Noul
BMW Seria 1 a debutat în România în acest weekend printr-o serie de evenimente
pentru clienţi organizate în centrele autorizate BMW din ţară, alături de o
prezentare exclusivă pentru presă găzduită în showroomul BMW Auto Cobălcescu
din Bucureşti. A treia generaţie a noului BMW Seria 1 vine cu o transformare
majoră de arhitectură – cu motoare transversale şi o platformă bazată pe
tracţiunea faţă, ceea ce are un impact important pentru spaţiul interior,
resimţit mai ales la locurile din spate. Noul model vine cu un pachet
sofisticat de tehnologii, inclusiv un sistem Head-Up Display ultra sofisticat,
control prin gesturi, comenzi vocale cu Intelligent Personal Assistent sau
sisteme sofisticate de asistenţă.
Vârful de gamă pentru noul BMW Seria 1 este modelul BMW M
Performance M135i xDrive. Acesta dispune de cel mai puternic propulsor de 4
cilindri cu care marca a echipat un model de serie. Motorul asigură un vârf de
putere de 225 kW/ 306 CP între 5000 şi 6250 rpm şi un cuplu maxim 450 Nm între
1750 şi 4500 rpm. Susţinut de transmisia steptronic sport, diferenţialul
autoblocant Torsen faţă şi tracţiunea integrală, noul model accelerează de la 0
la 100 km/h în 4.8 secunde. Preţul de început pentru acest model este de 40850
Euro fără TVA / 48612 Euro cu TVA.
La lansare sunt disponibile două motorizări benzină şi
trei diesel cu 3 şi 4 cilndri. Cel mai accesibil model din gamă este BMW 118i,
echipat cu un motor de 3 clindri cu o capacitate de 1,5 litri, care dezvoltă
103 kW/ 140 CP. Acesta este disponibil de la 23200 Euro fără TVA/ 27608 Euro cu
TVA. Cel mai important – noul model este susţinut de un program de
finanţare BMW Select, cu avans 10% şi cu o valoare reziduală garantată după 3
ani de 64%. Aceasta asigură posibilitatea de utiliza noul model la un
nivel de costuri lunare accesibilie, alături de flexiblitate totală la finalul
perioadei de finanţare: clientul poate opta să achiziţioneze automobilul prin
plata valorii reziduale, să refinanţeze valoarea reziduală sau să returneze
automobilul fără costuri suplimentare.
În ultimii ani BMW Select s-a impus ca un model de
finanţare atractiv pentru persoane fizice şi companii mici, ajungând la un
total de aproximativ 15% din totalul finanţărilor mărcii. Este un program unic
pe piaţa din România, considerând nivelul de valorare reziduală garantat şi
flexiblitatea la finalul perioadei de finanţare.
Efortul mărcii a fost de a păstra experienţa unică de
condus, specifică pentru BMW Seria 1. De aceea, noul model este susţinut de cel
mai sofisticat sistem de control al tracţiunii care a echipat un model BMW.
Sistemul DSC include standard pentru toate modelele mărcii:
- modul DTC (permite patinarea limitată a roţilor şi
derapaje scurte pentru un condus sportiv sau deplasarea pe suprafeţe
precum zăpadă sau nisip),
- Performance Control (un mod sportiv de funcţionare a
sistemului de control al stabilităţii, care compensează blocarea roţilor
printr-un plus de cuplu pe puntea respectivă),
- ELDC (diferenţial electronic autoblocant pe puntea
spate).
În premieră pentru un model BMW cu motor cu ardere
internă, debutează sistemul de control al patinării roţilor faţă, ARB. Acesta
este controlat printr-un calculator dedicat, independent de sistemul DSC,
asigurând astfel un timp de răspuns de 3 ori mai rapid faţă de sistemul clasic
şi o direcţie precisă. Sistemul a debutat pe BMW i3s şi acum este utilizat
pentru prima dată pentru un model cu tracţiune faţă.
O direcţie precisă şi un plus de agilitate sunt asigurate
şi prin sistemul inteligent de tracţiune integrală, controlat electronic,
disponibil standard pentru 120d xDrive şi M135i xDrive, alături de
diferenţialul faţă autoblocant Torsen, disponibil standard şi exclusiv pentru
BMW M135i xDrive.
Noul BMW Seria 1 beneficiază de o serie de soluţii de
conectivitate care au devenit disponibile pentru toate modelele mărcii pe
parcursul acestui an. Acestea includ:
Aplicaţia BMW Connect (disponibilă standard) care permite
controlul şi verficarea de la distanţă a automobilului inclusiv
descuierea-încuierea uşilor, verificarea erorilor sau necesarului de service şi
programarea directă la serivce. Suplimentar, programul BMW Car Data dă
posibilitatea unor terţi (precum asiguratori sau finanţatori) să acceseze, cu
permisiunea expresă a utilizatorului, date despre automobil, cum ar fi
kilometrajul. Aceasta deschide calea către posibile programe customizate de
finanţare sau asigurare, de exemplu, cu preţul variabil în funcţie de km
parcurşi lunar.
RTTI – Real Time Traffic Information – informaţii despre
trafic în timp real, cu posibilitatea de evalua întârzierile generate de trafic
pe traseu, dar şi de a clasifica trasee în funcţie de eficienţă.
Serviciul Consierge, prin care utilizatorul poate apela
un call center şi poate primi recomandări de hoteluri, restaurante sau alte
puncte de interes, cu posibilitatea ca operatorul să facă rezervări în numele
utilizatorului şi să trimită adresele ca destinaţie sau ca mesaj în sistemul
automobilului, este disponibil cu număr limitat de operatori în limba română,
de luni până vineri între 08:00 şi 17:00, altfel cu operatori în limba engleză.
Toate acestea sunt completate de interfaţa BMW
iDrive disponibilă în limba română pentru sistemele ID7, disponibil cu BMW
Live Cockpit Professional. Au fost traduse şi verificate peste 10.000 de linii
de meniu pentru o experienţă clară şi uşor de folosit în limba română.
Suplimentar, toate modelele BMW sunt echipate cu un manual de utilizare cu
informaţii specifice configuraţiei automobilului, care acum este de asemenea
disponibil în limba română, inclusiv pentru filmele de explicative.
Experienţa de utilizare la interior este asigurată de un
bord analogic şi un ecran de control cu touch de 8.8 inch disponibile standard.
Opţional, clienţii pot opta pentru BMW Live Cocpit Plus, care vine cu o serie
de funcţii suplimentare, inclusiv sistem de navigaţie, sau BMW Live Cockpit
Professional, care asigură un display digital de bord de 10.25 inch şi
rezoluţie mare (1920 x 720) şi un ecran central de 10.25 inch alături de cel
mai nou sistem de operare, de generaţia a 7-a, disponibil şi în limba română.
Suplimentar, se poate opta pentru cel mai sofisticat sistem Head-Up Display din
segment, alături de controlul prin gesturi specific BMW, care vine acum cu
funcţii extinse: schimbarea postului sau a melodiei, un gest nou căruia i se
poate atribui o funcţie specifică, de exemplu navigare către casă.
În pachetul de sisteme de asistenţă se remarcă Reversing
Assistant, care poate conduce automobilul cu spatele pe distanţe de până la 50
metri de-a lungul aceleiaşi trase pe care a venit înainte, sau cel mai
sofisticat sistem de parcare, care preia, în premieră, integral controlul
automobilului la simpla apăsare a unui buton atât pentru manevre de garare, cât
şi pentru parcare laterală (şoferul rămâne la volan şi trebuie să fie pregătit
să intervină în cazul unor situaţii excepţionale).
BMW Seria 1 oferă o gamă largă de opţiuni configurare, 3
motoare diesel, 2 benzină, 3 tipuri de suspensie, dintre care opţional
suspensia sport (mai rigidă şi garda la sol redusă cu 10 mm) şi cu amortizoare
controlate electronic, cutie automată cu 7 trepte şi dublu-ambreiaj pentru
motorizările cu 3 cilindri, cutie automată steptronic sau steptronic sport cu 8
trepte pentru motorizările cu 4 cilindri.
Sunt
disponibile 3 linii de design: Sport Line, Luxury Line şi Pachet M Sport. La
interior se remarcă, în premieră, elementele decorative iluminate, disponibile
în 3 versiuni, dar şi scaunele tip scoică disponibile pentru Pachetul M Sport.
Sursa: Alexandru Seremet, BMW Group
0 comentarii