2018
este al doilea an consecutiv în care BMW stabileşte un record absolut de
livrări pentru numărul de automobile, depăşind, cu două livrări, pentru prima
dată pragul de 3000 unităţi. Cu un total de 2780 livrări, şi marca BMW reuşeşte
un an-record, depăşind performanţa etalon din anul 2007 cu 43 de unităţi, cu un
total 2780 de livrări. BMW Motorrad se află la al zecelea an consecutiv de
creştere de două cifre, depăşind pentru prima dată pragul de 300 de unităţi cu
un total de 367 motociclete noi pe piaţa din România. Dacă se exclude flota
excepţională de 135 unităţi livrate către un singur client în 2017, MINI a
încheiat într-un uşor trend crescător cu 222 modele noi.
„Am avut un an foarte bun. Sunt încântat că am putut
obține cea mai bună performanță în istorie atât pentru BMW Group, cât şi pentru
mărcile BMW şi BMW Motorrad. Am construit succesul cu o rețea puternică de
parteneri dedicaţi. De asemenea, o mare mulțumire pentru echipa mea fantastică
de la BMW Group România. Ştim că avem în faţă în continuare un drum lung atât
în ceea ce priveşte performanţa de vânzări, cât şi calitatea serviciilor, dar
aceasta este cea mai bună echipă pentru a face acest lucru. Mă uit cu încredere
la anul 2019, aşteptăm din nou o creștere constantă. Avem o bază excelentă – un
portofoliu de produse fără precedent şi evoluţia pozitivă a ultimilor ani.
Nu în ultimul rând, succesul nostru înseamnă că avem
resursele necesare pentru investiții ulterioare. Nu vrem doar volume mai mari,
ci și o calitate mai bună a serviciilor. Şi investim constant pentru clienţii
noştri. Vă puteți aştepta la unele lansări importante în 2019 nu numai din
perspectiva modelelor, dar şi a portofoliului de servicii”, a declarat Wolfgang
Schulz, director general BMW Group România.
2018 a fost el mai bun an pentru marca BMW din
istorie, cu 2780 de livrări către clienţi. România are una din cele
mai mari ponderi de modele BMW X din totalul de vânzări, cu o cotă de 57,6%.
Având în vedere diversificarea familiei X şi lansarea BMW X2 în 2018 şi BMW X7
în 2019, este de aşteptat ca acest trend să se menţină. În contextul schimbării
de generaţii pentru BMW X5, BMW X1 devine, în premieră, cel
mai de succes SUV al mărcii în România, cu 402 unităţi livrate. Este urmat
îndeaproape de alte modele BMW X - BMW X5 şi BMW X3, cu 383, respectiv 372 de
livrări. Pentru 2019 este de aşteptat ca BMW să valorifice ofensiva de lansări
începută anul precedent, care va continua susţinut şi în acest an, cu gama BMW
X într-o poziţie centrală. De notat că, după ce au debutat la final de
noiembrie 2018, noile BMW X5 şi BMW Seria 8 s-au bucurat de un interes
excepţional în România. Până la jumătatea lunii ianuarie, în 60 de zile de la
debut, BMW Seria 8 a ajuns la 12 clienţi şi este de aşteptat să domine
segmentul sportivelor de lux. În acelaşi timp, BMW X5 are deja 69 de livrări şi
peste 200 de comenzi.
Modelele cu tracţiune integrală continuă să fie foarte
apreciate de publicul din România. 81% din automobilele BMW vândute în
România sunt echipate cu un sistem de tracţiune integrală, 16% cu un sistem
de tracţiune spate şi 3% cu un sistem de tracţiune faţă (disponibil pe modelele
X1, X2 şi Seria 2 Active Tourer/ Gran Tourer).
În ceea ce priveşte sistemele de propulsie, dieselul
rămâne dominant pe piaţa din România, într-o uşoară scădere faţă de anul trecut. 75,9%
din automobilele livrate în 2018 sunt echipate cu motoare diesel, 17,1%
dispun de propulsoare pe benzină, 5,3% sunt automobile electrice şi 1,7% sunt
modele plug-in hybrid.
BMW i continuat creşterea, an de an, de la lansarea în
România. În contextul unei pieţe tot mai disputate, BMW i3 rămâne
cel mai de succes automobil electric din România, cu un total de 148 de
exemplare livrate (inclusiv 3 modele cu sistem range extender), în creştere cu
31% faţă de anul precedent (2017: 113 unităţi). Deja sunt mai mult de 300 de
modele BMW i3 în utilizare de către clienţi privaţi şi proiecte comerciale,
inclusiv car-sharing sau shuttle, ceea ce arată că automobilul electric este
relevant şi pe piaţa din România.
Gama de modele plug-in hybrid a cunoscut o uşoară scădere,
în contextul în care o serie de modele nu au mai fost disponibile pentru
vânzare, ca urmare a schimbului de generaţii (este vorba de BMW X5, Seria 3 şi
Seria 7). În total, 44 modele BMW iPerformance (în scădere cu 10%,
2017: 49) au ajuns la clienţi. Cel mai de succes model în 2018 a fost BMW Seria
2 cu 18 unităţi, urmat de BMW Seria 5 cu 13 automobile şi X5 cu 7 livrări. O
gamă extinsă de modele iPerformance este aşteptată pentru a doua parte a
acestui an. Noua generaţie de modele plug-in hybrid BMW Seria 3, BMW Seria 7 şi
BMW X5 vin cu autonomie electrică crescută semnificativ. Alături de
poziţionarea de preţ atractivă - preţ comparativ cu versiuni similare diesel şi
benzină -, este de aşteptat un interes crescut pentru acest tip de modele. În
2018 a fost a fost deja livrată o flotă de 10 modele plug-in hybrid cu o
valoare de aproximativ 700.000 euro, care este folosită ca maşini de companie
de către grupul de firme Teaha Management.
BMW M a cunoscut o ascensiune puternică. În medie, lunar
au fost livrate 4 modele supersportive, cu un total de 48 livrări BMW M
pentru 2018. Este, de asemenea, o performanţă-record pentru marcă. BMW
M5 şi BMW M2 (care au beneficiat şi de versiunea Competition) au fost în topul
opţiunilor clienţilor cu câte 14 unităţi. Chiar dacă este pe final de
generaţie, BMW M4 rămâne un etalon absolut în clasă, cu 12 modele BMW M4 Coupé
şi un model BMW M4 Cabriolet. Dintre acestea, se remarcă şi un exemplar BMW M4
CS livrat anul trecut.
MIN a beneficiat de o flotă-record pentru regiune, de
135 de automobile, în 2017 pentru a urca la un total de 323 de unităţi.
Suplimentar, tranziţia la sistemul de testare WLTP a făcut ca o serie de modele
pe benzină să nu fie disponibile pentru o perioadă mai mare de timp, inclusiv
mai multe versiuni de înaltă performanţă John Cooper Works. În anul 2018, fără
aportul unei flote similare şi în circumstanţe de piaţă dificile, marca
britanică a ajuns la 222 de livrări. Cel mai de succes model rămâne
MINI Hatch 3 uşi cu 73 de unităţi, urmat de MINI Countryman şi MINI Hatch 5 uşi
cu 68, respectiv 52 de livrări. De remarcat şi MINI Cabriolet care a fost ales
de 16 clienţi în 2018, ceea ce îl poziţionează ca unul din cele mai apreciate
modele cabriolet din România.
BMW Motorrad continuă seria de creşteri anuale de două cifre, cu
o performanţă remarcabilă, depăşind pentru prima dată 300 de motociclete
livrate în România. Cu un total 367 unităţi, BMW Motorrad îşi păstrează poziţia
de cea mai de succes motocicletă în segmentul de peste 500 cmc şi se extinde
tot mai puternic în segmentul de motociclete sub 500 cmc. Cele mai
reprezentative motociclete ale mărcii sunt BMW R 1200 GS şi R 1200 GS
Adventure, fiecare ajungând la câte 70 de clienţi noi în 2018. Cu lansarea noii
generaţii – R 1250 GS şi GS Adventure - este de aşteptat ca BMW Motorrad să îşi
întărească şi mai mult poziţia în segmentul Adventure pe care BMW l-a creat. De
notat este extinderea în segmentul motocicletelor sub 500 cmc, cu G 310 GS – 39
unităţi şi G 310 R – 15 unităţi. La polul opus se află livrarea celei mai
sofisticate şi scumpe motociclete BMW Motorrad construite vreodată pentru
clienţi: HP4 Race, o motocicletă de curse pregătită la standarde de Superbike,
cu un preţ de listă de aproximativ 80.000 de euro.
BMW Group Romania se concentrează şi pe dezvoltarea unui
program tot mai complex de servicii pentru clienţii săi. BMW
Financial Services România are deja o tradiţie în lansarea şi promovarea de
pachete de finanţare inovative, aşa cum sunt BMW şi MINI Select sau BMW 3asy
Ride pentru BMW Motorrad. Alături de acestea, BMW Group România lucrează la
dezvoltarea unor servicii care să îmbunătăţească experienţa clienţilor în
reprezentanţele mărcii. BMW Genius, personalul pregătit pentru prezentarea
tehnologiilor mărcii, sau formularul de servicii on-line gratuite. care include
comanda de manuale de utilizare sau verificarea automobilului cu privire la
acţiuni de rechemare în service. BMW Group România intenţionează să continue
programul de servicii prin soluţii simple, inovatoare, care să ofere beneficii importante
clienţilor.
BMW Group Romania a continuat ritmul de investiţii în
reţeaua de reprezentanţi. Ultima inaugurare a fost în noiembrie 2018, cu MINI
Auto Cobălcescu Bucureşti, al doilea centru al mărcii în România. În acest
moment, reţeaua BMW Group România include 14 centre complete
BMW (showroom şi atelier de reparaţii), 8 service-uri BMW, 2 centre complete
MINI, 6 service-uri MINI şi 3 showroom-uri BMW Motorrad.
BMW Group s-a remarcat în 2018 printr-o serie de evenimente speciale.
Urmând o direcţie globală de tradiţie, compania şi reţeaua de dealeri s-au
implicat într-o serie de evenimente culturale, aşa cum este Festivalul
Internaţional de Muzică SoNoRo, care a fost gazda specială a lansării
noului BMW Seria 8. Un alt punct important în agenda de evenimente BMW care se
va regăsi şi în 2019 este Concursul de Eleganţă de la Sinaia, un
proiect dedicat pasiunii şi poveştilor din lumea automobilului. Pentru că
experienţa de a conduce rămâne elementul definitoriu al mărcilor BMW şi MINI,
clienţii interesaţi au avut acces la o serie de evenimente de condus dedicate
modelelor BMW X, MINI şi modelor tunate cu accesorii originale BMW M
Performance. Aceste evenimente sunt o constantă importantă în calendarul BMW
Group în România şi vor fi prezente şi în acest an.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii