Standard nou de emisii: toate motoarele respectă deja viitorul standard
Euro 6d.
Noul etalon: caracteristici aerodinamice de top pentru cel mai scăzut
coeficient aerodinamic.
Transmisie nouă performantă: transmisia automată cu 9 trepte pentru
versiunea cu 5 uși și Sports Tourer.
Șasiu sport nou: direcție precisă, amortizoare îmbunătățite, braț Watts.
Tehnologii de top noi: cameră video frontală optimizată și instrumente
digitale.
Nivel nou de confort: parbriz încălzit, sistem infotainment îmbunătățit,
încărcare fără fir.
Faruri Intellilux LED® matrix și scaune AGR ergonomice.
Datorită caracteristicilor aerodinamice excelente, precum
și noilor motoare și transmisii extrem de eficiente, noua generație Opel Astra
stabilește noi standarde în materie de eficiență și emisii scăzute. Comparativ
cu modelul anterior, emisiile de CO2 au fost reduse cu până la
19%, propulsând modelul Astra în vârful clasei de autovehicule compacte.
Actuala generație a modelului Astra a deschis deja o nouă eră la lansarea sa,
fiind desemnat Autovehiculul european al anului 2016. Cu o construcție ușoară
(greutate mai mică cu 200 kg față de modelul anterior) și tehnologii de top
întâlnite la autovehiculele din clasele superioare, Astra a stabilit noi
standarde. Opel continuă să implementeze această strategie cu noi generații de
motoare pe benzină și diesel ultramoderne, extrem de eficiente și ușoare.
Unitățile de 1,2-1,5 l cu 3 cilindri dezvoltă o putere între 77 kW (105 cp) și
107 kW (145 cp), transformând modelele Astra cu 5 uși și Sports Tourer în adevărați
campioni ai economiei de carburant și emisiilor reduse de CO2 (consum
de carburant conform NEDC[1]: urban 6,1-4,5 l/100 km,
extra-urban 4,0-3,1 l/100 km, mixt 4,8-3,6 l/100 km, 115-96 g CO2/km;
WLTP[2] mixt: 5,9-4,4, 139-117 g CO2/km;
cifre preliminare). Un arbore de echilibrare cu rotaţie în sens opus montat în
blocul motoarelor cu 3 cilindri amortizează vibrațiile. Motoarele de bază sunt
combinate deja standard cu o transmisie manuală cu 6 trepte de viteză. O
transmisie automată cu 9 trepte și schimbare lină a vitezelor este disponibilă
opțional.
Și dezvoltarea meticuloasă în tunelul aerodinamic a
contribuit semnificativ la reducerea consumului de carburant și a emisiilor de
CO2. Prin urmare, noul Astra este unul dintre cele mai aerodinamice
autovehicule compacte de pe piață.
Cu o valoare de 0,25, Sports Tourer este unul dintre
autovehiculele station wagon cu cel mai mic coeficient aerodinamic din lume, în
timp ce varianta cu 5 uși este lider în clasa autovehiculelor hatchback cu un
coeficient aerodinamic de 0,26.
Aceste repere în materie de aerodinamică au fost posibile
datorită mai multor măsuri, inclusiv utilizarea unui capac pentru
compartimentul motor, a unor brațe oscilante pe puntea spate sub formă de
deflectoare și a unui obturator complet. Partea superioară și cea inferioară
ale grilei radiatorului noului Astra se deschid și se închid automat, în mod
independent una față de cealaltă, îmbunătățind astfel fluxul de aer în partea
din față. Optimizarea părții inferioare a caroseriei îmbunătățește coeficientul
aerodinamic prin reducerea turbulențelor.
Șasiul dinamic al modelului Astra a fost îmbunătățit.
Noile amortizoare sporesc confortul. Șasiul sport opțional este prevăzut cu
amortizoare mai rigide, direcție mai precisă și un braț Watts pe puntea spate.
„În faza de dezvoltare a noului Astra ne-am concentrat pe
reducerea consumului de carburant și a emisiilor”, a declarat Christian Müller,
directorul executiv al departamentului de inginerie. „Datorită
caracteristicilor aerodinamice excelente și noii generații de motoare și
transmisii, am redus emisiile de CO2 cu până la 19%. Este un
avantaj important pentru clienții noștri, care pot beneficia de asemenea de
costuri de exploatare mai mici. Toate acestea propulsează noul Astra în vârful
clasei sale”.
Datorită tehnologiilor ultramoderne de reducere a
emisiilor, cum ar fi filtrul de particule de benzină (GPF) și reducerea
catalitică selectivă (SCR) pentru motoarele diesel, toate motoarele noi ale
modelului Astra respectă deja standardul Euro 6d. Standardul strict de emisii
va intra în vigoare în 2021 pentru toate autovehiculele noi înmatriculate.
Motoarele pe benzină și diesel fabricate complet din aluminiu sunt echipate
standard cu tehnologia Start/Stop ce reduce consumul de carburant.
Dar noul Opel Astra, al cărui registru de comenzi se
deschide deja în câteva săptămâni (Germania), nu se caracterizează doar
printr-un coeficient aerodinamic și o tehnologie a motorului exemplare. Este
echipat, de asemenea, cu multe alte tehnologii de top, de la noua cameră video
frontală și pentru marșarier până la vitezometrul digital și sisteme
infotainment de ultimă generație. Și sistemul de apel de urgență (E-Call) este
disponibil la bord. Un încărcător fără fir pentru smartphone-uri este
disponibil opțional în consola centrală. Partea frontală a noului Astra
impresionează prin grila radiatorului cu aspect 3D. Sistemul de sunet premium
Bose este disponibil opțional.
Eficiență maximă: emisii de CO2 reduse cu
până la 19%
O eficiență exemplară este atinsă în primul rând datorită
noilor motoare pe benzină și diesel supraalimentate, economice și agile. La
valorile reduse ale consumului și emisiilor de CO2 contribuie
și transmisiile manuale moderne cu 6 trepte, transmisia continuu variabilă
(CVT) cu 7 trepte și – premieră pentru Opel – noua transmisie automată cu 9
trepte.
Motoarele pe benzină supraalimentate compacte, cu trei
cilindri sunt disponibile cu o cilindree de 1,2 l și 1,4 l. Cu puteri între 81
kW (110 cp) și 107 kW (145 cp) și un cuplu maxim între 195 Nm și 236 Nm,
acestea ating un echilibru excelent între performanță și eficiență (consum de
carburant conform NEDC1: urban 6,1-5,4 l/100 km, extra-urban 4,0-3,8
l/100 km, mixt 4,8-4,4 l/100 km, 110-101 g CO2/km; WLTP2mixt:
5,9-5,2, 136-120 g CO2/km; cifre preliminarii). Motorul de 1,2 l al
autovehiculului Astra este combinat cu o transmisie manuală cu 6 trepte și
schimbare lină a vitezelor, în timp ce motorul de 1,4 l este disponibil doar cu
noua transmisie continuu variabilă (CVT) cu 7 trepte. Cu transmisia CVT,
șoferii autovehiculului Astra se pot bucura de confortul schimbării automate a
treptelor sau pot schimba manual treptele prin intermediul schimbătorului de
viteze.
Integrarea în chiulasă a galeriei de evacuare răcite cu
apă contribuie la încălzirea rapidă a motorului, reducând astfel emisiile după
o pornire la rece.
Motoare pe benzină
|
1.2
|
1.2
|
1.2
|
1.4
|
Putere (kW/cp) la rpm
|
81/110 la 4.500
|
96/130 la 5.500
|
107/145 la 5.500
|
107/145 la 5.500
|
Cuplu (Nm la rpm)
|
195 la 2.000-3.500
|
225 la 2.000-3.500
|
225 la 2.000-3.500
|
236 la 1.500-3.500
|
Emisii
|
Euro 6d
|
Euro 6d
|
Euro 6d
|
Euro 6d
|
Transmisie
|
manuală cu 6 trepte
|
manuală cu 6 trepte
|
manuală cu 6 trepte
|
CVT cu 7 trepte
|
Consum de carburant preliminar
conform NEDC1 (l/100 km)
|
||||
|
5.6-5.4
4.0-3.8
4.6-4.4
105-101
|
6.1
4.0
4.8-4.7
110
|
||
Consum de carburant preliminar
conform WLTP2, în regim mixt
|
||||
|
5.5-5.2
127-120
|
5.9-5.7
136-132
|
Comparativ cu modelul precedent, valorile consumului de
carburant și ale emisiilor de CO2 ale versiunilor Astra de 81
kW (110 cp), 96 kW (130 cp) și 107 kW (145 cp) au fost reduse cu peste 5
procente, aproximativ 19 procente și, respectiv, peste 15 procente.
Tipic pentru Opel este răspunsul excelent al acceleraţiei
motoarelor pe benzină: la 1.500 rpm, cuplul maxim este deja disponibil în
proporție de 90%, într-un interval de 1,5 secunde de la apăsarea completă a
pedalei de accelerație.
Eficiență de top: emisii de CO2 sub 100
g/km ale motorului turbo diesel al noului Astra
Motoarele diesel de 1,5 litri, cu 3 cilindri ale
modelului Astra asigură o putere de 77 kW (105 cp) și 90 kW (122 cp), precum și
un cuplu de 260 - 300 Nm (consum de carburant NEDC1: urban 5,5-4,5
l/100 km, extra-urban 3,7-3,1 l/100 km, mixt 4,3-3,6 l/100 km, 115-96 g/km CO2;
consum de carburant în regim mixt WLTP2: 5,3-4-4, 139-117 g/km CO2;
cifre preliminare). Sistemul de injecție de carburant common rail funcționează
la presiuni de până la 2.000 bar.
Motoare diesel
|
1.5D
|
1.5D
|
1.5D
|
Putere (kW/cp) la rpm
|
77/105 la 3.250
|
90/122 la 3.500
|
90/122 la 3.500
|
Cuplu (Nm la rpm)
|
260 la 1.500-2.500
|
300 la 1.750-2.500
|
285 la 1.500-2.750
|
Emisii
|
Euro 6d
|
Euro 6d
|
Euro 6d
|
Transmisie
|
manuală cu 6 trepte
|
manuală cu 6 trepte
|
automată cu 9 trepte
|
Valori preliminare NEDC1 ale
consumului de carburant (l/100 km)
|
|||
|
4.6-4.5
3.1
3.6
96
|
5.5-5.3
3.7-3.5
4.3-4.2
115-110
|
|
Valori preliminare WLTP2 ale
consumului de carburant în regim mixt
|
|||
|
4.7-4.4
124-117
|
5.3-4.9
139-130
|
Comparativ cu modelul precedent, valorile consumului de
carburant și ale emisiilor de CO2 ale versiunilor Astra cu
motor diesel de 77 kW (105 cp) și 90 kW (122 cp) au fost reduse cu până la 17
procente și aproximativ 10 procente.
În locul transmisiei manuale cu 6 trepte de viteză de
mare precizie, sunt disponibile opțional cele mai puternice motoare diesel cu
transmisie automată cu 9 trepte și schimbare lină a treptelor, cu debutul la
modelele Opel Astra.
Motoarele diesel sunt echipate cu un turbocompresor cu
activare electrică și geometrie variabilă (VGT) și, similar celor pe benzină,
un arbore de echilibrare montat în blocul motor, pentru un plus de rafinament.
De asemenea, galeria de evacuare este integrată în chiulasă.
Post-tratarea optimă a gazelor de eșapamente ale
modelului Astra 1.5 diesel este asigurată de sistemul de reducere a emisiilor,
care include un catalizator de oxidare pasiv, un injector AdBlue, un
catalizator SCR și un filtru de particule diesel (DPF).
Noi camere video pentru partea frontală și pentru
marșarier și un vitezometru digital
Modelul Opel Astra oferă deja un portofoliu de tehnologii
și sisteme de asistență avansate, care sunt unice în această clasă de
autovehicule: în primul rând farurile inteligente IntelliLux LED® matrix
cu funcție anti-orbire. Oferta extinsă include, de asemenea, sisteme cum ar fi
tempomatul adaptiv, funcția de indicare a distanței de urmărire, sistemul de
avertizare privind o coliziune frontală cu frânare de urgență, sistemul de
recunoaștere a indicatoarelor rutiere și sistemul de avertizare privind părăsirea
benzii de circulație, pentru a enumera doar câteva dintre ele. De asemenea,
sunt disponibile scaunele ergonomice opționale certificate AGR (Aktion
Gesünder Rücken e.V.) cu ventilație și funcție de masaj. Modelul Astra
include, de asemenea, un grad ridicat de digitalizare, cu noua cameră video
frontală opțională de înaltă tehnologie, precum și camera video pentru
marșarier.
Noua cameră video frontală este mai
mică, dar de putere mai mare decât cea precedentă datorită procesorului mai
rapid. Acum, pe lângă faptul că recunoaște autovehiculele, poate recunoaște și
pietonii: un bonus important în materie de siguranță. În plus, datorită camerei
video de înaltă rezoluție, sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere
poate procesa acum și mai multe indicatoare, afișându-le sub formă de simboluri
pe ecran. Camera video pentru marșarier digitală, disponibilă
împreună cu noul sistem infotainment Multimedia Navi Pro, este de asemenea de
putere mai mare. Traficul din spatele autovehiculului este afișat pe monitor în
mod mai distinct și mai precis, iar contrastul este mai vizibil în întuneric.
Clienții modelului Astra beneficiază de o conectivitate
de vârf datorită sistemelor Multimedia Radio, Multimedia Navi și Multimedia
Navi Pro compatibile cu aplicațiile Apple CarPlay și Android Auto.
Acestea fac parte din cea mai nouă generație a sistemului infotainment: mai
inteligente, mai rapide și mai intuitive. Unitatea de top, Multimedia Navi Pro,
cu care este echipat vârful de gamă Opel Insignia, are un ecran color,
tactil, de opt inch și poate fi acționată și prin comandă vocală.
Serviciile de navigație conectată cu informații din trafic în timp real și
actualizări online ale hărților asigură călătorii mai relaxate. Afișajul
sistemului de navigație are simboluri cu design nou și un aspect mai modern.
Același lucru este valabil și pentru panoul de instrumente: șoferii noului Opel
Astra sunt primii care beneficiază de un vitezometru digital.
Opțional, este disponibilă funcția E-Call de
apelare de urgență. Dacă este necesar, ajutorul poate fi acordat în doar câteva
secunde, prin apăsarea butonului roșu. În cazul în care dispozitivele de
tensionare a centurilor de siguranță sau airbagurile sunt declanșate, apelul de
urgență este inițiat automat.
Încărcare fără fir și sistemul audio Bose
O funcție practică în timpul călătoriilor:
smartphone-urile compatibile pot fi încărcate acum și inductiv. Tot ce trebuie
să faceți este să introduceți smartphone-ul în deschiderea prevăzută în consola
centrală: bateria descărcată este de domeniul trecutului.
Noul Astra se transformă într-o sală de concerte
datorită sistemului audio Bose premium, disponibil opțional. Cele
șapte difuzoare, inclusiv un subwoofer RichBass în portbagaj asigură o
experiență audio plăcută. Șoferul și pasagerii sunt înconjurați de sunete
ample, indiferent de locul din autovehicul. În plus, în cadrul amplificatorului
digital pot fi stocate până la opt profiluri de sunet, în funcție de gustul și
preferințele iubitorilor de muzică.
Nu în ultimul rând, noul Astra introduce o altă funcție
de confort, făcând mai plăcută și mai sigură conducerea în timpul sezonului
rece: parbrizul cu încălzire. Firele fine, aproape invizibile
integrate în parbriz asigură rapid vizibilitatea perfectă a șoferilor modelului
Astra în zilele geroase și faptul că parbrizul nu se mai aburește.
[1] Cifrele menționate ale consumului de
carburant și emisiilor de CO2 sunt determinate în conformitate
cu noua procedura de testare a autovehiculelor ușoare armonizată la nivel
mondial (WLTP) (Regulamentul UE 2017/948), valorile măsurate fiind convertite
în valori NEDC pentru comparația cu alte autovehicule. Pentru informații
actualizate, vă rugăm să contactați dealerul. Valorile nu iau în considerare
condițiile de utilizare și conducere, echipamentele sau opțiunile și pot varia
în funcție de formatul pneurilor.
[2] Cifrele menționate ale consumului de
carburant și emisiilor de CO2 respectă omologarea WLTP
(Regulamentul UE 2017/948). Începând cu 1 septembrie 2018, autovehiculele noi
sunt omologate în conformitate cu procedura de testare a autovehiculelor ușoare
armonizată la nivel mondial (WLTP), care este o procedură nouă, mai realistă,
pentru măsurarea consumului de carburant și a emisiilor de CO2. WLTP
înlocuiește complet Noul Ciclu de Conducere European (NEDC), procedura de
testare utilizată anterior. Având în vedere condițiile de testare mai realiste,
consumul de carburant și emisiile de CO2 măsurate în cadrul
WLTP sunt în multe cazuri mai mari comparativ cu cele măsurate în cadrul NEDC.
Cifrele consumului de carburant și emisiilor de CO2 pot varia
în funcție de echipamentele specifice, opțiuni și formatul pneurilor.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii