Noul BMW X5 in Romania
2018 este al doilea an consecutiv în care BMW stabileşte un record absolut de livrări pentru numărul de automobile, depăşind, cu două livrări, pentru prima dată pragul de 3000 unităţi. Cu un total de 2780 livrări, şi marca BMW reuşeşte un an-record, depăşind performanţa etalon din anul 2007 cu 43 de unităţi, cu un total 2780 de livrări. BMW Motorrad se află la al zecelea an consecutiv de creştere de două cifre, depăşind pentru prima dată pragul de 300 de unităţi cu un total de 367 motociclete noi pe piaţa din România. Dacă se exclude flota excepţională de 135 unităţi livrate către un singur client în 2017, MINI a încheiat într-un uşor trend crescător cu 222 modele noi.

„Am avut un an foarte bun. Sunt încântat că am putut obține cea mai bună performanță în istorie atât pentru BMW Group, cât şi pentru mărcile BMW şi BMW Motorrad. Am construit succesul cu o rețea puternică de parteneri dedicaţi. De asemenea, o mare mulțumire pentru echipa mea fantastică de la BMW Group România. Ştim că avem în faţă în continuare un drum lung atât în ceea ce priveşte performanţa de vânzări, cât şi calitatea serviciilor, dar aceasta este cea mai bună echipă pentru a face acest lucru. Mă uit cu încredere la anul 2019, aşteptăm din nou o creștere constantă. Avem o bază excelentă – un portofoliu de produse fără precedent şi evoluţia pozitivă a ultimilor ani.

Nu în ultimul rând, succesul nostru înseamnă că avem resursele necesare pentru investiții ulterioare. Nu vrem doar volume mai mari, ci și o calitate mai bună a serviciilor. Şi investim constant pentru clienţii noştri. Vă puteți aştepta la unele lansări importante în 2019 nu numai din perspectiva modelelor, dar şi a portofoliului de servicii”, a declarat Wolfgang Schulz, director general BMW Group România.

2018 a fost el mai bun an pentru marca BMW din istoriecu 2780 de livrări către clienţi. România are una din cele mai mari ponderi de modele BMW X din totalul de vânzări, cu o cotă de 57,6%. Având în vedere diversificarea familiei X şi lansarea BMW X2 în 2018 şi BMW X7 în 2019, este de aşteptat ca acest trend să se menţină. În contextul schimbării de generaţii pentru BMW X5, BMW X1 devine, în premieră, cel mai de succes SUV al mărcii în România, cu 402 unităţi livrate. Este urmat îndeaproape de alte modele BMW X - BMW X5 şi BMW X3, cu 383, respectiv 372 de livrări. Pentru 2019 este de aşteptat ca BMW să valorifice ofensiva de lansări începută anul precedent, care va continua susţinut şi în acest an, cu gama BMW X într-o poziţie centrală. De notat că, după ce au debutat la final de noiembrie 2018, noile BMW X5 şi BMW Seria 8 s-au bucurat de un interes excepţional în România. Până la jumătatea lunii ianuarie, în 60 de zile de la debut, BMW Seria 8 a ajuns la 12 clienţi şi este de aşteptat să domine segmentul sportivelor de lux. În acelaşi timp, BMW X5 are deja 69 de livrări şi peste 200 de comenzi.

Modelele cu tracţiune integrală continuă să fie foarte apreciate de publicul din România. 81% din automobilele BMW vândute în România sunt echipate cu un sistem de tracţiune integrală, 16% cu un sistem de tracţiune spate şi 3% cu un sistem de tracţiune faţă (disponibil pe modelele X1, X2 şi Seria 2 Active Tourer/ Gran Tourer).

În ceea ce priveşte sistemele de propulsie, dieselul rămâne dominant pe piaţa din România, într-o uşoară scădere faţă de anul trecut. 75,9% din automobilele livrate în 2018 sunt echipate cu motoare diesel, 17,1% dispun de propulsoare pe benzină, 5,3% sunt automobile electrice şi 1,7% sunt modele plug-in hybrid.

BMW i continuat creşterea, an de an, de la lansarea în România. În contextul unei pieţe tot mai disputate, BMW i3 rămâne cel mai de succes automobil electric din România, cu un total de 148 de exemplare livrate (inclusiv 3 modele cu sistem range extender), în creştere cu 31% faţă de anul precedent (2017: 113 unităţi). Deja sunt mai mult de 300 de modele BMW i3 în utilizare de către clienţi privaţi şi proiecte comerciale, inclusiv car-sharing sau shuttle, ceea ce arată că automobilul electric este relevant şi pe piaţa din România.

Gama de modele plug-in hybrid a cunoscut o uşoară scădere, în contextul în care o serie de modele nu au mai fost disponibile pentru vânzare, ca urmare a schimbului de generaţii (este vorba de BMW X5, Seria 3 şi Seria 7). În total, 44 modele BMW iPerformance (în scădere cu 10%, 2017: 49) au ajuns la clienţi. Cel mai de succes model în 2018 a fost BMW Seria 2 cu 18 unităţi, urmat de BMW Seria 5 cu 13 automobile şi X5 cu 7 livrări. O gamă extinsă de modele iPerformance este aşteptată pentru a doua parte a acestui an. Noua generaţie de modele plug-in hybrid BMW Seria 3, BMW Seria 7 şi BMW X5 vin cu autonomie electrică crescută semnificativ. Alături de poziţionarea de preţ atractivă - preţ comparativ cu versiuni similare diesel şi benzină -, este de aşteptat un interes crescut pentru acest tip de modele. În 2018 a fost a fost deja livrată o flotă de 10 modele plug-in hybrid cu o valoare de aproximativ 700.000 euro, care este folosită ca maşini de companie de către grupul de firme Teaha Management.

BMW M a cunoscut o ascensiune puternică. În medie, lunar au fost livrate 4 modele supersportive, cu un total de 48 livrări BMW M pentru 2018. Este, de asemenea, o performanţă-record pentru marcă. BMW M5 şi BMW M2 (care au beneficiat şi de versiunea Competition) au fost în topul opţiunilor clienţilor cu câte 14 unităţi. Chiar dacă este pe final de generaţie, BMW M4 rămâne un etalon absolut în clasă, cu 12 modele BMW M4 Coupé şi un model BMW M4 Cabriolet. Dintre acestea, se remarcă şi un exemplar BMW M4 CS livrat anul trecut.

MIN a beneficiat de o flotă-record pentru regiune, de 135 de automobile, în 2017 pentru a urca la un total de 323 de unităţi. Suplimentar, tranziţia la sistemul de testare WLTP a făcut ca o serie de modele pe benzină să nu fie disponibile pentru o perioadă mai mare de timp, inclusiv mai multe versiuni de înaltă performanţă John Cooper Works. În anul 2018, fără aportul unei flote similare şi în circumstanţe de piaţă dificile, marca britanică a ajuns la 222 de livrări. Cel mai de succes model rămâne MINI Hatch 3 uşi cu 73 de unităţi, urmat de MINI Countryman şi MINI Hatch 5 uşi cu 68, respectiv 52 de livrări. De remarcat şi MINI Cabriolet care a fost ales de 16 clienţi în 2018, ceea ce îl poziţionează ca unul din cele mai apreciate modele cabriolet din România.

BMW Motorrad continuă seria de creşteri anuale de două cifre, cu o performanţă remarcabilă, depăşind pentru prima dată 300 de motociclete livrate în România. Cu un total 367 unităţi, BMW Motorrad îşi păstrează poziţia de cea mai de succes motocicletă în segmentul de peste 500 cmc şi se extinde tot mai puternic în segmentul de motociclete sub 500 cmc. Cele mai reprezentative motociclete ale mărcii sunt BMW R 1200 GS şi R 1200 GS Adventure, fiecare ajungând la câte 70 de clienţi noi în 2018. Cu lansarea noii generaţii – R 1250 GS şi GS Adventure - este de aşteptat ca BMW Motorrad să îşi întărească şi mai mult poziţia în segmentul Adventure pe care BMW l-a creat. De notat este extinderea în segmentul motocicletelor sub 500 cmc, cu G 310 GS – 39 unităţi şi G 310 R – 15 unităţi. La polul opus se află livrarea celei mai sofisticate şi scumpe motociclete BMW Motorrad construite vreodată pentru clienţi: HP4 Race, o motocicletă de curse pregătită la standarde de Superbike, cu un preţ de listă de aproximativ 80.000 de euro.

BMW Group Romania se concentrează şi pe dezvoltarea unui program tot mai complex de servicii pentru clienţii săi. BMW Financial Services România are deja o tradiţie în lansarea şi promovarea de pachete de finanţare inovative, aşa cum sunt BMW şi MINI Select sau BMW 3asy Ride pentru BMW Motorrad. Alături de acestea, BMW Group România lucrează la dezvoltarea unor servicii care să îmbunătăţească experienţa clienţilor în reprezentanţele mărcii. BMW Genius, personalul pregătit pentru prezentarea tehnologiilor mărcii, sau formularul de servicii on-line gratuite. care include comanda de manuale de utilizare sau verificarea automobilului cu privire la acţiuni de rechemare în service. BMW Group România intenţionează să continue programul de servicii prin soluţii simple, inovatoare, care să ofere beneficii importante clienţilor.

BMW Group Romania a continuat ritmul de investiţii în reţeaua de reprezentanţi. Ultima inaugurare a fost în noiembrie 2018, cu MINI Auto Cobălcescu Bucureşti, al doilea centru al mărcii în România. În acest moment, reţeaua BMW Group România include 14 centre complete BMW (showroom şi atelier de reparaţii), 8 service-uri BMW, 2 centre complete MINI, 6 service-uri MINI şi 3 showroom-uri BMW Motorrad.

BMW Group s-a remarcat în 2018 printr-o serie de evenimente speciale. Urmând o direcţie globală de tradiţie, compania şi reţeaua de dealeri s-au implicat într-o serie de evenimente culturale, aşa cum este Festivalul Internaţional de Muzică SoNoRo, care a fost gazda specială a lansării noului BMW Seria 8. Un alt punct important în agenda de evenimente BMW care se va regăsi şi în 2019 este Concursul de Eleganţă de la Sinaia, un proiect dedicat pasiunii şi poveştilor din lumea automobilului. Pentru că experienţa de a conduce rămâne elementul definitoriu al mărcilor BMW şi MINI, clienţii interesaţi au avut acces la o serie de evenimente de condus dedicate modelelor BMW X, MINI şi modelor tunate cu accesorii originale BMW M Performance. Aceste evenimente sunt o constantă importantă în calendarul BMW Group în România şi vor fi prezente şi în acest an.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii