BMW
Group şi Great Wall Motor continuă mobilitatea electrică prin crearea unei
uzine comune în China, unde BMW Group va produce viitoarele modele electrice
ale mărcii MINI. Reprezentanţi de rang înalt ai autorităţilor locale chineze,
ai Great Wall Motor şi ai BMW Group au anunţat lansarea unui nou joint-venture,
Spotlight Automotive Limited. Uzina va avea o capacitate standard de până la
160.000 de automobile pe an, ceea ce va necesita aproximativ 3.000 de angajaţi
după faza de lansare. Ambii parteneri vor investi împreună circa 650 de
milioane de euro (peste cinci miliarde de yuani). Faza de construcţie este
planificată în perioada 2020-2022.
Evenimentul a avut loc la Zhangjiagang în provincia
chineză Jiangsu, locul noii uzine de automobile. Inaugurarea oficială de astăzi
marchează un nou reper în relaţia dintre Great Wall Motor şi BMW Group. În vara
anului 2018, acordul unui joint-venture 50:50 a fost semnat la Berlin în
prezenţa premierului chinez Li Keqiang şi a Cancelarului Germaniei, Angela
Merkel.
Pe lângă producţie, modelul inovator de joint-venture
include şi dezvoltarea comună a automobilelor electrice pe baterii în cea mai
mare piaţă din lume pentru mobilitate electrică. Joint-venture-ul prevede
producţia viitoarelor modele MINI electrice, precum şi a mai multor modele şi
mărci pentru Great Wall Motor. După lansarea primei generaţii a noului MINI
Electric, care va fi produs la Oxford şi care va veni pe piaţă în primul
trimestru al anului 2020, acesta este un alt pas important spre viitorul
electrificat al mărcii MINI. Uzina MINI din Oxford, care a recent a produs
automobilul cu numărul 10 milioane de la lansarea mărcii în 1959, va rămâne
piesa principală a producţiei MINI, în timp ce joint-venture-ul Spotlight
Automotive va oferi capacitate şi flexibilitate suplimentare.
Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de Administraţie al
BMW AG şi responsabil pentru dezvoltare, a declarat la ceremonia oficială care
a marcat inaugurarea Spotlight Automotive: "Astăzi, facem următorul pas în
colaborarea noastră: cu BMW Group ca pionier în domeniul mobilităţii electrice
şi Great Wall ca jucător major şi specialist în industrializare pe piaţa din
China, ne unim forţele pentru dezvoltarea şi producţia viitoarelor modele MINI
electrice şi a celor noi Great Wall".
În timpul conferinţei de presă ce a urmat ceremoniei, Dr.
Nicolas Peter, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil
pentru finanţe, a accentuat importanţa strategică a cooperării cu partenerul
chinez: "Această relaţie germano-chineză subliniază angajamentul nostru
faţă de China şi viitorul automobilelor electrificate din clasa compactă
premium. Acest joint-venture ne va permite să producem un număr mare de
automobile electrice ale mărcii MINI în condiţii atractive pentru piaţa
mondială. De asemenea, acesta este un pas strategic important pentru marca
MINI. Joint-venture-ul cu Great Wall subliniază importanţa enormă a pieţei
chineze pentru noi".
Zhangjiagang a fost aleasă ca locaţie a uzinei Spotlight
datorită reţelei solide de furnizori, angajaţilor calificaţi şi infrastructurii
bune. De asemenea, Jiangsu este una din principalele provincii pentru finanţe,
educaţie şi tehnologie.
BMW Group este angajat ferm în continuarea cooperării de
succes cu structurile şi canalele de vânzări consacrate din China.
Joint-venture-ul nu va crea o organizaţie de vânzări suplimentară în China
pentru viitoarele automobile electrice. Fiecare partener al joint-venture-ului
va utiliza propriul canal de vânzări pentru mărcile lor specifice.
În ultimii ani, BMW Brilliance Automotive (BBA) a devenit
un element esenţial al succesului BMW Group pe cea mai mare piaţă a sa. Prin
urmare, strategia de extindere a BMW Group cu noul joint-venture ar putea
accelera dezvoltarea semnificativă a mărcii MINI.
BMW Group este un pionier al mobilităţii electrice
Ca pionier în mobilitatea electrică, BMW Group este deja
un furnizor principal de automobile electrificate. Până la sfârşitul anului
2021, compania îşi propune să aibă peste un milion de automobile electrice şi
plug-in hybrid pe şoselele din întreaga lume.
În acel moment, BMW Group va oferi cinci modele de serie
complet electrice. Alături de BMW i3, care în acest an a înregistrat o creştere
a cererii cu aproximativ 20%, în această lună va începe şi producţia modelului
MINI electric la uzina din Oxford (Marea Britanie). Până în prezent, peste
78.000 de clienţi şi-au exprimat interesul clar pentru MINI ELECTRIC. În 2020,
producţia modelului electric BMW iX3 va începe la uzina din Shenyang (China),
urmată în 2021 de BMW iNEXT, care va fi produs la uzina din Dingolfing
(Germania). Şi BMW i4 urmează să intre în producţia de serie la uzina din
München în 2021. Până în 2023, compania va oferi deja 25 de modele
electrificate - mai mult de jumătate dintre acestea vor fi complet electrice.
Arhitecturile de automobile flexibile, care permit ca un model să aibă tren de
rulare complet electric, plug-in hybrid sau cu motor termic, constituie baza
pentru acest lucru, precum şi un sistem de producţie extrem de flexibil.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii