Skoda Octavia facelift

Exterior rafinat: fine-tuning vizual și faruri LED Matrix din a doua generație.

Interior înnoit: 9 opțiuni Design Selection, display de infotainment de 13 inchi și noi materiale sustenabile adiționale.

Conectivitate optimizată: servicii noi și experiență avansată pentru utilizatori, cu recunoaștere vocală pe bază de AI.

Motorizări mai eficiente: 4 motoare pe benzină și 2 motoare diesel, plus opțiuni mild-hybrid.

Siguranță crescută: noile sisteme de asistență și siguranță cresc și mai mult siguranța activă și pasivă.

Škoda Auto și-a actualizat versiunile liftback și break ale modelului său reprezentativ, Octavia. Vândută în peste 7 milioane de unități, Octavia conduce detașat topul de vânzări al modelelor Škoda. A patra generație Octavia a primit acum un look împrospătat, ce include grila Škoda revizuită la radiator și a doua generație a farurilor LED Matrix. Gama amplă de dotări standard include, de exemplu, sistemul Climatronic cu reglaje pe 2 zone și un Digital Display de 10 inchi (va intra mai târziu în portofoliu). De asemenea, Škoda utilizează acum în proporție și mai mare materiale sustenabile la interiorul mașinii. Iar chatbot-ul ChatGPT pe bază de inteligență artificială va fi integrat mai târziu pe parcursul anului 2024, ca dotare standard a sistemului Škoda de asistență vocală numit Laura. Sistemele adiționale de siguranță și asistență sporesc siguranța activă și pasivă, iar noua structură a portofoliului de dotări oferă opțiuni adiționale de personalizare.

Klaus Zellmer, Președintele Consiliului de Administrație Škoda Auto, a declarat: „Clienții noștri au, în mod justificat, așteptări foarte mari de la Octavia, iar acest facelift ne ridică besteller-ul gamei la următorul nivel! Cu inovații precum sistemul de infotainment cu design complet reînnoit, noile sisteme de siguranță, utilizarea în proporție mai mare a materialelor sustenabile și farurile și mai puternice, Octavia este acum un companion și mai potrivit pentru exploratorii din cotidian. Sunt convins că noua Octavia va surprinde plăcut și va încânta șoferii dar și pasagerii, confirmându-și poziția de cel mai popular model din gama noastră.”

Martin Jahn, Membru al Consiliului de Administrație Škoda Auto, responsabil pentru Vânzări și Marketing, a declarat: Octavia este pilonul principal al gamei Škoda. Iar în varianta sa actualizată, Octavia va continua succesul repurtat de cele patru generații moderne ale sale, vândute în peste 7,15 milioane de unități. Cu designul său frontal rafinat, cu noi sisteme de asistență și sisteme de infotainment de ultimă oră, inclusiv, pentru prima dată, ecranul central de 13 inchi, bestseller-ul nostru actualizat dispune de cele mai bune premise pentru a-și menține poziția în topul celor mai de succes modele de automobile din Europa. Sunt sigur că Octavia va continua să impresioneze exploratorii din cotidian, cu caracterul adaptabil și polivalent bine-cunoscut deja, cu designul atractiv și raportul excelent valoare/preț.”

Un nou avânt pentru modelul iconic al mărcii

Facelift-ul celei de-a patra generații a modelului Octavia aduce un design actualizat, cu bare de protecție față și spate cu design nou și grila Škoda înnoită la radiator. De asemenea, noi sunt și farurile LED Matrix din generația a doua, blocurile optice spate cu LED revizuite și dotate cu lumini de semnalizare dinamice, precum și anumite modele de jante din aliaj ușor. Noua structură a gamei de dotări oferă patru linii de echipare: Essence, Selection, Sportline și RS, precum și 9 opțiuni Design Selection pentru interior.

Alături de materialele noi și sustenabile folosite pentru scaune, pentru bord și panourile ușilor, de remarcat este și afișajul Digital Display de 10 inchi, ce este inclus acum în dotarea standard a mai multor linii de echipare. Display-ul Virtual Cockpit de 10 inchi este deja cunoscut, dar beneficiază acum de funcții avansate. Va fi, de asemenea, în continuare disponibil și head-up display-ul. Ambele versiuni ale panoului digital de instrumente, precum și display-urile de infotainment beneficiază de grafică nouă. Display-ul de infotainment de 13 inchi este oferit acum pentru prima dată în gama Octavia și este pus la dispoziție ca dotare opțională. Display-ul de infotainment de 10 inchi este inclus în echiparea standard. Octavia faceliftt oferă acum și un Phone Box cu încărcarea la o putere mai mare de 15 wați și cu ventilație, precum și 4 port-uri USB-C pentru încărcarea rapidă la 45 de wați. Începând, cu nivelul de echipare Selection, pe partea din spate a oglinzii interioare este integrat și mult-apreciatul port USB-C adițional de 15 wați. Completarea de la o dată ulterioară a funcțiilor standard ale sistemului de comandă vocală Laura cu chatbot-ul ChatGPT pe bază de inteligență artificială deschide noi posibilități pentru utilizarea comenzilor vocale. Vor fi lansate ulterior pentru Octavia, de asemenea, sistemul Park Assist inteligent și Remote Park Assist. Gama de motorizări este compusă din două motoare pe benzină 1,5 TSI disponibile opțional cu tehnologie mild-hybrid, două motoare 2,0 TSI cu puterea crescută și două motoare diesel 2,0 TDI. Puterile oferite se încadrează între 85 kW (115 CP) și 195 kW (265 CP). De asemenea, Škoda Auto a extins portofoliul deja amplu de sisteme de siguranță activă și pasivă. Astfel, noul asistent pentru monitorizarea atenției și oboselii șoferului Attention and Drowsiness Assist face acum uz de o gamă largă de parametri și informații pentru a evalua conduita șoferului. De menționat este și faptul că noua Octavia poate fi echipată cu până la 10 airbag-uri.

Povestea succesului bestseller-ului Škoda

Modelul modern Škoda Octavia este modelul principal al gamei Škoda și a fost favoritul clienților încă de la lansarea sa în urmă cu 28 ani, în 1996. Cele, până în prezent, patru generații ale sale au atras peste 7 milioane de clienți în peste 60 de țări, cu spațiul lor generos, tehnologie modernă, siguranță avansată și un excelent raport valoare/preț. Octavia Combi este varianta favorită a clienților, însumând 67,1% din vânzările totale începând din 2020. Cele mai populare culori sunt Negru Magic, Argintiu Brilliant și Gri Graphite. Octavia este, de asemenea, foarte apreciată de presa internațională. De exemplu, a patra generație a fost finalistă la titlul Mașina Europeană a anului în 2021 și a câștigat, de asemenea, titlul „Best Car” pentru cea mai bună mașină de import la votul cititorilor organizat de „auto motor und sport” în 2024.

Sursa: Patricia Zegreanu, Marketing & Communication Manager ŠKODA

Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii