Două curse în Campionatul Național de Raliuri, doi
navigatori, două podiumuri
pentru brașoveanul Ciprian Daniel Lupu, pilot în scaun rulant;
Transilvania Rally: locul III la Clasa Național 12.
Viteza într-o competiție trebuie corelată cu siguranța și
încrederea. Încrederea este
liantul dintre pilot si navigator. Fără încredere nu poți să obții ceea ce îți
propui. Venit din competițiile de viteză în coastă unde efortul și concentrarea
sunt dozate pe parcursul câtorva minute - al probei pe care o parcurgi, Ciprian
Daniel Lupu și-a făcut debutul în raliuri la Sibiu în luna iulie a acestui an. Iar
în raliuri efortul trebuie dozat pe parcursul mai multor probe speciale. Alături
de Radu Gurămultă a reușit o performanță aparte: locul trei la clasa la care au
participat. Cu multă modestie Ciprian ne-a declarat:
„Mi-am
dorit să îmi fac debutul la Raliul Sibiului. Decizia a fost luată după ce m-am
consultat cu echipa Napoca Rally Academy. A fost o experiență utilă și
necesară. Ținta mea era să termin cursa și am reușit acest lucru beneficiind de
răbdarea și experiența lui Radu. Un navigator trebuie să te tempereze, să te
încurajeze și sa fie convins că poți să-i urmezi dictarea fără șovăire. Desigur
în obținerea acelui podium am avut și șansă.”
Două curse
în Campionatul Național de Raliuri, doi navigatori, două podiumuri
pentru pilotul brașovean Ciprian Daniel Lupu.
Transilvania Rally este o competiție cu probe lungi,
dificile dar și tehnice. Concursul de la Cluj - Napoca are probe speciale cu
segmente de drum înșelătoare, cu zone unde poți să greșești foarte ușor. Proba
Beliș este poate cea mai tehnică probă din campionat. Este locul unde poți să
câștigi sau poți să pierzi. Pe această probă Ciprian alături de navigatorul său
Ștefan Raita, a reușit să-și îmbunătățească timpul cronometrat cu mai bine de
un minut față de prima trecere. Proba Dângău este
o specială în coborâre lungă care solicită sistemele de frânare, de suspensie
și de direcție ale mașinii. Cu ajutorul mecanicilor Ciprian a reușit să
găsească setările optime pentru suspensia mașinii sale fapt ce i-a adus mai
multă stabilitate și siguranță pe timpul cursei.
„Exuberanța lui Ștef mi-a adus un plus de energie.
A avut dictări foarte bune, fără ezitări, fără scăpări. În calitate de
navigator a reușit să-și îndeplinească foarte bine sarcinile. Am reușit să ne
sincronizăm și să parcurgem fiecare probă din ce în ce mai bine. Sunt bucuros
și pentru faptul că am reușit să fac setări mult mai bune la suspensia mașinii.
Obiectivul meu a fost să termin cursa și am reușit.
Șansa…cât de bine se potrivește acest cuvânt cu
locul ocupat de noi pe podium! Șansa noastră a fost să nu avem pene de cauciuc,
defecțiuni tehnice, ieșiri în decor sau erori în conducere. Podiumul de la
Transilvania Rally este unul dintre cele mai frumoase lucruri care mi s-au
întîmplat în viață, în cel de-al doilea „raliul de casă”. Nu am experiența și
nici echipamentul necesar să mă lupt de le egal la egal cu piloții de top. Am
făcut o cursă în siguranță, fără erori și am reușit, cu noroc, să urc pentru a
doua oară pe podium la un raliu. Nici nu mă gândeam să urc pe podium la Cluj -
Napoca. Cine știe când se va mai întâmpla lucrul ăsta? Bucuria este imensă!
Mașina mea este mult mai adaptată pentru raliuri
decât pentru viteza în coastă. Iar acest aspect mă determină să mă gândesc la
un sezon complet în campionat. Mulți mi-au pus la îndoială capacitățile mele
fizice de a parcurge proba specială Dângău. Am făcut acest lucru de două ori în
aceiași zi alături de Ștef, care nu are o experiență foarte vastă în
Campionatul Național de Raliuri și am reușit să ne menținem ecartul.
Nu m-am simțit foarte confortabil pe proba de
noapte, o altă premieră pentru mine. Proba în sine este foarte frumoasă și deși
nu vezi sutele de spectatori parcă îi simți cum te împing cu privirea, cu
sufletul, cu aplauze, cu fluier. Raliul de la Cluj a fost cea mai muncită
competiție de până acum. Voi încheia sezonul competițional la etapa de viteză
în coastă de pe Poiana Brașov, Mulțumesc tuturor celor care cred în mine, în
eforturile pe care le fac! Mulțumesc partenerilor, spectatorilor și celor
dragi!”, ne-a mărturisit Ciprian Daniel
Lupu.
Ciprian
Daniel Lupu este susținut în sezonul competițional 2019 de: PRO X, WSA,
Platinium Jobs și Fundația Motivation România. Napoca Rally Academy și H
Motorsport îi oferă sprijin din punct de vedere tehnic (asistență tehnică) și
sportiv. Partener media: Autostiri.ro. Și tu poți fi unul dintre partenerii lui
Ciprian! Să nu uităm să susținem visele și performanța!
Sursa: Dan Strauti, Senior Editor
Autostiri.ro
Credit foto: RallyPhoto.ro
0 comentarii