Continental stabilește
noi standarde de utilizare a materialelor sustenabile în producția
anvelopelor de serie.
Pionier în implementare:
în unele cazuri, este nevoie de un singur an pentru a trece de la concept la
producție.
Producătorul de anvelope folosește deja în fabrică materiale precum siliciul derivat din cenușa cojii de orez, negrul de fum obținut din anvelopele scoase din uz și poliesterul din PET reciclat.
La târgurile internaționale de top, cum ar fi IAA Mobility, Continental prezintă tehnologii inovatoare care stabilesc noi standarde. Un subiect de interes este sustenabilitatea. Încă din 2021, odată cu Conti GreenConcept, producătorul de anvelope s-a concentrat pe utilizarea siliciului din deșeuri agricole, a poliesterului din PET reciclat și a altor materiale regenerabile și reciclabile. În prezent, Continental a încorporat multe dintre aceste tehnologii în producția anvelopelor sale în serie. Cu modelul UltraContact NXT, compania a lansat anul trecut cea mai sustenabilă anvelopă de serie de până acum. Acest lucru subliniază poziția Continental de a fi cel mai progresist producător din industria anvelopelor în ceea ce privește sustenabilitatea.
„Inovațiile sustenabile își au locul pe șosea și nu într-un showroom. Ne asigurăm că inovațiile și conceptele de anvelope sunt puse la dispoziția clienților noștri și intră în producție cât mai repede posibil, fără niciun compromis în ceea ce privește siguranța și performanța. Am fost primii care au integrat tehnologii de pionierat, precum PET-ul reciclat, în producția de anvelope de serie. Am fost, de asemenea, primul producător de anvelope care a lansat un model cu o pondere deosebit de mare de materiale regenerabile și reciclate. Ne ținem de cuvânt atunci când vine vorba de a transforma lumea actuală într-o lume mai sustenabilă”, spune Jorge Almeida, Head of Sustainability la Continental Tires.
Poliester din sticle PET: de la prezentare
la producția de serie în doar un an
Sticlele din plastic ajung adesea în instalațiile de incinerare a deșeurilor sau în depozitele de deșeuri. Prin utilizarea tehnologiei Conti-Re.Tex, Continental și partenerii săi au reușit să producă din sticle PET reciclate fire de poliester de înaltă calitate pentru anvelope. În funcție de dimensiunea acestora, pot fi reutilizate între nouă și cincisprezece sticle din plastic pentru fiecare anvelopă. Sticlele PET utilizate provin exclusiv din regiuni fără un circuit închis de reciclare.
Producătorul de anvelope premium a adus tehnologia Conti-Re.Tex la stadiul de producție în mai puțin de un an. Acest lucru este remarcabil, deoarece, pe lângă conversia proceselor de producție corespunzătoare din fabricile de anvelope, utilizarea de noi materii prime reprezintă întotdeauna un exercițiu de echilibru complex pentru inginerii și experții în materiale de la Continental. La urma urmei, doar atunci când toate materialele sunt perfect coordonate între ele, clienții pot beneficia de anvelope de foarte performante, sigure, eficiente din punct de vedere energetic și durabile. Anvelopele în serie fabricate folosind tehnologia Conti-Re.Tex sunt disponibile la distribuitorii specializați în anvelope din Europa începând cu aprilie 2022.
Anvelope în serie cu până la 65% materiale
sustenabile
Tehnologia Conti-Re.Tex este implementată pe cea mai sustenabilă anvelopă în serie pentru autoturisme de pe piață de până acum. UltraContact NXT este o anvelopă oferită de Continental care conține o proporție deosebit de mare de materiale sustenabile. Multe dintre tehnologiile implementate pentru această anvelopă, parte a Conti GreenConcept, au fost prezentate pentru prima dată publicului la IAA Mobility 2021. Printre acestea se enumeră siliciul derivat din coajă de orez sau reciclarea sticlelor PET. Producția anvelopei UltraContact NXT a început în iulie 2023 în Lousado, Portugalia. Având până la 65% materiale regenerabile, reciclate și certificate pentru echilibrarea masei, anvelopele în serie combină materialele sustenabile cu siguranță și performanța maximă. Toate cele 19 dimensiuni au primit cea mai bună evaluare a etichetei UE pentru anvelope ("A") în ceea ce privește rezistența la rulare, frânarea în condiții de carosabil umed și zgomotul exterior. Până în 2030, Continental își propune să utilizeze peste 40% materiale regenerabile și reciclate în anvelopele sale. UltraContact NXT este un pas important pentru ca producătorul de anvelope să atingă obiectivele sale ambițioase de sustenabilitate.
Inovații de-a lungul întregului lanț
valoric
Datorită interacțiunii echilibrate dintre tehnologiile și materialele eficiente și durabile, produsele Continental sunt deosebit de eficiente în timpul condusului. Tehnologia Conti CityPlus prezentată la ediția din acest an a IAA Mobility, de exemplu, crește eficiența energetică globală a anvelopei unui automobil cu până la 10%. Acest lucru înseamnă emisii mai mici de CO2 pentru mașinile cu motoare cu combustie și o autonomie mai mare pentru vehiculele electrice. Acest lucru se realizează prin optimizarea comportamentului anvelopelor în traficul orașului, care te obligă să frânezi des, ceea ce poate crește autonomia autoturismelor cu până la 3%. Pentru vehiculele electrice, acest lucru corespunde unei economii de aproximativ 0,6 kWh la 100 de kilometri. Cea mai recentă tehnologie a Continental ar putea fi utilizată în producție în viitorul apropiat. Producătorul premium este în contact cu mai mulți clienți de echipamente originale care și-au exprimat interesul.
Evoluția sistematică către o
sustenabilitate sporită
Continental lucrează în permanență pentru a avansa în materie de tehnologii inovatoare, produse și servicii sustenabile de-a lungul întregului lanț valoric, de la achiziționarea de materiale sustenabile până la reciclarea anvelopelor scoase din uz.
Până în 2030, producătorul de anvelope premium își propune să utilizeze peste 40% de materiale regenerabile și reciclate în anvelopele sale. Continental își propune să atingă o proporție de 100% de materiale sustenabile în anvelopele sale până cel târziu în 2050.
Sursa: Continental România
0 comentarii