Un automobil sport cu patru uşi este adăugat noii game
BMW Seria 8. Cu conceptul său independent de caroserie, plus trenul de rulare
şi tehnologia şasiului concepute special pentru a genera calităţi dinamice
superioare, noul BMW Seria 8 Gran Coupé întruchipează un fler sportiv unic în
segmentul de lux. Alăturându-se BMW Seria 8 Coupé şi BMW Seria 8 Cabriolet ca
cel de-al treilea model din gama Seria 8, Gran Coupé are propriul său caracter,
combinând performanţele deosebite, designul modelat cu dinamism şi eleganţă şi
un spaţiu semnificativ mărit pentru pasagerii din spate.
Noul BMW Seria 8 Gran Coupé este singurul model din
segmentul său ce este derivat direct dintr-un automobil sport cu două uşi.
Potenţialul dinamic rezultat, dar şi ampatamentul mai lung şi reglajul şasiului
specific modelului creează un echilibru între performanţe sportive şi confortul
călătoriei. Toate acestea înseamnă că Seria 8 Gran Coupé are calităţi excelente
pentru utilizare cotidiană, dar şi capacitate de a parcurge distanţe lungi. De
la lansare sunt disponibile patru variante de model. BMW M850i xDrive Gran
Coupé este propulsat de un motor V8 pe benzină, care furnizează 390 kW/530 CP.
Propulsorul diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, BMW 840d xDrive Gran Coupé,
oferă 235 kW/320 CP şi subliniază calităţile modelului cu patru uşi ca
automobil pentru distanţe lungi. Iar BMW 840i Gran Coupé şi BMW 840i xDrive
Gran Coupé se bucură de serviciile unui motor pe benzină, cu şase cilindri
dispuşi în linie şi capabil să urce în turaţii, cu o putere maximă de 250
kW/340 CP.
Premiera mondială a BMW Seria 8 Gran Coupé va fi unul din
punctele de atracţie ale ediţiei inaugurale a evenimentului BMW Group #NEXTGen
de la München. Lansarea pe piaţa mondială a noului automobil va începe câteva
luni mai târziu, în septembrie 2019, inclusiv în România.
Design exterior: exclusivitate sportivă, atracţie
individuală
Combinaţia de linii trasate cu precizie şi suprafeţe vaste care se derulează precum un model prin noul limbaj de design al mărcii BMW ajută interiorul noului BMW Seria 8 Gran Coupé să realizeze un echilibru unic între dinamism şi eleganţă. Conceptul de coupé cu patru uşi a fost translatat într-o caroserie cu proporţii speciale. Modelul cu patru uşi are un ampatament de 3.023 milimetri - o creştere de 201 mm faţă de BMW Seria 8 Coupé - măsoară 5.082 milimetri în lungime (+231 mm), 1.932 milimetri în lăţime (+30 mm) şi 1.407 milimetri în înălţime (+61 mm). Secţiunea frontală a Gran Coupé-ului este identică cu designul Seria 8 Coupé până la punctul unde încep montanţii A. Farurile LED adaptive sunt disponibile standard. Opţionale, farurile BMW Laserlight cu fază selectivă produc o rază de acţiune a fazei lungi de aproximativ 600 de metri.
Combinaţia de linii trasate cu precizie şi suprafeţe vaste care se derulează precum un model prin noul limbaj de design al mărcii BMW ajută interiorul noului BMW Seria 8 Gran Coupé să realizeze un echilibru unic între dinamism şi eleganţă. Conceptul de coupé cu patru uşi a fost translatat într-o caroserie cu proporţii speciale. Modelul cu patru uşi are un ampatament de 3.023 milimetri - o creştere de 201 mm faţă de BMW Seria 8 Coupé - măsoară 5.082 milimetri în lungime (+231 mm), 1.932 milimetri în lăţime (+30 mm) şi 1.407 milimetri în înălţime (+61 mm). Secţiunea frontală a Gran Coupé-ului este identică cu designul Seria 8 Coupé până la punctul unde încep montanţii A. Farurile LED adaptive sunt disponibile standard. Opţionale, farurile BMW Laserlight cu fază selectivă produc o rază de acţiune a fazei lungi de aproximativ 600 de metri.
Pe lângă proporţiile sale distinctive, designul lateral
şi al părţii spate ale noului BMW Seria 8 Gran Coupé se distinge clar de cel al
celorlalte versiuni Seria 8. Întrucât cadrul parbrizului este mai vertical, şi
linia acoperişului este mai înaltă, ceea ce se traduce prin spaţiu pentru cap
suplimentar atât în faţă, cât şi în spate. Linia acoperişului se contopeşte cu
spatele printr-o oscilaţie graţioasă, prin intermediul unei tranziţii sub formă
de aripă în vecinătatea montanţilor C care accentuează silueta alungită.
Montanţii C sunt prelucraţi manual în zona lunetei, după livrarea din presă,
pentru a asigura o linie complexă. Totodată, luneta urmează o linie ceva mai
abruptă pentru a permite o deschidere mai largă a portbagajului.
O linie de caracter suplimentară accentuează eleganţa
caroseriei, iar suprafeţele puternic evazate integrează umerii pronunţaţi
pentru un efect general, cu ecartamentul spate mai mare, pentru o prezenţă de
forţă. Grafica geamurilor laterale se concluzionează în spate printr-un alt
indiciu de design BMW distinctiv. La noul BMW Seria 8 Gran Coupé, curba
Hofmeister are o formă verticală mai pronunţată, accentuând suplimentar
robusteţea acestei zone a caroseriei.
Pasajele puternic evazate ale roţilor şi ecartamentul lat
joacă şi ele un rol definitoriu în forma părţii spate. Liniile orizontale şi
contururile sculptate ale suprafeţelor oferă spatelui un aspect lat, dar
simplu. Blocurile optice subţiri, integrale LED, se extind mult în flancuri.
Iar ţevile de eşapament duble, cu contur trapezoidal, sunt poziţionate de
fiecare parte a secţiunii inferioare a şorţului spate.
Interior: armonie perfectă de dinamism şi lux
Stilul distinctiv al noului BMW Seria 8 Gran Coupé este exprimat şi prin designul interior. Atât în faţă, cât şi în spate, experienţa condusului este definită de o simbioză perfectă de dinamism şi lux. Plusul de lungime a ampatamentului şi deschiderea generoasă a uşilor oferă pasagerilor din spate un spaţiu pentru picioare fără precedent pentru un coupé BMW - aceştia beneficiază de un acces mai uşor ca niciodată. Cei de pe locurile din spate beneficiază şi de un spaţiu la nivelul umerilor şi al capului substanţial mai mare decât la versiunea cu două uşi a noului BMW Seria 8, astfel că al doilea rând de locuri este şi mai confortabil în timpul călătoriei.
Stilul distinctiv al noului BMW Seria 8 Gran Coupé este exprimat şi prin designul interior. Atât în faţă, cât şi în spate, experienţa condusului este definită de o simbioză perfectă de dinamism şi lux. Plusul de lungime a ampatamentului şi deschiderea generoasă a uşilor oferă pasagerilor din spate un spaţiu pentru picioare fără precedent pentru un coupé BMW - aceştia beneficiază de un acces mai uşor ca niciodată. Cei de pe locurile din spate beneficiază şi de un spaţiu la nivelul umerilor şi al capului substanţial mai mare decât la versiunea cu două uşi a noului BMW Seria 8, astfel că al doilea rând de locuri este şi mai confortabil în timpul călătoriei.
Disponibil opţional, acoperişul panoramic de sticlă oferă
interiorului noului BMW Seria 8 Gran Coupé un sentiment excepţional de
luminozitate. Este foarte generos ca lăţime, iar zona vitrată măsoară
aproximativ 1,5 metri pătraţi. Rezultatul este un acoperiş de sticlă ce se
extinde neîntrerupt de la parbriz la lunetă.
Sistemul de climatizare cu control automat pe patru zone
şi parasolarele electrice pentru geamurile laterale spate şi lunetă sunt
disponibile exclusiv pentru varianta cu patru uşi din portofoliul BMW Seria 8.
Ambianţă de automobil sport pentru toate locurile
Lumina ambientală disponibilă standard la noul BMW Seria 8 Gran Coupé accentuează liniile orientate spre înainte din interiorul automobilului pentru un efect dramatic. Specificaţia standard a noului BMW Seria 8 Gran Coupé include şi un panoul de instrumente şi umeri ai uşilor tapiţaţi integral cu piele, scaune sport operare electric cu tetiere integrate stilistic în spătarele scaunelor şi decoraţiuni cu piele Vernasca. Scaunele multifuncţionale, disponibile standard la BMW M850i xDrive Gran Coupé, sunt tapiţate cu piele Merino cu detalii extinse. O altă opţiune disponibilă pentru BMW M850i xDrive Gran Coupé şi la automobilele cu pachetul M Sport o reprezintă noile scaune M Sport cu design tip scoică distinctiv.
Lumina ambientală disponibilă standard la noul BMW Seria 8 Gran Coupé accentuează liniile orientate spre înainte din interiorul automobilului pentru un efect dramatic. Specificaţia standard a noului BMW Seria 8 Gran Coupé include şi un panoul de instrumente şi umeri ai uşilor tapiţaţi integral cu piele, scaune sport operare electric cu tetiere integrate stilistic în spătarele scaunelor şi decoraţiuni cu piele Vernasca. Scaunele multifuncţionale, disponibile standard la BMW M850i xDrive Gran Coupé, sunt tapiţate cu piele Merino cu detalii extinse. O altă opţiune disponibilă pentru BMW M850i xDrive Gran Coupé şi la automobilele cu pachetul M Sport o reprezintă noile scaune M Sport cu design tip scoică distinctiv.
Consola centrală extinsă este exclusivă la noul model BMW
Seria 8 Gran Coupé, aşa cum este şi unitatea din spate ce dispune de scaunele
exterioare configurate ca locuri individuale. Contururile şi modelele
cusăturilor de la scaunele spate preiau designul scaunelelor sport din faţă. De
asemenea, scaunele spate oferă suport lateral excelent şi tetiere integrate,
ceea ce permite pasagerilor să împărtăşească sentimentul veritabil de automobil
sport. Un al treilea loc în spate, pentru a fi utilizat în călătoriile scurte,
ceea ce face ca noul BMW Seria 8 Gran Coupé să fie un automobil cu 4+1 locuri.
Aranjamentul portbagajului poate fi variat cu cea mai
mare uşurinţă datorită divizării/rabatării spătarului banchetei în raport
40:20:40, ale cărui secţiuni individuale pot fi pliate din portbagaj cu
ajutorul unei manete. Cu o capacitate de 440 de litri, portbagajul este
suficient de mare pentru a putea depozita trei saci de golf.
Aerodinamică optimizată, masă minimizată
Proprietăţile aerodinamice ale noului BMW Seria 8 Gran Coupé au fost perfecţionate prin dotări care includ şasiul inferior etanşeizat aproape complet, controlul activ al clapetelor de aer, Air Curtains şi suporturile foarte subţiri ale oglinzilor retrovizoare. O combinaţie inteligentă de materiale contribuie la reconcilierea cerinţelor precise privind rigiditatea caroseriei şi minimizare a masei.
Proprietăţile aerodinamice ale noului BMW Seria 8 Gran Coupé au fost perfecţionate prin dotări care includ şasiul inferior etanşeizat aproape complet, controlul activ al clapetelor de aer, Air Curtains şi suporturile foarte subţiri ale oglinzilor retrovizoare. O combinaţie inteligentă de materiale contribuie la reconcilierea cerinţelor precise privind rigiditatea caroseriei şi minimizare a masei.
Pe lângă uşi şi învelişul exterior al acoperişului,
capota, panoul frontal de forfecare, subcadrul motorului, peretele despărţitor
şi suportul barei spate sunt toate realizate din aluminiu. Capota din plastic a
portbagajului, suportul de magneziu al cockpitului şi utilizarea plasticului
armat cu fibră de carbon în tunelul central contribuie la reducerea masei şi la
distribuirea acesteia cu efect optim. În consecinţă, penalizarea de masă a
versiunii cu patru uşi faţă de BMW Seria 8 Coupé a fost limitată la circa 70 de
kilograme. Utilizarea acoperişului opţional din fibră de carbon reduce şi mai
mult centrul de greutate al automobilului - există şi opţiunea unui pachet M
Carbon pentru exterior, care cuprinde bare pentru prizele de aer, capace ale
oglinzilor exterioare şi difuzor spate realizate toate din CFRP.
Motor V8 pe benzină caracteristic, propulsoare cu şase
cilindri impresionante
Livrarea impozantă a puterii motorului V8 de 4,4 litri de la noul BMW M850i xDrive Gran Coupé este acompaniată de acustica specifică, amplificată suplimentar de sistemul de evacuare M Sport. Cu o putere maximă de 390 kW/530 CP şi un vârf al cuplului de 750 Nm, noul motor V8 de la BMW M850i xDrive Gran Coupé accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde.
Livrarea impozantă a puterii motorului V8 de 4,4 litri de la noul BMW M850i xDrive Gran Coupé este acompaniată de acustica specifică, amplificată suplimentar de sistemul de evacuare M Sport. Cu o putere maximă de 390 kW/530 CP şi un vârf al cuplului de 750 Nm, noul motor V8 de la BMW M850i xDrive Gran Coupé accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde.
Reacţia instantanee atractivă şi un poftă inconfundabilă
de a urca în turaţii sunt caracteristicile noului motor pe benzină, cu şase
cilindri dispuşi în linie, care echipează modelele BMW 840i Gran Coupé şi BMW
840i xDrive Gran Coupé. Propulsorul produce o putere maximă de 250 kW/340 CP şi
un cuplu maxim de 500 Nm. Motorul de 3,0 litri, cu tehnologie BMW TwinPower
Turbo, este mai uşor cu aproximativ şase kilograme decât cel pe care îl
înlocuieşte şi îşi lasă amprenta printr-o elasticitate îmbunătăţită
semnificativ de-a lungul întregului interval de turaţii. Acestea sunt factorii
principali ai manevrabilităţii sprintene şi agile a automobilului. Noul BMW
840i Gran Coupé este propulsat de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde, în timp ce
noul BMW 840i xDrive Gran Coupé execută sprintul în 4,9 secunde.
Prezenţa fără precedent a unui motor diesel în acest
segment face posibilă combinarea calităţilor sportive cu capacitatea
remarcabilă de a parcurge distanţe lungi. Motorul diesel de 3,0 litri, cu şase
cilindri dispuşi în linie, oferă noului BMW 840d xDrive Gran Coupé tot ce-i
trebuie pentru misiunea sa. Puterea maximă de 235 kW/320 CP şi cuplul maxim de
680 Nm creează un motor care este capabil deopotrivă de rulaj fără efort la
turaţii joase, dar şi de acceleraţii vivace. BMW 840d xDrive Gran Coupé
sprintează de la 0 la 100 km/h în 5,1 secunde.
Transmisie Steptronic Sport cu opt trepte, BMW xDrive,
diferenţial M Sport
Toate motoarele disponibile pentru noul BMW Seria 8 Gran Coupé îndeplinesc standardul Euro 6d-TEMP. Ele sunt conectate cu o transmisie Steptronic Sport cu opt trepte, care vine cu clapete de schimbare pe volan ca dotare standard, astfel încât conducătorul să poate schimba vitezele manual.
Toate motoarele disponibile pentru noul BMW Seria 8 Gran Coupé îndeplinesc standardul Euro 6d-TEMP. Ele sunt conectate cu o transmisie Steptronic Sport cu opt trepte, care vine cu clapete de schimbare pe volan ca dotare standard, astfel încât conducătorul să poate schimba vitezele manual.
Cea mai nouă generaţie a tracţiunii integrale inteligente
BMW xDrive, cu unitate de control dedicată conectată la sistemul DSC, asigură
transferul cuplului la drum într-un mod sigur şi dinamic. Reglajul sistemului -
orientat spre puntea spate - oferă o agilitate excepţională şi precizie în
situaţiile de manevrabilitate dinamică. Puterea motorului pe benzină, cu şase
cilindri dispuşi în linie, de la BMW 840i Gran Coupé este transferată doar
către puntea spate. Diferenţialul M Sport, cu funcţie de blocare activă a
punţii spate, disponibil standard la BMW 840i Gran Coupé adaugă condimentează
suplimentar sentimentul de plăcere a condusului BMW în forma sa clasică.
Diferenţialul M Sport face parte şi din specificaţia pentru BMW M850i xDrive
Gran Coupé.
Şasiul: repertoriu unic de calităţi, de la
manevrabilitate dinamică la confort pe distanţe lungi
Agilitatea, precizia şi performanţele excepţionale ale şasiului BMW Seria 8 Gran Coupé sunt rezultatul principiilor de design care stau la baza acestuia şi a unui reglaj optimizat prin utilizarea competenţei în motorsport a BMW M GmbH. Ampatamentul modelului Gran Coupé este mai lung cu 201 milimetri decât cel al versiunii Coupé. Acest lucru îmbunătăţeşte confortul călătoriei prin faptul că permite ca reglajul şasiului să fie modificat fără a compromite instinctele sale sportive.
Agilitatea, precizia şi performanţele excepţionale ale şasiului BMW Seria 8 Gran Coupé sunt rezultatul principiilor de design care stau la baza acestuia şi a unui reglaj optimizat prin utilizarea competenţei în motorsport a BMW M GmbH. Ampatamentul modelului Gran Coupé este mai lung cu 201 milimetri decât cel al versiunii Coupé. Acest lucru îmbunătăţeşte confortul călătoriei prin faptul că permite ca reglajul şasiului să fie modificat fără a compromite instinctele sale sportive.
Toate sistemele de suspensie standard şi opţionale -
alături de componentele de bază ale şasiului - au fost reglate cu precizie la
caracteristicile fundamentale ale noului BMW Seria 8 Gran Coupé, definite de
dimensiunile sale şi distribuţia maselor. Acest lucru a permis ca performanţele
extraordinare ale BMW Seria 8 Coupé să fie transferate către modelul cu patru
uşi. Specificaţia standard include suspensie M adaptivă cu amortizoare
controlare electronic. Datorită reacţiilor fin măsurate ale arcurilor şi
amortizoarelor, conducătorul primeşte doar informaţiile relevante despre
suprafaţa drumului. Direcţia activă integral, disponibilă standard la
variantele cu tracţiune integrală şi ca opţiune pentru noul BMW 840i Gran
Coupé, uşurează şi mai mult misiunea de manevrare, sporeşte agilitatea la
viteze moderate şi permite conducătorilor să negocieze schimbările de bandă şi
virajele de mare viteză cu o şi mai mare încredere şi siguranţă. Funcţia de
stabilizare activă a ruliului, inclusă în suspensia opţională M adaptivă
Professional, foloseşte bare stabilizatoare active pentru a realiza o
compensare foarte rapidă şi precisă a ruliului caroseriei când conducătorul
explorează potenţialul dinamic al automobilului. Electromotoarele pivotante
contracarează şi forţele perturbatoare ce rezultă din imperfecţiunile
suprafeţei drumului de pe o parte a maşinii, sporind confortul direct.
Sistemele de frânare disponibile pentru noul BMW Seria 8
Gran Coupé se evidenţiază prin forţa de frânare imensă, stabilitatea termică
ridicată, reacţiile rapide şi senzaţia excelentă. Toate versiunile combină
frânele cu etrier fix, cu patru pistoane, pe puntea faţă cu frânele cu etrier
flotant, cu un piston, la roţile spate. Echiparea standard pentru noul BMW
M850i xDrive Gran Coupé include frâne M Sport puternice, care sunt şi parte a
pachetului M Technic Sport disponibil pentru alte variante ale modelului.
Tehnologia şasiului concentrată pe performanţe este
completată la noul BMW M850i xDrive Gran Coupé de jantele M de 20 de ţoli, din
aliaj uşor, care sunt echipate cu anvelope de înaltă performanţă (faţă: 245/35
R20, spate: 275/30 R20) special dezvoltate pentru BMW Seria 8. Alte modele din
gama Seria 8 Gran Coupé părăsesc linia de asamblare cu anvelope mixte, cu
echipare standard ce include jante de 18 ţoli, din aliaj uşor.
Sistemele de ultimă oră pentru asistarea condusului
îmbunătăţesc suplimentar confortul şi siguranţa
Sistemele de ultimă oră pentru asistarea condusului duc siguranţa şi confortul noului BMW Seria 8 Gran Coupé la un alt nivel. Specificaţia standard include Head-Up Display, Driving Assistant, avertizare de coliziune şi pietoni cu funcţie de frânare în oraş, avertizare la părăsirea benzii şi avertizare la schimbarea benzii, Speed Limit Info (informaţii privind limita de viteză), avertizare la coliziune din spate şi avertizare la trafic transversal. Printre sistemele de pe lista de opţionale sunt tempomatul activ cu funcţie Stop & Go, Driving Assistant Professional (care aduce şi asistentul de control al direcţiei şi al benzii, printre alte tehnologii) şi sistemul BMW Night Vision. Printre facilităţile Parking Assistant (asistentul de parcare, disponibil standard) se numără camera pentru mers înapoi şi asistentul la marşarier.
Sistemele de ultimă oră pentru asistarea condusului duc siguranţa şi confortul noului BMW Seria 8 Gran Coupé la un alt nivel. Specificaţia standard include Head-Up Display, Driving Assistant, avertizare de coliziune şi pietoni cu funcţie de frânare în oraş, avertizare la părăsirea benzii şi avertizare la schimbarea benzii, Speed Limit Info (informaţii privind limita de viteză), avertizare la coliziune din spate şi avertizare la trafic transversal. Printre sistemele de pe lista de opţionale sunt tempomatul activ cu funcţie Stop & Go, Driving Assistant Professional (care aduce şi asistentul de control al direcţiei şi al benzii, printre alte tehnologii) şi sistemul BMW Night Vision. Printre facilităţile Parking Assistant (asistentul de parcare, disponibil standard) se numără camera pentru mers înapoi şi asistentul la marşarier.
Operare intuitivă şi conectivitate perfectă: sistemul de
operare BMW 7.0 şi Asistentul Personal Inteligent BMW
Noul BMW Seria 8 Gran Coupé dispune standard de BMW Live Cockpit Professional. Acesta cuprinde un sistem de navigaţie şi multimedia, dar şi un panou de instrumente complet digital, de înaltă rezoluţie, aflat în spatele volanului, care dispune de monitor cu diagonala de 12,3 ţoli (31,24 cm) şi de display central ce măsoară 10,25 ţoli (26,04 cm). Noul sistem de operare BMW 7.0 se evidenţiază prin funcţiile digitale şi moderne, adaptate cu precizie la nevoile conducătorului. Pentru o operare intuitivă, conducătorul poate alege funcţionalitatea touchscreen a displayului central, controlerul iDrive, butoanele de pe volan, controlul vocal sau cel prin gesturi.
Noul BMW Seria 8 Gran Coupé dispune standard de BMW Live Cockpit Professional. Acesta cuprinde un sistem de navigaţie şi multimedia, dar şi un panou de instrumente complet digital, de înaltă rezoluţie, aflat în spatele volanului, care dispune de monitor cu diagonala de 12,3 ţoli (31,24 cm) şi de display central ce măsoară 10,25 ţoli (26,04 cm). Noul sistem de operare BMW 7.0 se evidenţiază prin funcţiile digitale şi moderne, adaptate cu precizie la nevoile conducătorului. Pentru o operare intuitivă, conducătorul poate alege funcţionalitatea touchscreen a displayului central, controlerul iDrive, butoanele de pe volan, controlul vocal sau cel prin gesturi.
Asistentul Personal Inteligent BMW interpretează un rol
important în sistemul de operare. Partenerul digital poate fi activat prin
rostirea mesajului "Hei, BMW" şi ajută conducătorul să utilizeze
funcţiile automobilului. Mai mult, acumulează continuu noi skill-uri datorită
actualizărilor transmise fără probleme de Remote Software Upgrade. Asistentul
Personal Inteligent BMW poate fi utilizat şi pentru selectarea celor trei
moduri Experience pentru interior. Acestea pot fi activate atât timp cât se
doreşte şi adaptează perfect funcţiile luminilor de interior, sistemul de
climatizare, gradul de umbră, încălzirea/ventilarea scaunului şi muzica (în
funcţie de specificaţia automobilului) la nevoile conducătorului.
Toate datele cu privire la performanţe, consumul de
combustibil/energie electrică, emisii CO2 şi autonomie de
operare sunt provizorii.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii