Ca
unul dintre pionierii în domeniul mobilităţii electrice, BMW Group se
pregăteşte pentru numeroasele provocări ale mobilităţii viitorului, aşa cum
demonstrează prin BMW i Hydrogen NEXT, automobil concept de dezvoltare a
pilelor de combustie, care îi aşteaptă pe vizitatori la Salonul Auto de la
Frankfurt (IAA) 2019. BMW Group lucrează de la premisa că diferite tipuri de
sisteme de propulsie alternativă vor coexista, pentru că nu există o soluţie
singulară care să acopere întregul spectru de nevoie de mobilitate ale
clienţilor de pe mapamond. Vehiculele cu hidrogen reprezintă o alternativă
importantă şi completează sistemele de propulsie electrice pe baterii. Această
diversitate bogată de tehnologii de propulsie electrificată - din care
trenurile de rulate plug-in hybrid sunt un alt exemplu - subliniază
angajamentul BMW Group faţă de obţinerea unei mobilităţi cu emisii zero ca
parte a unei strategii elaborate.
În
2022, BMW Group îşi propune să prezinte următoarea generaţie a sistemelor de
propulsie electrică cu pile de combustie cu hidrogen într-un automobil de serie
mică bazat pe actualul BMW X5. BMW i Hydrogen NEXT oferă o primă imagine a ceea
ce poate oferi acest model. BMW Group urmăreşte să ofere clienţilor automobile
cu pile de combustie cel mai devreme în 2025, dar planul depinde foarte mult de
cerinţele pieţei şi de condiţiile generale.
Designul
BMW i Hydrogen NEXT
BMW
i Hydrogen NEXT demonstrează că această tehnologie poate fi integrată eficient
într-un automobil dinamic precum BMW X5. Modificări uşoare ale designului
maşinii îl fac, în mod deliberat, să fie recunoscut ca un model BMW i, ca parte
a strategiei de a folosi acest sub-brand pentru a promova inovaţia şi ca
incubator pentru toate tehnologiile noi ale BMW Group.
În
partea frontală, modificările sunt vizibile cel mai clar în modelul distinctiv
de culoare BMW i Blue de pe capotă. Acest model reapare în formă
tridimensională în prizele de aer. Forma şi culoarea modelului formează un flux
dinamic de-a lungul părţii frontale şi a părţii laterale a caroseriei de
culoare Mineral White. Detaliile de pe jantele din aliaj uşor fac de asemenea
parte din limbajul BMW i. La spate se remarcă difuzorul de culoare BMW i Blue
ale difuzorului. Designul lor gol, fără ţevi de eşapament, evidenţiază clar că
sistemul de propulsie al automobilului nu produce emisii.
Potenţial
major şi cu beneficii semnificative pentru clienţi
Vehiculele
electrice cu pile de combustie cu hidrogen (FCEV) sunt capabile să asigure o
deplasare cu emisii zero, cu caracteristici de utilizare similare vehiculelor
convenţionale: timpi de realimentare sub patru minute, autonomie lungă fără
influențe majore din partea climei, performanțe dinamice si nici un compromis
în ceea ce priveşte confortul. Pentru ca toate acestea să devină posibile, este
necesară o infrastructură de hidrogen bine pusă la punct. În majoritatea
ţărilor, asemenea infrastructuri de aprovizionare sunt încă într-o fază
incipientă de dezvoltare.
Parteneriat
de dezvoltare cu Toyota
BMW
Group a oferit deja o demonstraţie a cât de potrivită este tehnologia pentru
utilizare cotidiană. BMW Group şi Toyota Motor Corporation şi-au unit forţele
în 2013 pentru codezvoltarea unui sistem de propulsie care utilizează
tehnologia pilelor de combustie. Din vara anului 2015, divizia de cercetare a
BMW Group a testat o flotă mică de vehicule-prototip BMW Seria 5 GT cu pile de
combustie cu hidrogen, propulsate de un tren de rulare dezvoltat în comun cu
set de pile de combustie Toyota.
În
2016, cele două companii au semnat un agrement de parteneriat pentru
dezvoltarea produsului. De atunci, au lucrat împreună la generaţiile viitoare
de sisteme de propulsie cu pile de combustie şi la componente modulare
scalabile pentru vehiculele cu pile de combustie cu hidrogen. Alianţa cu Toyota
Motor Corporation arată cum BMW Group şi-a intensificat eforturile pentru a
dezvolta tehnologii de propulsie alternative pentru condus fără nici un fel de
emisii. Cei doi parteneri au mare încredere în tehnologia pilelor de combustie
şi vor continua să lucreze împreună la dezvoltarea suplimentară a acesteia pe
măsură ce infrastructura şi piaţa cresc pe mapamond.
În
ianuarie 2017, BMW Group şi Toyota s-au unit cu 11 companii de top din energie,
transporturi şi industriale pentru a lansa o iniţiativă globală cunoscută drept
Consiliul Hidrogenului. Acesta are ca obiectiv să dezvolte o viziune unitară şi
să dezvolte pe termen lung o revoluţie energetică alimentată cu hidrogen. Din
iunie 2019, Consiliul Hidrogenului a crescut la 60 de companii membre.
www.hydrogencouncil.com/
www.hydrogencouncil.com/
Sursa: BMW Romania
0 comentarii