Componente pompa apa
Pompa de apă reprezintă inima sistemului de răcire al autovehiculelor. SKF oferă clienților săi una dintre cele mai robuste și performante game de pompe de apă de pe piață. Pe lângă faptul că oferă una dintre cele mai variate game de pompe, SKF îmbunătățește în mod constant componentele tehnice din portofoliul de pompe pentru a răspunde nevoilor în schimbare ale pieței și a reflecta procesul de dezvoltare tehnologică.

Tipul de corp al pompei de apă, soluția de etanșare, materialul din care este realizat rotorul și capacitatea portantă a rulmenților arborelui rotorului trebuie să fie adaptați conform unor parametri de performanță specifici motorului în cauză. Aceasta va asigura curgerea perfectă a lichidului de răcire astfel încât componentele să reziste mai mult în timp și motorul să funcționeze mai fluent.

Înțelegerea etanșării dinamice a pompei de apă.
Etanșarea dinamică separă ”zona umedă” a pompei de apă de cea uscată. Este important să înțelegem că pentru o funcționare corectă, etanșarea are nevoie de un lichid de răcire adecvat și curat. Mizeria sau alte particule mici îl pot afecta și pot reduce drastic durata de viața a pompei de apă.

În timpul funționării normale, etanșarea poate pierde uneori cantități foarte mici de lichid din cauza evaporării. Din acest motiv unele pompe sunt echipate cu rezervoare pentru evaporare, pentru a putea colecta acest lichid. Este absolut normal ca etanșarea unei pompe de apă nou montată să prezinte unele pierderi ușoare la nivelul orificiului de drenaj. Aceste pierderi ușoare ar trebui să înceteze complet după câteva minute de funcționare sau dupa câțiva kilometri parcurși. Orice alte pierderi de lichid trebuie considerate problematice și sunt cauzate cel mai probabil de lichidul de răcire impropriu sau contaminat.

Etanșările dinamice SKF pe bază de carbură de siliciu (SiC)
Pentru motoarele cunoscute a fi problematice, pompele noastre includ cea mai nouă tehnologie pe bază de carbură de siliciu pentru a asigura o protecție optimă împotriva contaminanților și rezistență la temperaturi ridicate. Etanșările SiC, în comparație cu cele clasice, sunt mai puțin sensibile la contaminanți, funcționare uscata și la șoc termic. Pentru a proteja aceste etanșări de contaminare nedorită, nu folosiți pastă de etanșare la pompele care includ o garnitură sau un O-ring. Pompele de apă SKF care includ etanșări dinamice SiC acoperă cele mai uzuale aplicații europene, sunt fabricate în Europa și sunt testate complet după fabricație.

Sursa: Elena Botezatu, MarCom Coordinator /Business Support SKF Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii