Compensează emisiile de particule fine în timp ce
automobilul se încarcă, precum și atunci când se află în mișcare.
Contribuție la ecosistemul urban: eficiență demonstrată în
orașe.
Totul se bazează pe principii stricte de sustenabilitate: sistemul de filtrare este produs în mare parte din materiale reciclate.
Audi lucrează cu furnizorul său MANN+HUMMEL la un proiect-pilot pentru dezvoltarea unui filtru de particule pentru automobilele electrice ce colectează particulele din mediul înconjurător. Atât în timpul călătoriilor, cât și în timpul încărcării, filtrul aflat în prima fază pilot a contribuit deja la îmbunătățirea calității aerului orașelor. Modul exact de funcționare a fost prezentat de Audi la FESTIVALUL GREENTECH din Londra.
Independent de sistemul de propulsie, praful fin din traficul rutier provine în proporție de 85% de la frâne, anvelope sau abraziunea drumului. Cele mai mici particule de praf sunt aproape imposibil de văzut cu ochiul liber și măsoară doar câțiva micrometri. La un diametru de 10 micrometri, particulele acestea pot fi inhalate cu ușurință. Anul trecut, Organizația Mondială a Sănătății WHO a recomandat limite mult mai stricte pentru particule decât cele din trecut, dar conform experților, în multe zone urbane din Germania, de pildă, va fi imposibil ca aceste limite să fie respectate.
Filtrare
pasivă în timpul deplasării, filtrare activă în timpul încărcării
Audi
situează sustenabilitatea în centrul tuturor activităților sale, în favoarea
mediului și a societății. Compania lucrează astfel la atingerea amprentei
neutre de carbon în producție și reduce emisiile oriunde este posibil. Împreună
cu furnizorul său MANN+HUMMEL, Audi a dezvoltat acum și un filtru pentru partea
din față a automobilelor, ce poate colecta particulele din mediul înconjurător.
Filtrul funcționează în mod asemănător cu sistemele aflate deja în uz în
anumite orașe. Versiunea aceasta mobilă nu absoarbe doar particulele generate
de automobil, ca de pildă la Audi e-tron*, ci poate absorbi și particulele
generate de alte autovehicule, chiar acolo unde acestea iau naștere.
Proiectul acesta pilot a fost lansat în 2020 și se va desfășura pe o perioadă
de 4 ani. Managerul de proiecte responsabil pentru Dezvoltarea sistemelor
atașate în cadrul AUDI AG, Fabian Groh, explică: "Acest filtru de
particule este un exemplu al eforturilor noastre de a inova permanent în
beneficiul tuturor, precum și un exemplu al colaborărilor noastre fructuoase cu
furnizorii specializați. Noi întreprindem la Audi multe acțiuni și măsuri din
proprie inițiativă, încă înainte ca legiuitorul să impună diferite cerințe
obligatorii."
Filtrul este integrat în fluxul de aer existent al automobilului, în fața radiatorului, astfel că sunt necesare doar puține modificări la automobil, ceea ce se traduce și prin costuri reduse. Elementul de filtrare este controlat prin intermediul admisiei de aer controlabile, iar modul său de funcționare mecanic este comparabil cu cel al unui aspirator. În baza unui mecanism, de asemenea, similar, particulele fine de praf rămân blocate în filtru, în timp ce aerul poate în continuare să treacă prin filtru.
Până în prezent, filtrul a fost folosit la automobile Audi e-tron* de test. În timp ce automobilul se află în mișcare, sistemul filtrează pasiv, datorită deplasării automobilului. Aerul trece prin sistemul de filtrare, care captează chiar și cele mai mici particule. O altă posibilitate de utilizare este filtrarea în timp ce automobilul stă la încărcat. Un ventilator ce este deja instalat la orice automobil electric asigură fluxul de aer prin radiator. Sistemul face uz de acest proces și poate astfel filtra în mod activ aerul ce curge prin sistem, folosind un filtru de praf fin. Astfel chiar și cele mai mici particule vor fi absorbite, chiar și atunci când automobilul staționează. Această soluție este ideală în mediile urbane, unde poluarea cu particule este mult mai ridicată decât în mediile rurale.
Eficacitatea
este demonstrată în teste de anduranță
Studiile efectuate pe automobilele de teste au fost folosite pentru a analiza eficacitatea filtrelor, precum și pentru a determina dacă tehnologia afectează în vreun fel utilizarea automobilului. După parcurgerea a peste 50.000 de kilometri în testele de anduranță cu Audi e-tron*, răspunsul a fost fără echivoc: filtrele nu au niciun efect negativ asupra operării automobilului, nici măcar în zilele toride de vară sau la încărcarea rapidă.
Sistemul este atât de eficient, că, în funcție de modul de utilizare, particulele de la Audi e-tron* au fost complet filtrate în orașele extrem de poluate, ca de pildă Stuttgart din Germania. În orașele cu un grad și mai mare de poluare, precum Beijing, China, emisiile de praf fin pot fi absorbite activ și pasiv de până la trei automobile, într-un scenariu tipic de utilizare normală în viața reală. Pentru a crește și mai mult eficiența sistemului, Audi lucrează cu MANN+HUMMEL pentru a conecta sistemul la anumiți senzori existenți, ca, de pildă, la stațiile meteo. De asemenea, partenerii au în plan integrarea unui afișaj în automobil, pentru a le permite ocupanților să vadă când sistemul este activ și cât a fost filtrat deja.
Instalația
de filtrare este fabricată în mare parte din materiale reciclate
Întreținerea filtrului este foarte facilă. Filtrul trebuie înlocuit doar în momentul în care automobilul ajunge la termenul uzual de verificare de service. Analiza ciclului de viață a întregului sistem de filtrare a arătat că acesta va procesa particule echivalente cu 14,9 kilograme de CO₂. Mai mult, filtrul este fabricat în proporție de 15% din materiale reciclate, iar întregul sistem în proporție de 60%.
Audi a prezentat în detaliu sistemul de filtrare Audi Urban Purifier la GREENTECH FESTIVAL, ce a avut loc în Londra în 13 și 14 octombrie.
Sursa:
Audi Romania
0 comentarii