Foto: YouTube |
Noua
platformă este construită în jurul unei structuri compacte a compartimentului
motorului, cu console mai scurte atât în partea frontală cât și în partea
posterioară, cu un ampatament cu 35 mm mai mare, care crează un spațiu mai mare
în interior. Acest lucru permite nu doar un caracter mai stilat al noului model
și un design mai sportiv, coborât în partea din spate; structura și dispunerea
noii platforme înseamnă că Sorento poate să găzduiască pentru prima dată
sisteme de propulsie electrificate.
Pachetul
de baterii al modelului Sorento Hybrid este amplasat sub podeaua habitaclului.
Ca rezultat, SUV-ul oferă spațiu generos pentru până la șapte pasageri, dar și
una dintre cele mai mari capacități pentru bagaje din clasa sa - până la 821
litri (pentru versiunile cu șapte locuri) sau 910 litri (pentru versiunile cu
cinci locuri), în funcție de specificații. Acest lucru înseamnă că automobilul
poate găzdui confortabil cinci persoane și un spațiu semnificativ pentru
bagaje. Pentru modelele cu șapte locuri, în condițiile ocupării tuturor
locurilor, spațiul de încărcare este mărit cu 32% în comparație cu predecesorul
său, ajungând la 187 litri (VDA, modelele diesel și 179 litri pentru modelele
hibrid).
Sisteme de propulsie
Sorento
este electrificat pentru prima dată, dispunând de sisteme de propulsie hibrid
eficiente. Cel mai nou SUV Kia va fi disponibil cu putere electrică - prima dată pentru
Sorento – iar cumpărătorii vor putea alege dintre variantele hibrid sau plug-in
hibrid.
Sorento
Hybrid este propulsat de noul sistem de propulsie electric ‘Smartstream’,
cuplat la un motor T-GDi de 1.6 litri (motor turbo pe benzină cu injecție
directă), un pachet de baterii litiu-ion polimer de 1.49 kWh și un motor
electric de 44.2 kW. Structura inteligentă a noii platforme a modelului Sorento
face ca pachetul de baterii să poată fi amplasat sub podeaua habitaclului, cu
un impact minim asupra spațiului pentru pasageri și bagaje.
Oferind
o putere de 230 PS și un cuplu de 350 Nm, acest sistem de propulsie hibrid
combină emisiile scăzute de CO2 cu un nivel înalt de performanță. Noul motor
T-GDi de 1.6 litri dispune de noua tehnologie CVVD - Continuously Variable
Valve Duration, care reglează perioada de deschidere a supapelor în funcție de
condițiile de rulare, în loc să opereze pe o perioadă fixă. Acest lucru
îmbunătățește performanța la turații mici și medii ale motorului și
îmbunătățește consumul de combustibil.
Puterea
este trimisă către transmisia automată cu șase trepte printr-un dispozitiv
electric, permițând ca puterea totală a motoarelor termic și electric să fie
transferată în paralel, cu o pierdere minimă de energie. Rezultatul este un
răspuns prompt al accelerației la orice viteză, cu acces direct la puterea
disponibilă a bateriei la viteze mari.
Sorento Hybrid va fi
comercializat pe anumite piețe din Europa în momentul lansării, celelalte piețe
urmând mai târziu în 2020. Noul Sorento va fi de asemenea disponibil în varianta
Plug-in Hybrid spre sfârșitul anului 2020.
Sursa: Kia Romania
0 comentarii