Coupé cu linii dinamice, având la bază platforma modulară
electrică Modular Electric Drive Kit (MEB).
Producătorul auto ceh investeşte două miliarde de euro în sistemele
alternative de propulsie şi în serviciile noi de
mobilitate.
Producătorul
ceh de automobile îşi va prezenta următorul pas spre mobilitatea electrică, la
salonul Auto de la Geneva (5-17 martie). Este vorba de conceptcar-ul ŠKODA
VISION iV. Publicând două schiţe de design, ŠKODA incită interesul publicului
faţă de primul său model construit pe baza platformei modulare electrice
Modular Electric Drive Kit (MEB). Modelul crossover coupé cu patru uşi este
marcat de linii sportive şi emoţionale. Oliver Stefani, Directorul ŠKODA
Design, explică pe ŠKODA Storyboard care sunt trăsăturile de design ale
prototipului VISION iV care vor defini viitoarele automobile electrice ŠKODA.
ŠKODA VISION iV îmbină caroseria cu alură atletică
tensionată, cu jantele de 22 de inchi optimizate din punct de vedere
aerodinamic şi aripile evazate, precum şi cu linia de coupe a plafonului.
Aşa-numita linie Tornado leagă partea din faţă a maşinii cu cea din spate,
accentuând suprafeţele clare ale uşilor
lipsite de mânere. Camerele video, care amintesc ca design de
aripioarele de rechin, înlocuiesc oglinzile exterioare tradiţionale.
Designul frontal este o reinterpretare a grilei
ŠKODA caracteristice, cu lamele verticale fine şi structuri ce imită sticla de
cristal. Bandoul luminos orizontal din partea superioară a grilei radiatorului
şi prizele de aer deosebit de mari din masca frontală accentuează alura
sportivă a maşinii. Partea posterioară emană forţă. Aici se remarcă în mod
deosebit eleronul şi blocurile optice cu LED, amintind, de asemenea, de
structura cristalului. Astfel ŠKODA redefineşte acum forma specifică a literei
C, care se poate observa în blocurile optice posterioare ale tuturor modelelor
sale şi accentuează lăţimea automobilului, în combinaţie cu bandoul luminos de
deasupra difuzorului din spate. Un alt element care atrage în mod special
atenţia în spate este emblema ŠKODA. Literele sunt iluminate cu roşu.
Anul 2019 marchează intrarea mărcii ŠKODA în epoca
mobilităţii electrice. La 124 de ani de la înfiinţarea companiei, producătorul
ceh de automobile lansează SUPERB PHEV cu sistem de propulsie hibridă plug-in,
precum şi o versiune pur electrică a modelului CITIGO. În 2020 vor urma primele
modele de serie bazate pe platforma MEB. În următorii patru ani, ŠKODA
investeşte circa două miliarde de euro în sisteme alternative de propulsie şi
în servicii noi de mobilitate. Astfel, până la finele anului 2022, marca va
lansa peste zece modele electrificate.
Sursa:
Patricia Zegreanu, Marketing & Communication Manager Škoda
0 comentarii