Încă din primul an de
comercializare, Noul Duster se afirmă drept un veritabil succes în segmentul
SUV, atât în România, cât și pe piețele internaționale.
Vânzările Dacia pe piețele
externe au crescut cu 5,5%, ajungând la peste 646.000 unități.
Marca preferată a românilor
Atașamentul
românilor pentru marca lor națională a fost reconfirmat în 2018, an în care
Dacia a realizat cea mai bună performanță comercială din ultimul deceniu.
Cu o gamă
produs completă și cu o ofertă de servicii adaptate, Dacia a găsit astfel
mijloacele pentru a seduce un public tot mai sensibil la atuurile mărcii
naționale. Nu mai puțin de 54.593 de clienți români au optat pentru un vehicul
din gama constructorului de la Mioveni (cu 26,2% mai mulți față de anul
precedent).
Dacia a reușit
totodată să își majoreze cota de piață, ajungând la un procent de peste 30%*
din vânzările de vehicule noi din România, confirmând astfel pertinența ofertei
sale comerciale, adaptată unei categorii largi de clienți, atât în segmentul
persoanelor fizice cât și în cel al persoanelor juridice.
Toate modelele
gamei au înregistrat vânzări în creștere. În plus, fiecare model Dacia s-a
situat, și în 2018, în postura de lider în segmentul său de piață respectiv.
Noul Duster
s-a impus ca un adevărat motor de creștere al mărcii încă din primul an complet
de comercializare, depășind, cu 13.179 de unități vândute, cea mai bună
performanță atinsă vreodată în România de predecesorul său. Majoritatea
clienților au optat pentru versiunile cele mai accesorizate, varianta 4x4
reprezentând 77% din totalul vânzărilor.
La rândul său,
Logan berlină a încheiat anul 2018 cu 21.176 de unități vândute în România,
ceea ce echivalează cu aproape 39% din totalul vehiculelor Dacia livrate pe
piața internă. Atuurile sale, confirmate de-a lungul anilor, l-au impus și în
2018 în atenția clienților, inclusiv a celor care au ales să își achiziționeze
un vehicul nou prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto din
România (cunoscut sub numele Rabla).
*) estimare
Sandero a
rămas și în 2018 liderul segmentului B-Hatch din România, cu vânzări cifrate la
10.218 unități. Și în acest caz apetența clienților s-a orientat către vârful
de gamă. Astfel, 61% din livrări au vizat versiunea Stepway.
Rezultate bune
au fost înregistrate și de modelele Logan MCV (3.779 unități), Dokker (2.227
unități) și Lodgy (1.061 unități), care rămân lidere de piață în segmentele
respective.
Cu 700.798
unități vândute în total – în România, plus piețele internaționale (în creștere
cu 7% față de nivelul atins în anul precedent), Dacia a înregistrat în 2018 cea
mai bună performanță comercială din istoria sa. Marca românească și-a dublat
practic vânzările în decurs de numai șapte ani. Astfel, pragul de 350.000 de
unități a fost depășit în anul 2012, cel de 400.000 - în 2013, cel de 500.000 –
în 2014, iar cel de 600.000 - în 2017.
Una din cele
mai remarcabile performanțe a fost înregistrată în Europa, regiune unde Dacia a
comercializat în 2018 peste 511.000 de vehicule. Într-un context dificil,
marcat de o concurență acerbă, constructorul român a urcat astfel pe poziția a
14-a în clasamentul celor mai vândute mărci de pe Vechiul Continent, cu o cotă
de piață de 2,9%, în creștere cu 0,27 puncte procentuale față de anul
precedent.
Recorduri
istorice de vânzări au fost înregistrate în Franța, Italia, Spania, Polonia și
Belgia, în timp ce în Germania, Dacia a ajuns la un nivel apropiat de recordul
din 2009.
Demn de
reținut este și rezultatul din Maroc, unde au fost vândute aproape 50.000 de
vehicule.
Sursa: Dacia
Romania
0 comentarii