Cei
mai grijulii proprietari de autoturisme sunt în Cluj, Bistrița și Dolj.
Potrivit reprezentanților MyCar Assistant, aplicația românească concepută ca un asistent digital auto complex, un român cu salariu mediu își alocă veniturile pe aproximativ 3 luni pentru a acoperi cheltuielile anuale ale unei autoturism de o valoare medie.
Astfel, pentru a utiliza un autoturism cu o valoare de aproximativ 10.000 de euro, costurile obligatorii anuale pe care românii trebuie să le achite includ RCA-ul (1500 lei), ITP-ul (100 lei), rovinieta (100 lei), impozit (100 lei), parcările în funcție de zonă (500 lei), schimbul anvelopelor de la un sezon la altul (200 lei), spălarea mașinii (250 lei), reviziile (800 lei) și combustibilul pentru un plin pe lună (4550 lei). În total, peste 8000 de lei, la care se pot adăuga și alte cheltuieli, precum asigurarea CASCO (1800 lei), achiziționarea de anvelope noi (1400 lei), dar și eventualele reparații, a căror valoare medie este de 1800 de lei. Pentru a acoperi toate aceste cheltuieli, un proprietar al unui autovehicul trebuie să scoată din buzunar peste 13.000 de lei anual, echivalentul a aproximativ 3 salarii medii.
„Mulți șoferi nu țin o evidență centralizată a
documentelor care expiră, precum RCA, ITP sau rovinieta, ajungând să plătească
amenzi care sporesc cheltuielile cu un autovehicul, și așa semnificative pentru
românii cu venituri medii. O aplicație mobilă precum MyCar Assistant poate evita
aceste costuri suplimentare din amenzi, amintindu-le din timp șoferilor de
documentele care expiră și oferindu-le, totodată, o multitudine de
funcționalități și servicii suplimentare”, a declarat Cristian Astaloș, fondator
MyCar Assistant.
Printre principalele documente pe care utilizatorii le stochează în aplicația MyCar Assistant, pentru a fi notificați din timp de statusul acestora, se numără RCA-ul, 39% dintre useri având asigurarea obligatorie înregistrată în contul personal, ITP-ul, 19% dintre utilizatori alegând să introducă în aplicație datele certificatului de inspecție tehnică periodică, rovinieta, stocată de 18% dintre useri, permisul de conducere, înregistrat de 8% dintre utilizatori, dar și buletinul (8%), CASCO (3%) sau reviziile (2%), evitând astfel surprizele și eventualele amenzi.
MyCar Assistant oferă șoferilor și o evidență detaliată și structurată a cheltuielilor pe care le fac privind mentenanța, ponderea costurilor de întreținere ale unui autoturism fiind împărțită între mentenanță (63%) și reparații (37%). Cele mai înregistrate operațiuni de service sunt schimburile de uleiuri și filtre, pentru care se alocă în jur de 450 de lei. Urmează schimbarea și reparațiile anvelopelor (850 lei), distribuția (2050 lei), sistemul de suspensii (1825 lei) și discurile/plăcuțele de frână (1435 lei).
Topul celor mai grijulii șoferi din România
Șoferii din Cluj se situează pe primul loc în topul celor mai grijulii proprietari care introduc în aplicație istoricul de mentenanță al autoturismelor, fiind urmați de cei din județele Bistrița, Dolj, Argeș, Arad și București. La polul opus, se află șoferii din județele Satu Mare, Călărași și Teleorman.
MyCar Assistant este o aplicație gratuită pentru persoanele fizice, dar și pentru companii până la un număr de 5 autovehicule înregistrate și este disponibilă pentru descărcare din App Store, Google Play sau prin aplicația web my-car.co pentru laptop-uri sau tablete.
Despre MyCar Assistant
MyCar Assistant este o aplicație românească concepută ca un asistent digital auto complex, ce oferă o gestiune completă a datelor scadente pentru mașini personale și flote, precum și asistență privind starea autovehiculelor, a tuturor intervențiilor efectuate sau a daunelor, evidența cheltuielilor și posibilitatea de a obține asigurarea RCA într-un timp extrem de scurt sau găsirea și programarea la cea mai apropiată stație ITP. Aplicația permite din 2022 și accesarea opțiunii de a de a solicita o platformă de tractare de oriunde din țară, dar și solicitarea unei mașini de înlocuire în caz de accident. Utilizatorii sunt în permanență la curent cu ce documente expiră, întreținerea flotei, daune și cheltuieli, comunicarea cu șoferii, gestiunea contractelor de leasing și a anvelopelor, simplu, transparent, de pe orice dispozitiv.
Sursa: Dora
Chelariu, PR & Social Media Executive Retail & Lifestyle Division TotalPR
0 comentarii