ŠKODA şi-a
revizuit nava-amiral a flotei şi introduce acum, de asemenea, o versiune
hibridă plug-in: SUPERB iV.
Premiera
modelului CITIGOe iV înseamnă pentru producătorul de automobile
din Cehia lansarea primului său model pur electric pentru producţia de serie.
Prezentarea celor
două modele iV marchează intrarea mărcii ŠKODA în era mobilităţii electrice.
Fiind de mulţi
ani sponsorul principal al Campionatul Mondial de Hochei IIHF, ŠKODA foloseşte
pentru prima dată evenimentul sportiv de la Bratislava ca decor pentru a lansa
în premieră un produs.
Cortina
s-a ridicat pentru ŠKODA la ediţia din acest an a Campionatului Mondial de
Hochei IIHF. În ziua semifinalelor, în capitala Slovaciei, Bratislava,
producătorul auto ceh îşi prezintă primele modele electrificate pentru
producţia de serie, dar şi facelift-ul navei-amiral a flotei sale de modele,
SUPERB. SUPERB iV şi CITIGOe iV marchează intrarea mărcii ŠKODA
în era mobilităţii electrice. Fiind de mulţi ani sponsorul principal al
Campionatul Mondial de Hochei IIHF, ŠKODA foloseşte pentru prima dată
evenimentul sportiv de la Bratislava ca decor pentru o lansare de produs
Preşedintele ŠKODA AUTO, Bernhard Maier, a declarat:
„Azi, ŠKODA intră în era mobilităţii electrice. Este un moment foarte special
pentru compania noastră, care anul viitor va sărbători 125 de ani de existenţă.
La start s-au poziţionat două modele: primul nostru model pur electric, CITIGOe iV,
cel care reprezintă cel dintâi pas al mărcii în era mobilităţii electrice şi
SUPERB iV, primul model hibrid plug-in al mărcii. De asemenea, prezentăm acum
noua ediţie a navei noastră amiral, SUPERB, care acum beneficiază de un design
şi mai rafinat şi de noi tehnologii.”
ŠKODA îmbină acum pentru întâia dată un eveniment sportiv
sponsorizat cu prezentarea unui automobil. Astfel, compania îşi subliniază
parteneriatul de lungă durată cu Campionatul Mondial de Hochei.
Fiind sponsorul principal al Campionatul Mondial de
Hochei de 27 de ani, marca deţine recordul în privinţa celei mai îndelungate
sponsorizări din istoria campionatelor mondiale sportive. În calitatea sa de
sport dinamic, fascinant şi pragmatic, hocheiul pe gheață se potriveşte perfect
producătorului auto ceh şi reprezintă, alături de ciclism, pilonul principal al
strategiei de sponsorizare a mărcii ŠKODA. De fapt, marca a fost încă din 1992
partenerul auto oficial al rundelor finalei Campionatului Mondial, care au avut
loc în Praga şi Bratislava. Iar din 1993, producătorul de automobile este
sponsorul principal şi partenerul auto al Campionatul Mondial de Hochei IIHF. Bratislava
este acum locul perfect pentru prima premieră mondială pe scena internaţională
a campionatului, dar şi pentru premiera noii ŠKODA CITIGOe iV.
Producţia modelului pur electric va începe anul acesta chiar acolo, în
Bratislava.
Christian Strube, membru al Consiliului de Administraţie
ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică a spus: „Intrarea în era
mobilităţii electrice este un pas foarte important pentru ŠKODA. Hibridul
plug-in SUPERB iV plug‑in şi CITIGOe iV reprezintă abia
începutul. Primul model pur electric al mărcii ŠKODA ce va fi construit pe baza
platformei modulare electrice MEB va urma curând, în anul 2020.”
ŠKODA SUPERB iV cu o putere totală de 160 kW (218
CP)
La fel ca toate variantele modelului SUPERB, şi ŠKODA SUPERB iV
va fi produs la fabrica din Kvasiny, Republica Cehă. SUPERB iV este prima ŠKODA
cu propulsie hibridă plug-in. SUPERB iV este pus în mişcare de un motor
1,4 TSI pe benzină. Acesta generează 115 kW (156 CP) şi este acompaniat
de un motor electric de 85 kW. Puterea maximă totală este astfel de 160 kW
(218 CP), ceea ce permite sustenabilitate, dar totodată dinamism şi agilitate.
Astfel, ŠKODA SUPERB iV îndeplineşte cerinţele normei de poluare
Euro 6d‑TEMP. Emisiile de CO2 ale maşinii se situează sub
40 g/km. Bateria de 13 kW permite o autonomie pur electrică, deci cu
emisii zero, de 55 km conform ciclului WLTP şi poate fi încărcată de la o
priză casnică standard, de la un dispozitiv de tip wallbox sau când se află în
mişcare cu ajutorul motorului pe benzină şi al funcţiei de recuperare a
energiei de frânare. În combinaţie cu motorul pe benzină, autonomia este de
850 km. De asemenea, SUPERB iV este echipat cu ultima generație de sisteme
de infotainment.
Familia SUPERB: design şi mai rafinat şi spaţiu extrem de
generos în cotidian
ŠKODA a actualizat modelul SUPERB cu un facelift. Acesta
impresionează cel mai mult cu noile tehnologii şi cu un interior şi mai
sofisticat. Farurile Matrix full-LED sunt o premieră pentru un model ŠKODA din
producţia de serie. Acum sunt lansate şi mai multe sisteme de asistenţă, precum
tempomatul predictiv. De asemenea, SUPERB oferă Side Assist care funcţionează
acum pe o distanţă de 70 m. Suplimentar faţă de versiunea hibridă plug-in,
SUPERB este oferit şi cu trei motoare diesel şi trei motoare pe benzină,
acestea având puteri între 88 kW (120 CP) şi 200 kW
(272 CP).
Designul elegant şi dinamic a fost rafinat sistematic,
având acum o grilă remodelată la radiator şi decor cromat între farurile LED.
Iar datorită noii bare frontale, SUPERB a crescut în lungime cu 8 mm, la
4.869 mm, iar versiunea COMBI cu 6 mm, la 4.862 mm.
Ampatamentul, lăţimea şi înălţimea au rămas neschimbate. La interior, accente
proaspete sunt conferite de detaliile cromate, noile modele de tapiţerie şi cusăturile
contrastante. Cu un interior extrem de generos şi cu un volum al portbagajului
de 625 l în versiunea ŠKODA SUPERB şi 660 l la ŠKODA SUPERB COMBI,
modelul continuă să redefinească standardele în segment.
CITIGOe iV marchează intrarea ŠKODA în
epoca electrică
ŠKODA CITIGOe iV este primul model
pur electric al producătorului ceh. La o lungime de 3.597 mm, compacta
urbană cu zero emisii este perfectă în oraş. Motorul său electric generează
61 kW, iar bateria litiu-ion permite o autonomie electrică de 265 km,
conform ciclului WLTP. Când se termină energia din baterie, aceasta poate fi
încărcată la 80% într-o oră de la un sistem de încărcare rapidă în curent
continuu de 40 kW, folosind un cablu de încărcare CCS (Combinedchargingsystem -
Sistem combinat de încărcare).
* Toate valorile menţionate sunt încă provizorii şi ar
putea fi eventual revizuite.
Sursa: Patricia Zegreanu, Marketing &Communication Manager Škoda
0 comentarii