
Pierderile de ulei în zona distribuției pot apărea în principal din îmbătrânirea/defectarea a trei componente: garniture capacului de arbore/i cu came, simeringul etanșare arbore cotit, simeringul de etanșare arbore/i cu came. În cazurile automobilelor foarte vechi pot aparea pierderi de ulei prin garnitura de chiulasă.
Pierderile de ulei în zona distribuției pot apărea în principal din îmbătrânirea/defectarea a trei componente: garniture capacului de arbore/i cu came, simeringul etanșare arbore cotit, simeringul de etanșare arbore/i cu came. În cazurile automobilelor foarte vechi pot aparea pierderi de ulei prin garnitura de chiulasă.
Pentru performanță,
durabilitate și fiabilitate alegeți kit-uri de distribuție de calitate, cum
sunt cele de la SKF. Cu ajutorul kit-ului curea de distribuție SKF aveți toate componentele
necesare pentru o reparație durabilă într-o singură cutie.
Sursa: Elena Botezatu, MarCom Coordinator/Business Support SKF
Romania
0 comentarii